• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-03-08 08:46:20 följande:
    Socialdemokraternas största ledarsida skriver syniskt om MP:

www.aftonbladet.se/ledare/a/oowAK/knappast-sy...
    Menar du synskt eller cyniskt?

En bra ledare som MP:s ledning verkligen behöver läsa.

Ska partiet komma upp i samma nivå som vid valet till Europaparlamentet duger det inte att lägga sig platt för S i alla miljöfrågor.

Det är väl heller inte osannolikt att MP hamnar i opposition efter valet 2018 om S i stället riktar in sig på formellt eller informellt samarbete med de liberala partierna.

MP skulle kanske inte lida skada av en fyraårig karenstid där de får möjlighet att undera över frågan "Vadan och varthän?" och sedan kanske komma tillbaka i regeringsställning med en tydligare inriktning mot miljöpolitik.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Enoch skrev 2017-03-07 16:20:29 följande:
    För att den enda "miljön" de tror existerar är stockholms innerstad. De skiter i resten av landet, lägger ned miljarder på att skapa icke hållbar kollektivtrafik i stockholm i form av spårvagnar som ingen vill ha, men höjer skatten för bensin för områden där det inte finns bussar att ta sig till jobbet med.
    I dagsläget verkar de ha glömt miljön på allvar och istället dansar runt med flyktingfrågor som de saknar kunskap i helt.
    Du tycks ha hört talas om ett alternativt Stockholm.

I det verkliga Stockholm så är det det borgerligt skötta landstinget som är ansvarigt för kollektivtrafiken.

Men jag kan ge dig rätt om spårvägen till Djurgården, sannolikt var det väl någon Strandvägsprofil som bad Alliansen att fixa en spårväg så att gästerna till bjudningarna kunde få ett pittoreskt resealternativ om de så önskade.
  • Rindikh
    FDFMGA skrev 2017-03-08 09:29:59 följande:

Du tycks ha hört talas om ett alternativt Stockholm.

I det verkliga Stockholm så är det det borgerligt skötta landstinget som är ansvarigt för kollektivtrafiken.

Men jag kan ge dig rätt om spårvägen till Djurgården, sannolikt var det väl någon Strandvägsprofil som bad Alliansen att fixa en spårväg så att gästerna till bjudningarna kunde få ett pittoreskt resealternativ om de så önskade.

Få ut turister till Djurgården kanske var en tanke? Sen var det väl lite av en provsträcka också? Lagom lång.. Fanns redan spårvagnspår stora delar av sträckan så man behövde bara förlänga några hundra meter upp till Gallerian.
  • FDFMGA
    Rindikh skrev 2017-03-29 09:41:51 följande:
    Få ut turister till Djurgården kanske var en tanke? Sen var det väl lite av en provsträcka också? Lagom lång.. Fanns redan spårvagnspår stora delar av sträckan så man behövde bara förlänga några hundra meter upp till Gallerian.
    Till en kostnad avSkrattande
  • Rindikh
    FDFMGA skrev 2017-03-29 10:25:00 följande:

Till en kostnad av

Försvarar inte NK-Expressen! Jag bara försöker resonera kring hur man tänkt.

Kanske var det rätt beslut, kanske inte? Jag vet ärligt talat inte..
  • Abegayle70
    Flash Gordon skrev 2017-03-29 09:30:19 följande:

Kaplan vara bara en av många.

Ett antal miljöpartister ytterligare med kopplingar till Turkiska islamister i AKP och deras anhang:

twitter.com/Ungraren/status/846819709987291137

Hela vägen in i MP:s riskdagskansli.

Ja fy fan vilket parti rent ut sagt. Synd att media inte hann publiceera allt de hade om islamister kaplan innan hann avgick.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • FDFMGA
    Rindikh skrev 2017-03-29 10:28:29 följande:
    Försvarar inte NK-Expressen! Jag bara försöker resonera kring hur man tänkt.

Kanske var det rätt beslut, kanske inte? Jag vet ärligt talat inte..
    Ja, direktörerna på Strandvägen kan ju behöva lite bättre kollektivtrafik.

Och idag har det konstaterats att ett tidigare språkrör för Grön ungdom blev mördad under FN-uppdrag i Kongo-Kinshasa.

Gillar jag med miljöpartister. Det är många som är beredda att riskera mycket för det de tror på.
  • Flash Gordon
    Abegayle70 skrev 2017-03-29 10:34:33 följande:
    Ja fy fan vilket parti rent ut sagt. Synd att media inte hann publiceera allt de hade om islamister kaplan innan hann avgick.
    Frågan är vad som hindrar dem från att köra det i ett uppdrag granskning nu?

De behöver ju inte fokusera på Kaplan.

Eller, tja ...

Drygt hälften på public service sympatiserade ju med MP. Eller nåt. Var det visst.

Nä, det lär nog knappast bli något valrörelsereportage om MP:s islamism mitt i nästa valrörelse.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-03-29 11:09:19 följande:
    Frågan är vad som hindrar dem från att köra det i ett uppdrag granskning nu?

De behöver ju inte fokusera på Kaplan.

Eller, tja ...

Drygt hälften på public service sympatiserade ju med MP. Eller nåt. Var det visst.

Nä, det lär nog knappast bli något valrörelsereportage om MP:s islamism mitt i nästa valrörelse.
    Det känns lite fel att just idag när Zaida Catalán mördats att besvara ditt inlägg.

Men jag återkommer.

Svar på tråden Varför hatar folk MP?