Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk MP?

Kung Markatta skrev 2016-08-14 22:58:02 följande:
    En av dem som kan tänkas bränna på lite extra på den nya vägen, och därmed enligt mp-logik utsätta boende i närheten för livsfara, är Mehmet Kaplan (MP):

www.aftonbladet.se/nyheter/article11825028.ab

År 2009 blev han av med körkortet efter att ha kört i 145 km/h med småbarn i bilen. När han får frågan om det inte blir mer utsläpp ju fortare han kör ursäktar han sig med "jo och därför ägnar jag mig åt eco-driving men den här gången misslyckades jag".
    Snyggt!

Inte ofta som forumets högerdebattörer lyckas datera en tidningsartikel. Du borde ordna en studiecirkel i datumhantering för hög(er)röstade.

Relevansen i nyheten om en sju år gammal fortkörning kan ju diskuteras - men inte desto mindre blev jag imponerad av att du fixade årtalet och alltså inte enligt gängse skrikhögertradition presenterade en gammal nyhet som en nyhet.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-08-15 09:16:02 följande:
    Inget svar på detta?

Är debatten om islamisten i MP:s ledning över för tillfället?
    Aha, du syftar på din synpunkt att MP borde ha insett att Kaplan skulle få avgå någon gång i framtiden när hon skrev sin debattartikel. Artikeln skrevs alltså långt innan Kaplan hade avgått. Du kan ju erbjuda dem en tidsmaskin, vetja.

Har du testat att framföra synpunkterna till MP, de har haft det lite motigt på sistone och kan behöva få sig ett gott skrattSkrattande
    Flash Gordon skrev 2016-08-06 01:32:26 följande:
    Ledamot av Miljöpartiets partistyrelse går ut med att könssegregering är frihet och att islamsiska krav på att män och kvinnor inte får bada ihop inte är islamism. Hon är också ledande inom den islamistiska föreningen "Svenska Muslimer för Fred och Rättvisa", startad av islamisten och tidigare MP-ministern Mehmet  Kaplan:

twitter.com/BjorklundVictor/status/7615050815...

Kan vi anta att detta är Ok:at med övriga MP-ledningen och att det därmed är att betrakta som MP:s åsikter?

Har verkligen inte MP lärt sig ett endaste någe´ av hela Kaplan-historien?
  • FDFMGA

Och enligt Sifo får MP 4,4 procent, det vill säga detsamma som i förra mätningen. S ökar något och är åter största parti allt medan Åkessons främlingsfientliga populister fortsätter den nedåtgående trenden.

• FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2016-08-21 11:46:14 följande:
    WHAT !!!

Är Sifo så in i helvete usla på att pejla MP`s partisympatier. Mao, så kan vi egt helt skita i vad Sifos opinionsundersökningar visar vad gäller miljömupparna. Det smyger sig kanske in litta "önsketänkande" i deras resultat, nåt som andra partier ju beskylls för lite då och då !!!
    Ja, du och Flash kan nog strunta i Sifo.

För min egen del har jag en sund källkritisk hållning till påståenden på Familjeliv.

Det gäller inte bara Flashs "iakttagelser" för övrigt.

Ha en fortsatt bra dag nu Arnold. Du kan lätta på trycket och lugnt "skita i Sifos opinionsundersökningar vad gäller miljömupparna".

Källkritik - ditt namn är Arnold  Solig
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2016-08-21 12:56:47 följande:
    Jaa du, Flash, det verkar ju som att du faktiskt har helt rätt i ditt påpekande här. Oavsett vad vissa dönickar påstår om motsatsen...

Källkritik, å sånt. Du vet.chzygrinhttp://www.tns-sifo.se/media/519883/v37_1.pdf

Sifo förespådde 10,30 %, och mupparna fick 6,89 % (5...FEM, dagar innan valdagen).

Inte mer än 33 %, ungefär, fel av Sifo. En baggis ju !!!

Mvh //Anton dance.gif
    Hm, skrikhögerns oförmåga att förstå att man inte kan generalisera utifrån ett enstaka exempel är dessvärre inte ett undantag utan en regel.

Det bästa är nog att du och Flash utgår från att Sifo inte är att lita på, men du är ju bra på att göra rörliga gubbar.

Det smäller högre i vissa kretsar är källkritik eller rimlighetsbedömningar.

Ha nu en synnerligen skön söndag, Arnold. Det är du värd  Solig
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-08-27 20:47:54 följande:
    Jag vet inte varför du postar ett inlägg om den här nyheten i en tråd om MP men jag antar att det beror på att Fridolin är utbildningsminister. Du kanske inte vet det men ministrar får inte lägga sig i myndigheters beslut (det skulle i så fall handla om ministerstyre och det är förbjudet). Skolinspektionen har att tolka lagstiftningen (skollagen) och den nuvarande skollagen beslutades av den förra regeringen. Ämnet är således OT i den här tråden.
    Det ligger väl i sakens natur - det vill säga skrikhögerns mentalitet och förmåga - att ett beslut som Skolinspektionen fattar baserat på skollagens senaste version - som närmast alliansregeringen är ansvariga för - blir ett exempel på varför man hatar MP.

Skrikhögern är en besynnerlig företeelse.

För min egen del så skulle jag gärna se att vi skattebetalare inte behövde betala för att religiösa friskolor ska predika könssegregation. Som jag tolkar Skolinspektionens motivering så skulle den kunna likväl kunna användas för att ge klartecken till en skola som fullständigt har anpassat undervisningen till att flickor och pojkar inte kan  ha gemensamma  lektioner.

Bisarrt. Men tyvärr har ju de borgerliga partierna tillsammans med SD vinkat med hela handen och bjudit in religiösa inslag i skolan. Den borde hållas fri från föreställningar som inte hör hemma i ett sekulariserat lands skola.

Hoppas att Aida Hadzialics ambition att se till att se över religiösa riter i samband med skolundervisning inte försvann med henne utan att regeringen står upp för en icke-konfessionell skola.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-08-28 14:18:15 följande:
    Birger Schlaug har ju gått ur t.ex.
    Flash Gordon skrev 2016-08-29 08:25:40 följande:
    Ja, det känns som att det borde vara hans typ som lämnar.

Visst finns det säkert opportunister som tagit värvning för att göra karriär och som kanske nu ser dessa förhoppningar grusas men knappast i sådan mängder som nu sägs ha lämnat MP.

Skrattande

Spastiska i tiden igen. Det var väl lite drygt 10 år sedan han lämnade MP. Inför senaste valet skrev han visst att han skulle rösta på V eftersom MP blivit en del av den nyliberala högersörjan, eller något ditåt.

Snart får man väl läsa att Napoleon sitter fängslad på Elba ekler någon annan relevant nyhet för skrikhögern.

www.dn.se/nyheter/politik/birger-schlaug-lamnar-mp/
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-08-29 21:03:26 följande:
    Det intressanta är inte vad klockan var när Birger Schlaug lämnade miljöpartiet utan varför han gjorde det. Han deltar ännu aktivt i samhällsdebatten, är med i nån panel på TV och är fortfarande grön. Varför är han då inte med i mp? Så här skriver han själv:

schlaug.blogspot.se/2016/08/schlaug-gor-sig-b...

Jag slutade betala medlemsavgiften på uppmaning av ledande personer i partiet - de ansåg att kritik borde framföras internt om jag var medlem. Annars kunde jag bli fri debattör istället.  Jag hade reagerat offentligt på att språkrören på DN Debatt hävdat att MP var överens med S om att miljöfrågorna inte kan lösas utan ekonomisk tillväxt och därefter på att MP plötsligt drev (!) att Sverige skulle delta med militär i Afghanistan - under Natobefäl dessutom.

Det han förespråkade var alltså grön politik och det uppskattades inte. Han tar också upp ännu hårdare kritik som kommer från Grön Ungdoms ekonomiskpoltiske talesperson:

Samtidigt som man såg på sina grundare och sina kärnväljare på det här sättet välkomnade man islamister in i partiet.
    Nej, helt korrekt, inte vad klockan var men kanske vilket årtionde han lämnadeSkrattande

Jag tror att han gjorde helt rätt ur sitt politiska perspektiv att lämna MP, orsaken som han själv angav var alltså att att han reagerade på nyliberala tendenser inom MP och rimligen bör han rösta på V i stället.

En debattör här på FL skrev en gång något om att MP behövs men att de gör sig bäst i opposition. Jag är benägen att hålla med, MP har inte fått igenom mycket av det som är hjärtefrågan i koalition med S. Tja, hjärtefrågan för många miljöpartister är rimligen just miljön inte enbart att partiet ska framstå som regeringsdugliga.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-10-07 08:15:37 följande:
    Expressen skriver en politisk nekrolog över Fritjof och (delvis) MP:
    www.expressen.se/nyheter/pojken-som-tappade-g.../

Av den en gång självsäkre och klämkäcke lill-Fritte återstår idag bara en grå skugga som hasar omkring och önskar att hen fick vara aktivist igen.
    Lustigt med skrikhögerns namnfixering.

Inte tror jag att Expressen skriver Fritjof och kärnkäcke  lill-Fritte

Jag vägrar åtminstone att tro att Expressen tagit in praoelever från skrikhögerns gosskör

Men jag kollar länken för säkerhets skull
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-10-07 08:15:37 följande:
    Expressen skriver en politisk nekrolog över Fritjof och (delvis) MP:
    www.expressen.se/nyheter/pojken-som-tappade-g.../

Av den en gång självsäkre och klämkäcke lill-Fritte återstår idag bara en grå skugga som hasar omkring och önskar att hen fick vara aktivist igen.
    FDFMGA skrev 2016-10-07 10:34:10 följande:
    Lustigt med skrikhögerns namnfixering.

Inte tror jag att Expressen skriver Fritjof och kärnkäcke  lill-Fritte

Jag vägrar åtminstone att tro att Expressen tagit in praoelever från skrikhögerns gosskör

Men jag kollar länken för säkerhets skull
    Nja, det var ju en ny journalist på Expressen, men han skrev Fridolin.

Texten hade alltså passerat ett skrikhögerintellekt och då blir det ju gärna lite tokigt.

Tycker det är fel av dig att anklaga Expressen för att syssla med infantil journalistik.

Tänker du tipsa den nya journalisten om dina forskningsrön om att S tänker satsa på parkettgolv på förlossningsavdelningarnaSkrattande

Svar på tråden Varför hatar folk MP?