• pottan

För mycket begärt med sovmorgon

jag jobbar obekvämt, alltså kvällar och helger, ofta många dagar på raken, när jag jobbar helgen har vi mannens barn (1 st 5 åring), är det för mycket begärt av mig att när barnet vaknar 6 på morgonen (jag jobbar i regel 1 kväll/jobbhelg, varannan helg, vi har alltid barnet på min jobbhelg) att han går upp och tar sitt barn och ser så det är tyst alt. går ner och lägger sig med barnet i dess säng så jag får sova en stund ?

Jag anser att han är ledig varje helg och jobbar jag helgen så får han ta hand om sitt barn på morgonen så jag får sova

• Svar på tråden För mycket begärt med sovmorgon
  • Anonym (?)
    Ess skrev 2014-02-18 14:55:14 följande:
    Hur svårt är det för honom att krypa ner i barnets säng?
    Vill han ta dit sitt barn så får han ta hand om det.
    Han kanske vill mysa i sin säng med sitt barn?
  • BioBonus
    Anonym (?) skrev 2014-02-18 15:00:34 följande:
    Fast den sängen är ju upptagen av en älskad familjemedlem som behöver sova efter nattjobb? Då är det väl bättre pappa och barnet myser i en säng där de inte stör någon? En annan morgon när de kan ha sovmorgon eller mysmorgon allihop så kan han mysa i deras gemensamma säng med sitt barn. Problem solved!
  • Anonym (? 2)

Bonusbarn, biologiska barn kvittR. Ligger set någon i sängen som behöver sova för att funka så får den som har ansvaret den morgonen gå upp med barnet om det stör i sängen. Det är väl för tusan bara allmänt hyfs. "Han kanske vill mysa med barnet i sin säg" skojar du. Så om ditt barn vill hoppa i sängen klockan sex på morgonen när du vill sova så får barnet det. Jo men visst. Så jävla löjligt Tt bara för att det är ett styvbarn så ska TS tycka att det är okej? Jag förstår ditt bitterfitteutbrott TS, jag skulle få det gånger tio och välta sängen om i te barnet och pappan fattar att visa hänsyn. Jäklar vad förbannad jag blir på dessa idiotkommwntarer" vill mysa med barnet i sin säng"!!!!!!!!!!
  • Anonym (?)
    Anonym (? 2) skrev 2014-02-18 15:07:52 följande:

Bonusbarn, biologiska barn kvittR. Ligger set någon i sängen som behöver sova för att funka så får den som har ansvaret den morgonen gå upp med barnet om det stör i sängen. Det är väl för tusan bara allmänt hyfs. "Han kanske vill mysa med barnet i sin säg" skojar du. Så om ditt barn vill hoppa i sängen klockan sex på morgonen när du vill sova så får barnet det. Jo men visst. Så jävla löjligt Tt bara för att det är ett styvbarn så ska TS tycka att det är okej? Jag förstår ditt bitterfitteutbrott TS, jag skulle få det gånger tio och välta sängen om i te barnet och pappan fattar att visa hänsyn. Jäklar vad förbannad jag blir på dessa idiotkommwntarer" vill mysa med barnet i sin säng"!!!!!!!!!!
    Så då kan separata sovrum vara en bra idé som jag föreslog från början... Vad är problemet med det?
  • Anonym (? 2)

Stavade i rena ilskan ser jag:)...

• BioBonus
    Anonym (?) skrev 2014-02-18 15:08:35 följande:
    Så då kan separata sovrum vara en bra idé som jag föreslog från början... Vad är problemet med det?
    Det har de ju - sitt eget, och sonens. När sonen vaknar så får pappa gå över till hans sovrum.
    För inte menar du väl att ett barn på 6 år ska diktera villkoren för hur hans föräldrar ska tillbringa nätterna när han sover?
  • Anonym (?)
    BioBonus skrev 2014-02-18 15:14:37 följande:
    Det har de ju - sitt eget, och sonens. När sonen vaknar så får pappa gå över till hans sovrum.
    För inte menar du väl att ett barn på 6 år ska diktera villkoren för hur hans föräldrar ska tillbringa nätterna när han sover?
    Ts och mannen. Han vill också ligga kvar i sängen, precis som Ts skriver att hon vill. Enklast löser man väl såna problem med separata sovrum?

Var dikterar barnet villkoren? Det verkar vara Ts som gör det.
  • Ess
    Visst, allt för att inte visa hänsyn till den man bor ihop med som behöver sova ut.
  • Ess
    Anonym (?) skrev 2014-02-18 15:18:01 följande:
    Ts och mannen. Han vill också ligga kvar i sängen, precis som Ts skriver att hon vill. Enklast löser man väl såna problem med separata sovrum?

Var dikterar barnet villkoren? Det verkar vara Ts som gör det.
    Ja, det står säkert mannen fritt att göra om barnets rum till sitt sovrum. Så kan dom två dela när barnet är där.
  • Anonym (? 2)
    Anonym (?) skrev 2014-02-18 15:18:01 följande:
    Ts och mannen. Han vill också ligga kvar i sängen, precis som Ts skriver att hon vill. Enklast löser man väl såna problem med separata sovrum? Var dikterar barnet villkoren? Det verkar vara Ts som gör det.

Haha, du skojar. Såhär skulle du aldrig resonera om det gällde dig själv. Har du barn? Du och din man delar inte på morgnarna på helgen ibland utan vill erabarn komma in sex och stoja så var det helt okej, eller huuuur? Eller ni har separata sovrum,?
Svar på tråden För mycket begärt med sovmorgon