• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • kvarnfot

Inte blir det bättre av svaret i JP.

Finns det någon svensk kultur?

Nej, svarar Miljöpartiet, åtminstone ingen som är värd att bevara till eftervärlden.

• Tom Araya
    Patrik Oksanen: MP:s kulturella beröringsskräck spelar högerextremisterna i händerna
    Ledare

Kulturdepartementets rädsla för världsarv spelar bara högerextremisterna i händerna skriver Patrik Oksanen med anledning av Sverige inte nominerar några bidrag till Unescos listor för immateriella världsarv.

www.helahalsingland.se/opinion/ledare/patrik-oksanen-mp-s-kulturella-beroringsskrack-spelar-hogerextremisterna-i-handerna

• Rindikh

Det enda bra som hänt i världen det senaste året. MP under riksdagspärren.

• KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-04-15 14:58:46 följande:

Fridolins uttalande verkar inte gå hem hos den stenkastande delen av twitter. Kommentarer som den ovan "Vård, skola, fotboja" postas lite överallt. MP lär få stora problem i valet 2018 eftersom de nu egentligen inte attraherar någon av sina tidigare väljargrupper:

* Det gamla gardet är besvikna på att MP sålt ut sin själ (brunkol, bromma, motorväg, gränskontroller och nu fotboja) bara för att få sitta med vid köttgrytorna.

* Surdegsbakande hummerknivshipsters byter till det nya trendpartiet C.

* En och annan islamist har lämnat efter att de så smått börjat granskas av media och de tar då sina islamistväljare med sig.

* Rånluvevänstern hoppar upp och ner av ilska över fotbojeutspelet och röstar på V eller Fi istället.

Haha nu får Fridolin oväntat stöd sv Anna Kinberg Batra när det gäller förslaget om fotboja..

www.expressen.se/nyheter/kinberg-batra-positiv-till-forslag-om-fotboja/
  • Rataxes
    KillBill skrev 2017-04-19 19:04:51 följande:
    Haha nu får Fridolin oväntat stöd sv Anna Kinberg Batra när det gäller förslaget om fotboja..

www.expressen.se/nyheter/kinberg-batra-positiv-till-forslag-om-fotboja/
    Fridolin blev hånad för att han saknar all trovärdighet i denna fråga. Som GW sa, Fridolin är en orm.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • FDFMGA
    kvarnfot skrev 2017-04-18 10:53:34 följande:
    Inte blir det bättre av svaret i JP.

Finns det någon svensk kultur?

Nej, svarar Miljöpartiet, åtminstone ingen som är värd att bevara till eftervärlden.

Nja, så svarar väl knappast MP, utan din tolkning har passerat en fundamentalistisk kvarn först och blivit till "snömos".
    Rataxes skrev 2017-04-20 07:00:42 följande:
    Fridolin blev hånad för att han saknar all trovärdighet i denna fråga. Som GW sa, Fridolin är en orm.
    Jag skulle tro att han menade precis det han sa. 

Den eller det som kan te se som ormar för skrikhögern kan stundtals bara vara sådant som kan kännetecknas som komplext ur ett annat perspektiv - eller om man vill vara elak, mer rörigt än rörligt.

Men MP är knappast något alternativ för testuggare, annat än att då tillsammans med likasinnande ha som ett slags besvärjelseobjekt. Ungefär som skrikhögern anser att SD är för personer som ogillar högerpopulism och rasism.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2017-04-20 07:33:27 följande:
    Nja, så svarar väl knappast MP, utan din tolkning har passerat en fundamentalistisk kvarn först och blivit till "snömos".

Den eller det som kan te se som ormar för skrikhögern kan stundtals bara vara sådant som kan kännetecknas som komplext ur ett annat perspektiv - eller om man vill vara elak, mer rörigt än rörligt.

Men MP är knappast något alternativ för testuggare, annat än att då tillsammans med likasinnande ha som ett slags besvärjelseobjekt. Ungefär som skrikhögern anser att SD är för personer som ogillar högerpopulism och rasism.
    GW som enligt egen utsago är sosse tillhör således numera skrikhögern.
    Snart är det bara MP och V kvar av riksdagspartierna, som inte är skrikhöger.

MP är numera ett alternativ endast för 2,5% enligt aftonbladet/inizio. Städernas innerstadspajasar har väl hittat nya gullegrisar.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2017-04-20 08:05:27 följande:
    GW som enligt egen utsago är sosse tillhör således numera skrikhögern.
    Snart är det bara MP och V kvar av riksdagspartierna, som inte är skrikhöger.

MP är numera ett alternativ endast för 2,5% enligt aftonbladet/inizio. Städernas innerstadspajasar har väl hittat nya gullegrisar.
    Nej, det tror jag inte - men han gillar att vara lite av ett spektakulärt orakel.

Tänk dig motsvarigheten att Jimmie Åkesson skrev en debattartikel med fokus på att man aldrig får glömma att huvudfokus måste ligga på vanliga hyggliga människor i utanförskapsområdena, att de flesta oavsett religion och ursprung faktiskt har precis samma behov av att slippa stök och brott. Och att få vara ifred från fanatiker, oavsett ursprung.

Jag hoppas att det inte skulle få mig att bli upprörd över att Åkesson skrev något som inte passade in i min bild av den politik han står för.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Helgonet
    FDFMGA skrev 2017-04-20 07:33:27 följande:

Tänk att alla som kritiserar S+MP+V+F! är skrikhöger enligt dej....

Jag löste också intervjun där Alice Bah sa just det....
Svar på tråden Varför hatar folk MP?