Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk MP?

oOOo oOOo skrev 2016-07-06 19:57:32 följande:
    Mm, jag kan förklara. se det som en god gärning, när du nu lägger ner så mycket tid på FL så är det ju synd att det blir pannkaka av alla dina inlägg. 

Det här med kausalitet och och korrelation, när du tänker så här 

"Till exempel trodde jag initialt att det faktum att ledningen för SD var ute på stan och viftade med järnrör, babblade om horor och babbar och gav sig på kvinnor verbalt och fysiskt inte skulle innebära att SD vann nya anhängare, så jag fick ompröva min inställning till vad som lockar med ett högerpopulistiskt budskap med rasistiska inslag."

Den implikationen håller inte. Eftersom korrelationen järnrörsviftande och ökande väljarantal behöver inte betyda att järnrörsviftandet orsakade uppgången. Det kunde mycket väl vara så att järnrörsviftandet var negativt men andra händelser bidrog med uppgången(som ju också Anton påpekade med att saken kan vara något mer komplicerad än vad du mäktade med).

Nu var jag ju övertydlig, och logiken är inte svårare än vad normala 15 åringar klarar av att förstå så jag hoppas för din egen skull att det klarnar något för dig. 

Lycka till och ha en fin sommar Solig
    Helt korrekt, du kommer säkert att kunna lära dig vilka länder Norge gränsar till också - så småningom.

Naturligtvis kan det vara så att SD hade vuxit än mer om inte ledningen visat att de verkligen är rasister och har en kvinnosyn som liknar den de brukar anklaga invandrare för att ha.

Där får man lämna din skolbok och resonera sig fram till vad som är rimligt.

Jag tror att SD själva gör en bra bedömning av detta - marginalväljarna bryr sig inte mycket medan de som aldrig skulle rösta på SD är ointressanta hursomhelst. 

Hur går det med kartboken. har du fått fram den än och hittat till sidan med Skandinavien. Med lite god vilja och en gnutta fantasi kan man tycka att Skandinavien ser ut som en pudel på språng på kartan. Om du lyfter blicken från pudelns rygg ser du en ö långt, långt borta - denna ö kallas Island.

Du får nog försöka med storstövlarna om du ska klara dig "torrskodd" när du går över Norges gräns till IslandFlört

Hoppas du har en lång semester, det är en gräns som aldrig tycks ta slut. men vad var det Bjørnstjerne Bjørnson sa "kultur börjar med att man tvättar fötterna".

Du kommer nog att vara mångkulturell när du forcerat gränsen mellan Norge och island.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-06 21:05:09 följande:
    Ja.

Det kan man göra. Och komma fram till olika slutsatser. Och när någon som tex Anton här inte höll med dig så är din reaktion att han "missade tavlan", sköt "fullständigt bom" osv som om din uppfattning är oantastlig. 
    Nu är den ju oftast inte det utan helt enkelt fakta filtrerade genom dig  som då blir därefter. 

Tänk om du hade försökt förstå vad Anton menade istället för att delge dina senaste youtube klipp, du kanske hade lärt dig något.

Fint att du tog dig tid att lära dig om kausalitet och korrelation, det kommer du ha nytta av tror jag.

Jo, jag läste att Anton vaknade upp med morgonstånd, att han anser att MP är det sämsta partiet, att han inte förstod vad jag skrivit, att han  inter längre kallar sig socialdemokrat, att Celine tagit sig an hans morgomstund, att han postade en bil på någon som fått en yxa i huvudet och sen en "före tandläkaren"-bild på sig själv.

Nej, jag tycker inte att Anton är särskilt träffsäker mer än att han är riktigt duktig på att framstå som en Ranelid-kopia.

Hoppas jag inte glömt något väsentligt. Jovisst, det var en kniv eller något slags knivredskap han visade upp i före tandläkar-bilden.

Jag tror alltså att jag förstod Anton väldigt väl. Åtminstone framstod han exakt som jag uppfattat honom tidigare och den här gången utgav han sig inte ens för att vara socialdemokrat.

Trevligt, tycker jag.

Några invändningar mot min beskrivning?
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-06 21:50:56 följande:
    Tja, du missade de väsentliga och fokuserade helt på person som vanligt. Men man får vara nöjd med det lilla, du kan ju inte lära dig allt på en dag. 
    Menar du detSkrattande

Ja, ni som värnar om den norsk-islänska gränsen har en annan syn på vad som är väsentligt än jag.

Det tycker jag är väsentligt att påpeka.

Simma lugnt nuÄpple
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-08 13:05:51 följande:
    På tal om "de här kretsarna där man liksom odlar intellektuell ohederlighet eller ren och skär dumhet med detta evinnerliga exempelsamlande." smile2.gif

Det beror på att du helt enkelt tillhör den där kretsen "där man liksom odlar intellektuell ohederlighet eller ren och skär dumhet "
    Oj, verkar som du fått några rejäla kallsupar. Atlanten är en besvärlig gräns att korsaGlad

Men inte har jag väl påstått att fler än du och Gert anser att Norge gränsar till Island. Skulle jag till äventyrs verkligen ha gjort detta så ber jag den personen om ursäkt. Det vore enligt mitt synsätt att gå över gränsen, att ta ett enskilt exempel och tillskriva andra samma egenskaper som personerna i exemplet.

Det vore ju nästan som att förfalla till skrikhögerns och SD-aktivisternas debatteknik.

Simma lugnt, O.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-07-10 19:38:31 följande:
    Miljöpartiets transportpolitiska program har nu konkretiserats i bilder:

twitter.com/beckmansasikter/status/7520712968...
    Ja den skrikhögern. Vad säger man.

Här har vi i stället en recension av partiledarnas framträdande i Almedalen från någon med vissa kunskaper. Givetvis är Isabella Lövin den enda som får godkänt.
    Tyvärr!

www.svd.se/politikerna-blundar-for-att-vi-maste-andra-livsstil/om/almedalen-2016
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-11 22:26:02 följande:
    Dessa domedagsprofeter Drömmer
    Jo, jag vet att skrikhögern inte precis tillhör de som tror att vi människor påverkar klimatet. Det stämmer inte med skrikhögerns exempelsamlande - alltid går det ju ett hitta en riktigt kalla vinterdag och dela exemplet med med likasinnade med ett bild på snön och ett gemensamt "höhö, vadå växthuseffekt".

Men skrikhögern tillhör knappast MP:s potentiella väljarkår.

Symptomatiskt förresten att det endast var Åkesson och Batra som inte ens nämnde klimathotet vid talen i Almedalen.

Hur går det för dig då - har du korsat gränsen mellan Norge och Island eller rentav upptäckt att du tagit dig vatten över huvudet?

Inte det lättaste att plumsa fram i Gerts kölvattenSkrattande
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-11 22:56:52 följande:
    Jo, jag har förstått att du är troende. En nyttig idiot.
    Jag skulle nog snarare vända på det. 

Har man kunskaper så handlar det inte om tro utan vetenskap.

Jag begär emellertid inte att personer som tror att Norge gränsar till Island ska förstå att människan påverkar klimatet.

Simma lugntSkrattande
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-11 23:14:27 följande:
    Då är det kunskap du saknar.
    Du menar att jag inte har känner till självklarheter som att Norge gränsar till Island eller att människan inte påverkar klimatet.

Riktigt så är det inte utan snarare anser jag att du plaskar omkring i Atlanten i ett fåfängt försök att korsa gränsen mellan Norge och Island.

Fåfänga är ingen bra flytväst, OSkrattande
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2016-07-12 09:01:03 följande:
    Nej, jag menar att du bara är en i raden av alla människor som är rädda för förändring och lyssnar på domedagsprofetior. Och likt andra troende som får sin tro ifrågasatt reagerar du med att tramsa.

Från din länk
    "Det brådskar nämligen: tidsfönstret inom vilket vi med rimlig säkerhet kan begränsa temperaturhöjningarna och deras effekter håller snabbt på att stängas"

Sådant här trams är typiskt för domedagsprofeter och låtsar professorer i politisk pseudovetenskap. smile2.gif
    Mm, i stort sett alla klimatforskare anser att det är ont om tid.

Deras forskning kan inte jämföras med din upptäcksresa över gränsen mellan Norge och Island.

Här får du lite musik att lyssna på under resans gång

Tänk att man alltid ska få sina fördomar bekräftadeSolig
Svar på tråden Varför hatar folk MP?