• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • En helt vanlig mamma

Monsa, vad gulliga de ar...Nu ar kreditkortshajen har och tjatar over att han var tvungen att diska...

Urk, maste bara meddela att min tandborste luktar gammalt avlopp...Den har statt/ hangt i ett metallror som fyllts med gammalt vatten och nu nar jag borstade tanderna kande jag att det luktar avlopp...hugas, och jag har ingen extra hemma...Fint va!?

• hot fuss

imorgon är FL stängt heeela dagen...

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Chaia

elims

Jag kom att tänka på Ruth (men hon kanske inte räknas som judisk?)... och Golda Meir såklart

• elims

jooo, Ruth - superbra!!!

gahh, ibland står det bara still

• En helt vanlig mamma

tur att man jobbar imorgon da
    Nar bor man inse att man haller pa/ redan ar beroende av FL?
    *kliar skallen*

• Hattifnatt

Elims:

Nu minns jag inte riktigt, var det förebilder eller hjältinnor eller lite av båda?

Nelly Sachs (Nobelpris i litteratur)
    Rita Levi-Montalchini (Nobelpris i medicin)
    Rosa Luxemburg (ok... hjältinna, hmmm)

• elims

Hattifnatt
    Ja just det, nobelpristagare har vi ju också... Tack!

Vem är/var Rosa Luxemburg?

• elims

0,2 % av världens befolkning idag är judar, ändå har hela 22% av
    alla nobelpristagare genom åren varit judar. Någon som har en teori om varför?

• Chaia

elims:
    Det måste väl vara för att judarna försöker ta över världen?

• mayasmama

e det stängt idag? inte nu ialla fall....