• pottan

För mycket begärt med sovmorgon

jag jobbar obekvämt, alltså kvällar och helger, ofta många dagar på raken, när jag jobbar helgen har vi mannens barn (1 st 5 åring), är det för mycket begärt av mig att när barnet vaknar 6 på morgonen (jag jobbar i regel 1 kväll/jobbhelg, varannan helg, vi har alltid barnet på min jobbhelg) att han går upp och tar sitt barn och ser så det är tyst alt. går ner och lägger sig med barnet i dess säng så jag får sova en stund ?

Jag anser att han är ledig varje helg och jobbar jag helgen så får han ta hand om sitt barn på morgonen så jag får sova

• Svar på tråden För mycket begärt med sovmorgon
  • humledummle

om han ändå är ledig såklart du ska få sova . vad säger han när barnet vaknar så tidigt ? är det du som går upp med barnet ?  

• Påven Johanna

Nej, det verkar vara en högt rimlig begäran. Hur är det nu då? Är det du som går upp tillsammans med pojken?

• sextiotalist

Är det inte hans barn, självklart ska han ta hand om barnen, något annat är det inte tal om, ännu mer självklart när du arbetar

• Anonym (?)

Han och barnet bor väl också i huset? Du skulle kanske lägga dig i ett annat rum så att du får sova ostört?

• Olympia

Självklart ska du få sovmorgon.

Är det du som går upp klockan 6 och tar hand om hans barn medan han sover?

• Anonym (2)

Varför vaknar barnet kl 6 på morgonen? Är det för att barnet lägger sig tidigt om kvällen? Isf skulle jag låta vara barnet vara uppe lite längre så man får sovmorgon lite längre.

• Anonym (?)

Vad betyder det att du jobbar en kväll när barnet är hos er? När slutar du på kvällen?

• pottan

som det är nu så brukar barnet komma upp, han sover på första plan vi på andra, ibland går mannen ner med honom, sätter på tvn eller dyl. sen går mannen upp å lägger sig igen, barnet kommer upp 14 ggr på 2 timmar och mitt humör blir sisådär

Ibland tar han upp barnet i vår säng i hopp om att han ska somna om, vilket aldrig händer, som denna helg, barnet ligger å masar, pustar, hostar pratar och jag får bitterfitteanfallet från helvetet
    Jag brukar inte få spel, men har väl vart ledig ca 7 dagar sen nyår och då brister det

Jag går ju upp tidigt en av dagarna på helgen så då kan han ju ligga kvar å masa med barnet i sängen om han nu vill den dagen, sen är barnet så pass gammalt att det kan sköta sig själv några timmar, men ska de störa hela tiden å springa upp å in i sovrummet för minsta sak så tycker jag pappan ska gå upp å se så barnet inte stör då jag ska jobba, och kvällsjobb är lika slitsamt dom att jobba tidigt

Det säger sig väl själv att jag inte byter rum för att få sova i mitt eget hus, det finns en hel nedervåning för dem att vara på

• pottan

Barnet vaknar mellan 6-7 då dagisveckan mån-fre är 06.30-16.30, spelar ingen roll om barnet är uppe till 23 det vaknar ändå denna tid

Kvällsjobb innebär att jag jobbar ca 13-22 och börjar 07.00 nästa dag

• Anonym (?)
    pottan skrev 2014-02-18 11:25:22 följande:
    Barnet vaknar mellan 6-7 då dagisveckan mån-fre är 06.30-16.30, spelar ingen roll om barnet är uppe till 23 det vaknar ändå denna tid

Kvällsjobb innebär att jag jobbar ca 13-22 och börjar 07.00 nästa dag
    Om du ändå ska jobba klockan 7 så måste du väl stiga upp?
Svar på tråden För mycket begärt med sovmorgon