Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk MP?

Linnea1994 skrev 2016-10-07 11:03:11 följande:
    Eftersom media styrs av tokvänstern till 90% så är det skoj att se lite andra åsikter...
    Hm, styrs media av tokvänstern.

Min uppfattning är nog snarare att media styrs av dess ägare, precis som alla andra företag.

Skrikhögern och SD-svansens uppenbarelser beror sannolikt dels på att klientelet saknar  arbetslivserfarenhet i stor utsträckning och dels på att bristen på källkritiskt tänkande och intellektuell pregnans innebär att klientelet lätt faller offer för konspirationsteorier.

Men det var inte det jag anmärkte på utan att man kunde få uppfattningen av Flash att Expressen skriver Fritjof och lill-Fritte om Gustav Fridolin.

Så var det naturligtvis inte, artikeln hade silats genom Flashs intellekt innan hen skrev inlägget här ovan.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-10-07 11:55:12 följande:
    "Donald Duck" var det ju nån som skrev som sagt.
    Nja, jag tror mig minnas att Världsmedborgare skrev Donald Duck Trump.

Tror också att du fick ett svar av mig i den tråd där du ansåg att jag borde kritisera honom för detta. Tror inte att du svarat där. 

Tror att den förklaring jag gav dig där även är tillämplig på Flashs försök att läsa Expressen.

Eller vad säger du, Kung Markatta?
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2016-10-07 11:57:45 följande:
    Nja. journalisterna skriver ju som dom vill. Tror knappast dom skulle vara kvar om dom hade munkavel....
    Det är ju allmänt kännt att vänstern och PK-samhället får igen sina åsikter.
    Tex vid ett våld/sexbrott så finns det bara beskrvning på gm om dessa uppenbart ser svensk ut.
    Nej, journalister är anställda, de har chefer och tidningarna har också ägare.

Det som är allmänt känt bland konspirationsteoretiker har sällan något med verkligheten att göra Skrattande

Du får heller inte glömma att skrikhögern och SD-svansen också mycket väl kan vara de flockdjur som har den lägsta intelligensen.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-10-07 17:30:56 följande:
    Det är som Pavlovs hundar.

Man ringer i klockan så kommer de dräglandes.

Osvikligt.

100%
    Stackars hundar.

Hoppas att du ger dem mat någon gång också.

Märklig hobby du harSkrattande
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2016-10-10 09:30:04 följande:
    Så det är därför svensk media har sådant rykte om att den helt styrd av vänstern och MP?
    Nja, om rykten brukar man säga att man inte ska göra en höna av en fjäder.

En fjäder väger ganska tungt jämfört med den samlade intelligensen hos skrikhögern och SD-svansen som arbetar konsekvent och outtröttligt för att avveckla det lilla förnuft de har med oförnuft.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2016-10-12 22:01:08 följande:
    MPs lilla stadsdelsdiktator försökte påverka vittne för att fälla kritiker i rätten. Vägrar avgå.

www.dn.se/sthlm/nya-anklagelser-mot-awad-hers.../

Stadsdelen i fråga har sin största sociala, ekonomiska och kulturella kris i dess historia och S lallar runt med Awad Hersi (MP).
    En välavvägd kritisk artikel som så ofta i DN. Ja, åtminstone såvitt jag kan bedöma.

Kan du tänka dig, Rataxes hur våra främsta tänkare från skrikhögern här på FL närmast har ylat ikapp om att alla journalister är miljöpartister och alltid går MP:s ärenden.

Tja, man kan ju inte beskylla skrikhögern för att överbelasta sina hjärncellSolig
  • FDFMGA
    felix le chat skrev 2016-10-13 21:38:41 följande:
    Om jag hade fått EN KRONA för varje gång du skrivit skrikhöger hade jag kunna gå i pension
    för länge sedan. Å du ljuva tanke.
    Du får bara tio öre per gång så du får jobba vidare ett par veckor till
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2016-10-14 09:55:38 följande:
    Nu har jag ett par gånger bett dej berätta vilka som är skrikhögern.... Kan du nämna några?
    Egentligen borde man väl inkludera SD i skrikhögern - men jag syftar på personer som åtminstone påstår att de inte är sverigedemokrater men som antingen egentligen hör hemma där eller också förespråkar att SD ska bjudas in till samarbete.

Så gott som alla skrikhögeraktivister är också totalt oförmögna att ens begripa den enklaste text. I till exempel den här tråden finns det många oerhört roande exempel på skrikhögerns oförmåga.
  • FDFMGA
    Linnea1994 skrev 2016-10-14 12:03:52 följande:
    Med andra ord alla som har oförskämdherten att kritisera hur S+MP förstör vårat land just nu....
    Nej, men förmodligen en ganska stor andel av de som skriker om att regeringen förstör vårt land.

Men det är ju fullt möjligt att anse att regeringens politik är skadlig för Sverige utan att man för den skull vill samarbeta med ett rasistiskt parti som SD, t ex L, M, C och KD.

Förutom att skrikhögern generellt saknar förmåga att begripa texter så är det stora flertalet aktivister helt renons på källkritisk förmåga.

Skrikhögern är verkligen en märklig företeelse. Det finns exempel i till exempel den här tråden hur de hetsar upp varandra över något som är ren inbillning Skrattande
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2016-12-02 08:23:50 följande:

Men oavsett detta så tycker jag inte att MPs siffror är speciellt dåliga sett till den negativa publicitet kring MP som vi har sett tidigare i år (KD har ju t.ex. procentuellt tappat nästan lika många väljare som MP och detta helt utan mediadrev).

Nuförtiden så lyser inläggen från förmågorna i skrikhögern där de med den bokstavstroendes fanatism förklarar att media särbehandlar MP såtillvida att allt negativt mörkas.

Men det är bara att backa ett år i tiden för att den sortens inlägg ska bli lika vanliga som sandkorn på en strand.

Just synen på medias publicitet kring MP är ett obetalbart exempel för den som är road av skrikhögerns intellektuella brister.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?