• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Chaia och Elims
    Bor ni nära varandra? Har det blivit några mer träffar på sistone?

• elims

nja nu var det ett tag sedan sist, men det ska vi nog ta och ändra på eller vad säger du Chaia?!

• Chaia

Absolut elims

fajga: Jag vet bara att Enghavs röda innehåller E120 (korkat eftersom produkten i mångt och mycket vänder sig till veganer). Cavi-art kanske inte innehåller detta färgämne. Inte min mening att göra dig orolig, men din syster skulle säkert förlåta dig även om du missat något eller hur?

• bubele

Chaia
    Hmmm...jag tror att jag gör bäst i att inte säga något, det var ändå två år sen jag gjorde smörgåstårtan . Och nja, hon är väldigt bestämd. Äter inte godis som är behandlat med bivax t ex. Eller veganska produkter där det på något sätt varit inblandat något animaliskt i tillverkningsprocessen, även om slutprodukten är helt vegansk.

• Chaia

fajga:

Kanske lika bra att inte starta en familjefejd över en två år gammal smörgåstårta (som säkert var helt vegansk).

Det är dock ganska intressant att se hur mycket konstigheter maten vi köper innehåller. Även sådana saker som man tror är helt vegetariska kan ju innehålla gelatin och liknande.

• En helt vanlig mamma

Boker Tov pa er alla

Ni disskuterar mat igen? Far halla med KidA om att sushi gar bort direkt, fujaka...

Vi har idag stadat och handlat, och packat, tvattat och packat annu mer...Ar dock lite besviken over handlingen som bestod av soffa och koksmobler som inte alls blev vad jag ville ha, utan vad vi fann billigt pa IKEA och som inte hade leveranstid. Sa gar det nar man ar ute i sista sekund. Vi kote saker vi eg. inte vill ha, men vi ides inte vanta i en tom lgh i 8 veckor eller forsoka fa kreditbolagen att godkanna oss trots inga deklarerade inkomster under 03 eller 04. Jakla krangel for oss att ta ex. en soffa pa avbetalning aven om bada nu har fast anstallning...

I alla fall, tjejor och kille Nu kan det droja ett tag, sa ta det lugnt, njut av livet och ha dte underbart.

• En helt vanlig mamma

laila tov ska dte val sta, forutsatt att vi ar alla i samma tidszoon!!?

• bubele

Nyb
    Lycka till med flytten! Glöm inte att du lovat lägga in bilder på radhuset sen

Nu blir det laila tov från mig också