• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-03-06 07:12:30 följande:
    Självklart inte.

Att Myndigheten för Samhällsberedskap släpper en studie som pekar ut ett politiskt parti som grogrund för spridandet av islamism är förstås jättekänsligt.

Detta har rört upp många på den politiska vänsterkanten (och bland islamisterna) som nu kommer att göra allt för att smutskasta författarna till studien och förneka dess giltighet.

Det MSB gör är dock bara attt de bekräftar det alla redan vet och ser. Att identitespolitik och offerkoftan om "islamofobi" spelar islamisterna väl i händerna.

Nu ser vi fram emot de fördjupade studier i ämnet som utlovas av MSB och så hoppas vi att det drar ut så pass i tiden att det kommer in i nästa valrörelse.
    Håll med om att det är märkligt att MSB inte har kommenterar att en moderat politiker som satt i riksdagen för moderaterna mellan 2010 och 2014 och representerade moderaterna i försvarsutskottet idag är muslimska brödraskapets PR ansvarige i Europa

Det verkar inte bättre än att MSB har en måttstock för MP och en annan för M men det är klart, det kan också bero på att rapporten är bristfällig..
  • fola

MP är ett bevis på hur ett parti kan stå och falla med personer.

När Maria W var språkrör hade man mer respekt för henne och MP hon var otroligt smart och seriös, Gustaf F. och kompani har lyckast ta bort allt det som Maria W var med och byggde upp.

Bytte man ut nuvarande mot Maria W igen så hade man kunnat ta MP seriöst igen men inte som det ser ut nu, i mina ögon är MP lika illa som SD som det är nu

• Abegayle70
    KillBill skrev 2017-03-06 17:56:02 följande:
    Håll med om att det är märkligt att MSB inte har kommenterar att en moderat politiker som satt i riksdagen för moderaterna mellan 2010 och 2014 och representerade moderaterna i försvarsutskottet idag är muslimska brödraskapets PR ansvarige i Europa

Det verkar inte bättre än att MSB har en måttstock för MP och en annan för M men det är klart, det kan också bero på att rapporten är bristfällig..
    Kanske för att han inte längre reprsesenterar M, och var den ende islamisten i partiet. MP har (haft) fullt av såna.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Abegayle70
    kvarnfot skrev 2017-03-07 14:39:55 följande:

MP= Foliehattsparti!

Nog finns det foliehattar där, men även blad anhängarna till "folkets demonstation" och SD också.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Enoch

För att den enda "miljön" de tror existerar är stockholms innerstad. De skiter i resten av landet, lägger ned miljarder på att skapa icke hållbar kollektivtrafik i stockholm i form av spårvagnar som ingen vill ha, men höjer skatten för bensin för områden där det inte finns bussar att ta sig till jobbet med.
    I dagsläget verkar de ha glömt miljön på allvar och istället dansar runt med flyktingfrågor som de saknar kunskap i helt.

• Rindikh

Maria W var lite obehaglig som person, men hon var smart och på en helt annan intellektuell nivå än Romson o Fridolin.

• KillBill
    Rindikh skrev 2017-03-08 04:52:34 följande:

Maria W var lite obehaglig som person, men hon var smart och på en helt annan intellektuell nivå än Romson o Fridolin.

Romson lämnade MP för snart 1 år sedan..
  • Flash Gordon

Socialdemokraternas största ledarsida skriver syniskt om MP:

http://www.aftonbladet.se/ledare/a/oowAK/knappast-synd-om-miljopartiet

Efter en genomgång av MP:s misslyckanden och påtalande om deras kaxighet så konstateras att det inte finns någon anledning att rösta på dem.

Inte ens deras samarbetspartner, som är beroende av deras mandat, gör alltså ett försök att rädda dem över spärren.

Det är lätt att tro att S nu ser en chans att rensa bort en konkurrent om vänster-rösterna.

Säkert inte en ledare som MP:s ledning vill läsa.

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-03-06 17:56:02 följande:

Som Abegayle sa.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?