Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Varför hatar folk MP?

Bergis skrev 2017-02-04 05:55:12 följande:
    Nej, inte bland de som har makten. Att provocera en supermakt på det här sättet för att hon privat inte delar hans åsikter är riktigt oprofessionellt. Det är så typiskt det svenska styret som så ofta inte tänker längre än näsan räcker utan ständigt ger efter för destruktiva känsloyttringar.

Menar du på allvar att en bild på klimatminister Isabella Lövin när hon  skriva under en ny klimatlag tillsammans med ett par kvinnor är provocerande för supermakten USA? Då kan man verkligen fråga sig vad det är för komplett galning som blivit vald att leda den nya amerikanska regimen.  

Jag tycker att vi ska applådera Isabella Lövin. Hon skapade internationell uppmärksamhet för den nya svenska klimatlagen som är ett stor steg framåt för miljön, en fråga som engagerar miljarder av människor runt omkring vårt jordklot.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Bergis skrev 2017-02-04 14:47:33 följande:
    De få som uppfattade denna nyhet kan bara konstatera att i vänsterns Sverige är du välkommen om du är vit, kvinna och feminist. Pinsamt att visa upp ett sånt gäng av slitna och ovårdade kvinnor.

Var är personer med utländsk bakgrund?

Var är de välklädda?

Var är männen?

Missat forskningen om gravida?

Pinsam bild av en pinsam ideologi som så tydligt visar destruktiviteten i den.
    Du önskar alltså att Sveriges miljöminister hade visar upp en bild på människor som var mer "blandade". Jag tror aldrig att jag stött på någon som är så politiskt korrekt som du är..
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-02-04 22:05:47 följande:

MP:s nya kärnväljare är upprörda över skolministerns förslag. Blir nog svårt att klara 4%-spärren nu:

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6623452

Regeringens förslag att förbjuda könsuppdelade klasser får olika mottagande. Lärarförbundet är i huvudsak positivt. Moderaterna tycker det dröjt för länge. Andra är mycket upprörda.

Dit hör Sarah Delshad, grundare av Muslimska feminister. Hon är arg över utbildningsminister Gustav Fridolins förslag om förbud att skilja pojkar och flickor åt i all undervisning.

- Jag blev chockad. Det här tänkte jag mig absolut inte av Miljöpartiet och Gustav Fridolin.

Haha MPs nya kärnväljare, du är för rolig du
  • KillBill

På Instagram hyllar Miley Cyrus bilden på Isabella Lövin och hennes team!

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-02-05 11:02:58 följande:
    Islamisterna känner sig svikna av MP. Det här trodde de absolut in om MP.

Säger allt om MP:s hitillsvarande förhållande till islamismen.

Jag trodde att du skulle tycka att det var positivt att MP driver en politik som ogillas av islamister.

Tänk om islamisterna hade känt sig lika svikna av moderaterna (som du vet så har moderaterna inte ännu tagit avstånd från den politiker som satt i Sveriges riksdag för moderaterna mellan år 2010 och 2014 och som enligt din definition är en fullblodsislamist)? 

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-02-05 11:25:12 följande:
    Reaktionen från islamisterna visar på deras förhållande till MP.

Måste vara tufft läge att försklara för svenskarna inför nästa val att islamister förväntar sig att man driver deras agenda. 
    Jag tror att väljarna är tillräckligt smarta för att välja parti utifrån partiets faktiska politik och inte utifrån förväntningar som du tror att andra har på partiet.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-02-05 11:45:11 följande:
    Du talar om den faktiska politik där MP medvetet försökt lockat till sig islamisterna.
    Du svamlar MP har aldrig haft någon sådan politik.

Varför är du så tyst när andra partier exempelvis moderaterna har varit representerade av det du menar är islamister i Sveriges riksdag? Är inte islamism lika allvarlig när den påträffas inom ett borgerligt parti?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-02-05 11:05:42 följande:
    Jo, det speglar en seriös regering när man på riktigt, på den nivån, ägnar sig åt småaktigheter och barnsligheter.

Å andra sidan, vi som känner till MP, vi är förstås inte förvånade över tilltaget.

Jag tror att flera miljarder av jordens befolkning och minst hälften av USAs befolkning uppskattar Isabella Lövins bild och det måste betraktas som en fantastisk PR succé.
  • KillBill

Bra!

"Regeringen kräver hårdare kontroller av religiösa friskolor.Därför ger man i uppdrag till Skolverket att granska regelverk för att se var det går att skärpa reglerna. - Det handlar om hur man stärker tillsynen, säkerställer att barns rättigheter tas tillvara och att barn får möjlighet att utrycka sina egna uppfattningar, säger Gustav Fridolin"

Regeringen vill ha hårdare kontroller av religiösa friskolor

www.aftonbladet.se/a/og5ng

Svar på tråden Varför hatar folk MP?