• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • hot fuss

mayasmama

neh vi är ju inte det.. är ett tag tills vi ska till gbg nu. aja. får be ngn köpa o skicka eller ngt. måste ju ha till pesach.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • mayasmama

men det borde finnas nånstans närmare er....det måste väl finnas judar i området mer än ni? annars e det väl närmare att skicka från stockholm? kanske de vet i församlingen i stockholm? ring dit och fråga!

• bubele

God morgon!
    Mayasmama
    Jag visste inte att det fanns matze någon annanstans än den man beställer till Kosher Livs genom församlingen! Bra att veta

För övrigt vaknade jag med 39,7 tidigt i morse oxå

• bubele

KidA
    När skall ni till Gbg nästa gång? För om det inte är jätteviktigt att ni har matzen till pesach utan mer vill ha för att det är gott, kan ni ju ringa Kosher Livs och höra om de kan lägga undan ett paket. Antar att de borde ha beställt in lite extra

• bubele

Chutzpah
    Kul att se dig här igen! Allt väl?

• mayasmama

förrförra året köpte jag matze där i ostaffären, dan innan seder och de hade massvis!!!!....så kida om du inte får tag på det någon annanstans, så kan jag försöka haffa ett paket och skicka till dig om di skickar din adress på msn eller nåt.... vad var det för nått annat du ville ha? skall du laga traditionell sedermiddag?

• hot fuss

mayasmama

vore snällt. fast kan man skicka matze förresten? marcin sa att det är ju som att skicka ett paket riskakor o hoppas att de är hela när de kommer fram.

ja vi ska fira pesach här i år. jag vet inte vad det är man har då. matze o soppa o persilja o saltvatten o vad mer? jag har noll koll känner jag kanske får köpa mig en "hur man är jude"-bok

• mayasmama

ja jo risken e att de inte är speciellt hela när de kommer fram....man skall ha en symbolisk "sedertallrik" det vet jag och ägg och persilja som doppas i saltvatten men mer än så vet jag inte .....men jag vet en som garanterat vet.....elims!!!!

• hot fuss

ja elims vet! det är ju henne jag ska impa på i mina drömmar

ägg persilja o matze o soppa o ett sotat ben av lamm... pepparot.. sen har jag ingen koll på mer.

• hot fuss

o så harotztet.. eller hur det nu stavas. sånt där rivet äpple med honung o nötter.