• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • bubblan79

jag gick in i v 8 idag!!!! ska till stockholm imorrn och hämta hem min ena lilla hund och har samtidigt spanat in en otroligt billig vagn.. dessutom min drömvagn begagnad så vi ska slå till och köpa barnvagn imorrn!! slå det ni hahaha jag väntar barn!!!!

(¯`°?.¸ ღ BF 30 Oktober ღ¸.?°´¯)
  • Pell
    nanna100 skrev 2014-03-14 18:25:36 följande:
     Min tanke var också att skriva ett liknande inlägg då jag känner precis lika som dig. Som du skriver Vi är för sjutton GRAVIDA och inte kan man väl gå och oroa sig i onödan.

Känner också att man blir lite nere av att gå in i detta forumet och det sätter griller i huvudet. Men samtidigt vill man ju gå in och kolla ifall det är någon som skrivit något roligt:) Jag liksom ögnar igenom inläggen snabbt och ser jag ordet missfall vill jag liksom inte riktigt läsa...

Jag vill absolut inte låta okänslig för jag tycker det är enormt sorligt för dem som tvingas gå igenom det. Men jag önskar istället att vi stöttar varandra med det som har med graviditeten att göra, komma med tips och trix, inköp osv. Jag känner verkligen mig positiv och är överlycklig att jag har kunnat bli gravid. Alla kan faktiskt inte.

Jag lever en dag i taget samtidigt kan jag inte låta bli att tänka flera veckor fram i tiden att till exempel min mage skall börja växa eller att jag redan köpt en liten body trots att jag bara är i v.6. Min förhoppning är ju att allt skall gå bra och inte kan jag gå och oroa mig över att något som jag inte vet kommer hända. Då kan man ju inte leva överhuvudtaget oavsett om man är gravid eller ej.

Bra. Har valt att tänka positivt går det så går det. Vill inte gå och oja mig för att kanske går det inte. Hursomhelst längtar jag så jag nästan spricker och vill köpa kläder redan nu till våran liten. Kanske ska börja lite smått. Så vilka storlekar ska man börja med? 50? Kan alla ha det i början?
  • nanna100
    Pell skrev 2014-03-14 18:39:33 följande:

Bra. Har valt att tänka positivt går det så går det. Vill inte gå och oja mig för att kanske går det inte. Hursomhelst längtar jag så jag nästan spricker och vill köpa kläder redan nu till våran liten. Kanske ska börja lite smått. Så vilka storlekar ska man börja med? 50? Kan alla ha det i början?
    Ja men eller hur :)
    Ja, jag var och kikade lite på Kappahl lite för skoj skull och tänkte då... "Är dom verkligen så här små?" (Kollade då på strl 44) Haha... Var tvungen att söka på google medans jag var inne i butiken. Det var många som skrev att de hade köpt strl 50 för att de växer ut 44 så fort. Köpte iaf två bodys och ett par söta byxor. Dock tycker jag det är jätte svårt vad som är neutralt till färgerna eftersom man inte vet vad det är för kön på pyret. Och ja jag skiljer och vill skilja lite på de så kallade könsfärgerna när de är så små. :) Vill inte klä min lilla flicka i bara blått eller min lilla kille i bara rosa... :)
  • Missimissi
    nanna100 skrev 2014-03-14 18:53:11 följande:
    Ja men eller hur :)
    Ja, jag var och kikade lite på Kappahl lite för skoj skull och tänkte då... "Är dom verkligen så här små?" (Kollade då på strl 44) Haha... Var tvungen att söka på google medans jag var inne i butiken. Det var många som skrev att de hade köpt strl 50 för att de växer ut 44 så fort. Köpte iaf två bodys och ett par söta byxor. Dock tycker jag det är jätte svårt vad som är neutralt till färgerna eftersom man inte vet vad det är för kön på pyret. Och ja jag skiljer och vill skilja lite på de så kallade könsfärgerna när de är så små. :) Vill inte klä min lilla flicka i bara blått eller min lilla kille i bara rosa... :)
    jag köpte två 44 tll min son men de kom aldrig till användning (var 51 lång och 3500=medel). Även strl 50 växer man ur väldigt fort.

Ang disk om missfall mm så är det anledningen till att jag kommer hålla mig i bakgrunden ett par veckor till -man blir bara uppjagad av att läsa så mkt om det -SAMTIDIGT är det väldigt skönt att kunna ventilera sin oro.Men som alla säger yey just nu är vi ju gravida så man får försöka njuta av alla härliga symtom så långt det går.
  • bubblan79

storlek 44 brukar vara för förtidigt födda.. vanligtvis är ju de flesta som föds runt 50 cm långa och ha storlek 50 men dom växer så fort och hinner oftast inte ha den storleken så länge så storlek 56 är ju bra att satsa lite extra på och bara några enstaka av storlek 50 som den kan ha precis i början

(¯`°?.¸ ღ BF 30 Oktober ღ¸.?°´¯)
  • Ljusgläntan

Ja det blir nog mindre inlägg om mf oro när alla är runt vecka 12.

Vi hade bara köpt stl 56 när vårt första barn föddes men det var alldeles för stort så vi fick i efterhand köpa några plagg i stl 50 ;)

• Jordgubb
    Elmiina skrev 2014-03-14 10:26:38 följande:
    Jag förstår att ni är oroliga över att få missfall, det är ju trots allt så himla vanligt. Men jag tycker att det är så trist att behöva läsa om det hela tiden. Jag känner mig inte orolig alls om dagarna, tills jag går in här och läser då sätts det griller i huvudet på en gång. Dom senaste sidorna handlar enbart om missfall.

Jag har också missfall bakom mig men vi är ju GRAVIDA för sjutton :) lika bra att njuta tills motsatsen är bevisad tänker jag.

Jag vill tillägga att när jag var gravid med dottern var jag konstant orolig och åkte tom in på akuten och greja men allt gick ju bra. När hon väl kom ut så ångrade jag att jag inte njöt mer utav graviditeten. För efter missfallsperioden så oroar man sig över sparkar och annat.

Så denna gång njuter jag! Oavsett hur det går, det tar jag då.
    nanna100 skrev 2014-03-14 18:25:36 följande:
     Min tanke var också att skriva ett liknande inlägg då jag känner precis lika som dig. Som du skriver Vi är för sjutton GRAVIDA och inte kan man väl gå och oroa sig i onödan.
    Känner också att man blir lite nere av att gå in i detta forumet och det sätter griller i huvudet. Men samtidigt vill man ju gå in och kolla ifall det är någon som skrivit något roligt:) Jag liksom ögnar igenom inläggen snabbt och ser jag ordet missfall vill jag liksom inte riktigt läsa...

Jag vill absolut inte låta okänslig för jag tycker det är enormt sorligt för dem som tvingas gå igenom det. Men jag önskar istället att vi stöttar varandra med det som har med graviditeten att göra, komma med tips och trix, inköp osv. Jag känner verkligen mig positiv och är överlycklig att jag har kunnat bli gravid. Alla kan faktiskt inte.
    Jag lever en dag i taget samtidigt kan jag inte låta bli att tänka flera veckor fram i tiden att till exempel min mage skall börja växa eller att jag redan köpt en liten body trots att jag bara är i v.6. Min förhoppning är ju att allt skall gå bra och inte kan jag gå och oroa mig över att något som jag inte vet kommer hända. Då kan man ju inte leva överhuvudtaget oavsett om man är gravid eller ej.
    Instämmer

Förstår att oroligheter finns där då jag själv känner det (och även haft mf) men jag vill vara här och nu och just nu är jag gravid och just nu är det fantastiskt kul. Allt för ofta får jag istället en klump i magen av att gå in och läsa på Gravid-sektionen.  Givetvis ska man kunna skriva om både positiva och negativa saker men ibland blir det fööör mycket fokus på mf.
  • RockNRollVirre

Vad jobbar alla med?

Jag pluggar till undersköterska och är klar den 6e juni och jobbar på ett äldreboende.

Fick precis ett vikariat för en som ska ha barn, haha!
    Känns lite konstigt att bli med barn så fort när man fått ett vik..
    Men det räcker till november och då ska jag ju ha så det borde gå bra!

• Mizzlundell

Jag jobbar natt som undersköterska på ett korttidsboende med 38 platser blandad demens och somatisk.

• Ljusgläntan
    sussana skrev 2014-03-14 09:47:59 följande:

Alla mina symtomer försvinner under natten..kommer tillbaka på förmiddagen. Brösten , molnanden och illamående till och från! Hoppas de är bra på tisdag:)
    Tack för peppning!
Svar på tråden Bebis november 2014