• pottan

För mycket begärt med sovmorgon

jag jobbar obekvämt, alltså kvällar och helger, ofta många dagar på raken, när jag jobbar helgen har vi mannens barn (1 st 5 åring), är det för mycket begärt av mig att när barnet vaknar 6 på morgonen (jag jobbar i regel 1 kväll/jobbhelg, varannan helg, vi har alltid barnet på min jobbhelg) att han går upp och tar sitt barn och ser så det är tyst alt. går ner och lägger sig med barnet i dess säng så jag får sova en stund ?

Jag anser att han är ledig varje helg och jobbar jag helgen så får han ta hand om sitt barn på morgonen så jag får sova

• Svar på tråden För mycket begärt med sovmorgon
  • Anonym (.)

Haha när makens ungar var här på ett lov så hade jag sovmorgon hela veckan. Det är HANS barn och han tar då således ALLT primärt ansvar över dom. Något annat var det inte ens tal om. 

• Cookies
    Anonym (?) skrev 2014-02-18 11:27:16 följande:
    Om du ändå ska jobba klockan 7 så måste du väl stiga upp?
    TS menar väl att hon vill kunna sova ut dagen till kvällsjobbet. Och det är väl fullt rimligt? Speciellt med tanke på att hon förmodligen får sova lite för lite natten mellan kvällspassen och dagpasset.
  • Anonym (?)
    Cookies skrev 2014-02-18 11:38:21 följande:
    TS menar väl att hon vill kunna sova ut dagen till kvällsjobbet. Och det är väl fullt rimligt? Speciellt med tanke på att hon förmodligen får sova lite för lite natten mellan kvällspassen och dagpasset.
    Ts skrev tydligt att när hon jobbar kväll så börjar hon kl 7 dagen efter.
  • pottan
    Cookies skrev 2014-02-18 11:38:21 följande:

precis, i regel när man jobbar kväll och sen dag så blir det max 5 timmars halvkass sömn, sen är det väl lagen om all jävlighet som gör att den dagen jag går upp 05.30 på helgen så sover barnet till 7-8 Obestämd
  • straw2008

Din man går upp sätter på TVn o går sen o lägger sig IGEN ? Trevligt sätt att prioritera sitt barn den lilla stunden han har det. GIVETVIS ska han gå upp med barnet. Ush vad konstiga visa människor är.. skulle faktiskt aldrig falla vare sig mig eller min man in att lämna våra barn själva o gå o sova.

I kinamockaskogen.....
  • Anonym (?)
    pottan skrev 2014-02-18 11:41:20 följande:

precis, i regel när man jobbar kväll och sen dag så blir det max 5 timmars halvkass sömn, sen är det väl lagen om all jävlighet som gör att den dagen jag går upp 05.30 på helgen så sover barnet till 7-8 Obestämd
    Måste du ha sovmorgon alla lediga dagar? Det låter som om du vill slänga ut mannen ur sovrummet när du är ledig.
  • pottan
    Anonym (?) skrev 2014-02-18 11:42:42 följande:
    Måste du ha sovmorgon alla lediga dagar? Det låter som om du vill slänga ut mannen ur sovrummet när du är ledig.

det är ingen ledig dag jag pratar om, jag jobbar de dagar varannan helg jag pratar om
  • Aiyana

Jag tycker det är självklart att din man ska ta hand om sitt barn på morgonen så du kan sova ut lite. Jag hade också blivit galet arg om han inte klarade av att fixa det  och visa mig lite omsorg och hänsyn.

• Ess

Självklart så ska han ta hand om sitt barn på morgonen och visa hänsyn mot dig som ska jobba.

Min mans barn var stora, men dom visade oss hänsyn när dom var här under lov och vi jobbade.
    Sen visade vi dem hänsyn på helgerna när dom varit i skolan hela veckan och behövde sova ut. Vi försökte hålla det lilla barnet så tyst som möjligt här nere och släppte inte upp henne innan vi hört att dom vaknat.

• Anonym (?)
    pottan skrev 2014-02-18 11:44:41 följande:

det är ingen ledig dag jag pratar om, jag jobbar de dagar varannan helg jag pratar om
    Så när börjar du jobbet menar du?
Svar på tråden För mycket begärt med sovmorgon