• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • tutim

Ja ojoj vad ni är uppe med tuppen..här sov vi båda 2 till halv 10 extra härligt eftersom sonen haft några vansinnesnätter nu medan han varit sjuk. Skönt när guben går och jobbar så får vi hela sängen för oss själva.

Det är supervackert ute här idag men kallt - brr, vill inte sticka ut näsan genom dörren ens men måste eftersom vi ska på vc snart...*hutter*

• mayasmama

go eftermiddag allihopa!!!!!

idag har den första ringt på min jobbannons!!!! blev lite ställd...... visste inte riktigt vad jag skulle säga, känns väldigt konstigt att jag skall bli ngns chef!!!!

• Chaia

Oj, vad spännande mayasmama! Hoppas att du hittar någon duktig som du kan lita på!

• mayasmama

ja nu har det ringt två men den ena lät väldigt skum..... sa att han egentligen e underkvalificerad men han ville jätegärna ha jobbet för han har tryck från olika håll att skaffa sig ett jobb!! lät inte direkt som ngn som jag kan lämna hela företaget till och vara hemmamedbarn....

har oxå insett att jag räknat fel när jag räknade vilken vecka jag e i när vi tänkte flyga till israel e i vecka 22 nu snart 23 och vi tänkte flyga 1-15 april och då kommer jag vara över vecka 26 så nu måste jag teckna en speciell försäkring för 1100 kr för 2 veckor!!!!

• elims

mayasmama

Jag skulle nog inte heller vilja ge över ansvaret till en person med en sådan inställning och utan egentliga kvalifikationer.

Finns det förresten någon regel (lag?) som säger att man efter en viss vecka_inte får_flyga?!

• Chaia

Nä, vad trist med försäkringen 1100 kr är ju ganska mycket, men ni har ju åtminstone möjligeheten att åka. Har ni bokat biljetter?

Förstår att det känns jobbigt att hitta någon som ska sköta ditt företag, det måste verkligen vara någon du litar på, inte som den där mannen som ringde..

• Chaia

Nämen elims.. Du har en bild Vad är det för något?

Gick det bra på tentan förresten? Skönt att den är över kan jag tänka..

• mayasmama

hemförsäkringen täcker inte efter vecka 26 och inga flygbolag tilåtter att man flyger efter vecka 34....och utan försäkring vågar man inte flyga.... att bekosta landningen av ett plan kan gå på ett par hundra tusen!!!!

men jag hittade en speciell försäkring så det får väl bli så....

• elims

Chaia

Ja äntligen en bild, stort va?!
    Det är kanske lite svårt att se, men bilden ska föreställa sådana där plastarmband med budskap på som har varit populära ett tag. Det står "Israel in my heart" på.

Tentan gick OK, skönt att ha den gjord. Har en till om två veckor igen bara...samt en uppgift på 7-10 sid som ska in i slutet av månaden. Så det är dags att sluta lalla på fl halva dagarna med andra ord! Hur nu detta ska gå...

• Chaia

"Sluta lalla på fl" Lycka till!

Jag har hittat ett recept på chokladtryfflar som jag tänkte göra till kaffet på fredag. Ska bli mycket spännande att se hur de blir!