• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-05-22 12:14:37 följande:

Det kanske är din tolkning, men : 

sv.wikipedia.org/wiki/Foliehatt

En foliehatt är en pejorativ benämning på en person som anammar, sprider och tror på pseudovetenskap och diversekonspirationsteorier.[1] Obefintlig eller bristande källkritik är utmärkande drag.

Därför frågar jag Linnea igen, är det hotet mot miljön som är konspirationsteorin?

Tolkningen är densamma. Allt det du räknar upp är ju delar av att avskärma sig från verkligheten. I detta fall ä det nog källkritik som är mer aktuellt än just konspirationsteorier.
  • Solidaritet
    Tom Araya skrev 2015-05-22 12:17:32 följande:
    Tolkningen är densamma. Allt det du räknar upp är ju delar av att avskärma sig från verkligheten. I detta fall ä det nog källkritik som är mer aktuellt än just konspirationsteorier.
    Det är inte dig jag frågar, utan Linnea. Hon kanske bättre kan svara på hur hon tänkte. 
  • Anton Chigurh
    Solidaritet skrev 2015-05-22 12:14:37 följande:

Det kanske är din tolkning, men : 

sv.wikipedia.org/wiki/Foliehatt

En foliehatt är en pejorativ benämning på en person som anammar, sprider och tror på pseudovetenskap och diversekonspirationsteorier.[1] Obefintlig eller bristande källkritik är utmärkande drag.

Därför frågar jag Linnea igen, är det hotet mot miljön som är konspirationsteorin?

Men faktum är, Soli, att MP ägnar sig åt pseudovetenskap när dom påstår att ökad skatt på kärnkraftsproducerad el skulle medverka till en mindre smutsig miljö.

Svenska företag betalar förhållandevis lågt pris för elen, och det har du kärnkraften att tacka för, varför då minska svenska företags möjlighet att konkurrera med utlandet genom att höja skatten ytterligare på el. Du vet säkert att vi har en industri som kräver mycket el i sin produktion. Och förnybar el i all ära, men vindkraftsel är dyr att starta, dyr att producera. Det är oomtvistat. Skall den förnybara elen bli "billig" så krävs kraftiga subventioner, och vem tror du får stå för dom subventioner !!! Och det med tanke på att elen, om MP får bestämma, redan beskattats än hårdare.

Stryper du kärnkraften i Sverige, så får du, under "normalvintrar" (denna vinter var ovanligt mild) importera kolkraftsproducerad el från Tyskland i första hand.  Att tro något annat är definitivt att ägna sig åt pseudovetenskapGlad

Tyskland har för avsikt att bygga ut sin kolkraftsproducerade el med 50 000 MW, det är ungefär 5 (fem) gånger Sveriges totala kärnkraftsproducerade el, och det gör Tyskarna därför att dom skrotat kärnkraften !!!

Snacka om att det smutsar ner att strypa/skrota kärnkraften. Och MP påstår, med gott samvete, motsatsen.

Inte bra. Inte bra alls.

Mvh //Anton dance.gif
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Solidaritet
    Anton Chigurh skrev 2015-05-22 12:54:48 följande:
    Men faktum är, Soli, att MP ägnar sig åt pseudovetenskap när dom påstår att ökad skatt på kärnkraftsproducerad el skulle medverka till en mindre smutsig miljö.

Svenska företag betalar förhållandevis lågt pris för elen, och det har du kärnkraften att tacka för, varför då minska svenska företags möjlighet att konkurrera med utlandet genom att höja skatten ytterligare på el. Du vet säkert att vi har en industri som kräver mycket el i sin produktion. Och förnybar el i all ära, men vindkraftsel är dyr att starta, dyr att producera. Det är oomtvistat. Skall den förnybara elen bli "billig" så krävs kraftiga subventioner, och vem tror du får stå för dom subventioner !!! Och det med tanke på att elen, om MP får bestämma, redan beskattats än hårdare.

Stryper du kärnkraften i Sverige, så får du, under "normalvintrar" (denna vinter var ovanligt mild) importera kolkraftsproducerad el från Tyskland i första hand.  Att tro något annat är definitivt att ägna sig åt pseudovetenskap. Glad

Tyskland har för avsikt att bygga ut sin kolkraftsproducerade el med 50 000 MW, det är ungefär 5 (fem) gånger Sveriges totala kärnkraftsproducerade el, och det gör Tyskarna därför att dom skrotat kärnkraften !!!

Snacka om att det smutsar ner att strypa/skrota kärnkraften. Och MP påstår, med gott samvete, motsatsen.

Inte bra. Inte bra alls.

Mvh //Anton dance.gif
    Vilken pseudovetenskap är det de lutar sig mot?
  • Linnea1994
    Solidaritet skrev 2015-05-22 12:29:57 följande:
    Det är inte dig jag frågar, utan Linnea. Hon kanske bättre kan svara på hur hon tänkte. 
    Vet inte om du spelar eller om du aldrig varit ute i verkligheten.....
    Uttrycket som vi alla andra förstår betyder att man är avskärmad från verkligheten och inte tar till sej fakta!
  • Anton Chigurh
    Solidaritet skrev 2015-05-22 12:57:28 följande:
    Vilken pseudovetenskap är det de lutar sig mot?
    Fråga inte mig var dom får det ifrån, men dom påstår det i sin avsiktsdeklaration på partiets hemsida.
  • Solidaritet
    Linnea1994 skrev 2015-05-22 13:05:50 följande:
    Vet inte om du spelar eller om du aldrig varit ute i verkligheten.....
    Uttrycket som vi alla andra förstår betyder att man är avskärmad från verkligheten och inte tar till sej fakta!
    Vad är det med miljöpartister som får dig att tycka att de är avskärmade från verkligheten? 
  • Solidaritet
    Anton Chigurh skrev 2015-05-22 13:14:58 följande:
    Fråga inte mig var dom får det ifrån, men dom påstår det i sin avsiktsdeklaration på partiets hemsida.
    Påstår de att de lutar sig mot pseudovetenskap?
  • Anton Chigurh
    Solidaritet skrev 2015-05-22 13:59:07 följande:
    Påstår de att de lutar sig mot pseudovetenskap?
    Nope, det är jag som påstår det, eftersom det är rent nonsens det dom påstår i sin avsiktsförklaring, på deras hemsida då. Dom påstår en sak utan att ha vetenskapliga belägg för det dom påstår.

Pseudovetenskap, (pseudo- från grekiskans 'skenbar), även kvasivetenskap, är en lära som hävdar sig vara vetenskaplig men som inte uppfyller alla de kriterier som krävs av en vetenskap. Exempelvis ska resultaten av en experimentell vetenskap kunna testas och vara upprepbara - det vill säga att samma resultat kan återskapas med samma utgångspunkt vid en annan tidpunkt eller plats. Och det, Soli, kan fanimej inte MP ens med den bästa viljan klara av angående deras påstående vad en högre skatt på kärnkraft skulle innebära.
    Teorin får inte heller innehålla inre motsägelser och resultaten får inte stå i konflikt med etablerad vetenskap och kända experimentella resultat.

Så därför, Soli, påstår JAG, att MP ägnar sig åt pseudovetenskap. 

Därmed kan jag, med rent samvete, kalla MP för en hög med foliehattar.

Mvh //Anton shiny.gif
  • Solidaritet
    Anton Chigurh skrev 2015-05-22 14:17:39 följande:
    Nope, det är jag som påstår det, eftersom det är rent nonsens det dom påstår i sin avsiktsförklaring, på deras hemsida då. Dom påstår en sak utan att ha vetenskapliga belägg för det dom påstår.

Pseudovetenskap, (pseudo- från grekiskans 'skenbar), även kvasivetenskap, är en lära som hävdar sig vara vetenskaplig men som inte uppfyller alla de kriterier som krävs av en vetenskap. Exempelvis ska resultaten av en experimentell vetenskap kunna testas och vara upprepbara - det vill säga att samma resultat kan återskapas med samma utgångspunkt vid en annan tidpunkt eller plats. Och det, Soli, kan fanimej inte MP ens med den bästa viljan klara av angående deras påstående vad en högre skatt på kärnkraft skulle innebära.
    Teorin får inte heller innehålla inre motsägelser och resultaten får inte stå i konflikt med etablerad vetenskap och kända experimentella resultat.

Så därför, Soli, påstår JAG, att MP ägnar sig åt pseudovetenskap. 

Därmed kan jag, med rent samvete, kalla MP för en hög med foliehattar.

Mvh //Anton shiny.gif
    Då undrar jag vilka fakta du lutar dig på när du säger att de använder sig av pseudovetenskap. Att du anser att det är nonsens innebär inte att de använder sig av pseudovetenskap. 
Svar på tråden Varför hatar folk MP?