• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • En helt vanlig mamma

Det ar bara pavel som tycker att kreditkort ar guds gava till honom och skulle garna vilja anvanda det friskt...Jag vill inte, men nu nar dte blir sa mkt att kopa kanns det jobbit att anv. vart lilla sparkonto da pavel fortf. ar relativt nyanstalld o ex. inte berattigad till a kassa. Blir han sparkad ar vi korda, finansiellt...Fast det blir vi ju anda om vi har kreditskulder...
    Kanske ska jag inte kopa ngt eller bara sluta oroa mig...

www.europamobler.se/

det ar bordet som kommer upp till kampanjpris, och oops, var visst EM...

• mayasmama

det verkar som om alla i israel e väldigt kära i sina kreditkort vi har också haft stora disskusioner om att ha eller inte ha kreditkort, men eftersom jag sköter ekonominså blir det helt kreditfritt i den här familjen.... fast ibland e det lockande att ha ett och bara kunna handla jämt men tror man ångrar si i längden.....om man inte sköter det bra förståss.....

men en bmw ... det e inte illa det!!!!!

• elims

nyb

Ni tjänar ju 1500 kr på att köpa bordet och stolarna till kampanjpriset mot vad det hade kostat annars. Så, känns det bättre nu?!

• elims

mayasmama

Ja, vissa där är verkligen kära i sina kreditkort I Israel verkar visst allt kunna gå att ta på avbetalning, till och med maten i supermarket... har aldrig förstått det där

• Monsa

BMW är skitbra rent ut sagt! Jag ska ha en 316 eller 318 hade jag tänkt mig
    Vi köper en som är lite äldre förstås och så vill jag ha en lagom liten bil med lagom motor, blir så himla dyra i försäking annars, det gör stor skillnad om den är svensksåld eller inte med.
    Nu har vi en 520 men det är ju inga nya bilar direkt men oj vilken komfort och fina! Går inte att jämföra med andra bilar av samma årsmodell! Min man ska nog ha en skruttig liten golf eller nåt

• mayasmama

när jag reste i indien första gången och för första gången träffade israeler trodde jag att all var svenrika för de fullkomligen slänge pengar runt sig.... senare förstod jag att vem som helst kan få ett kreditkort i israel utan inkomst tom så i stort sett alla hade skyhöga kreditskulder när de kom hem igen.....

• Monsa

Kolla in i mitt galleri! Ronja och Alfons har klätt ut sig till "hooka hookas" som Ronja kallar det för, trodde det var pocahontas men det var det inte! Kan inte annat än skratta alltså!

• mayasmama

monsa

fina ungar e det månne storasyster som målat lillebror med??