• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

elims:

Åh, vad bra att de kunde ge ett ordentligt svar!! Då vet jag ju vad som gäller för dottern också. Inte för att hon dricker te, men om hon brås på sin mamma så kommer hon nog snart att börja

fajga:

Skönt att du mår bättre! Har du provat med soppa? Glass?

• elims

fajga

tja, här hemma ska vi svulla lite iallafall...nachos i
    ugn med färs, sås och ost, sallad och gräddfil till
    alt. tacolåda med nachos

• elims

hmm, soppa låter nog iof bättre när man ska se till att bli frisk

• hot fuss

fajga

visste inte ens om att de släppt ny skiva. är den bra eller?

nu blir det mat här. köttfärsbiffar o sås o potatis.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • bubele

Mmmm nachos!!!! Skall be sambon fixa sen . Det borde jag ju i alla fall inte må illa av (jag kan fortfarande inte äta, jättetråkigt )

KidA
    Jag har inte lyssnat än eftersom jag har huvudvärk, antar att det är rest av febern. men den heter meds och är utgiven i år. Ser att Michael Stipe från REM är med på en låt. Lovar att recensera så fort jag orkat lyssna

För övrigt måste jag förtydliga att när jag säger att jag skall skälla på kissarna innebär det att jag säger nej och de protesterar lite men hoppar ner. Kände mig som en djurplågare med piskan i högsta hugg när jag såg hur det jag skrivit såg ut

• Chaia

Nu ska jag stressa av lite på gymmet.. Jag som har haft en såå stressig eftermiddag på stan (eller hur elims?! ). Jag loggar garanterat in senare ikväll.. Är ju helt beroende av alla er i den här tråden.

• bubele

Nachos it is . Tur att han sitter framför msn hela dagarna på jobbet så att man kan få omedelbar behovstillfredsställelse när det är något man undrar över

• Hattifnatt

Åh vad ni skriver flitigt!

Här har vi försökt jobba hemifrån i dag, plötsligt tusen saker att fixa, telefonsamtal, mail, en rapport att skriva...och så bestämmer sig lilla Hedvig ( rart i o f s ) för att det är så roligt att var ahemma med mamma att man då rakt inte vill sova middag under våra ensamma timmar, så hon somnade först klockan halv fem på em i dag.....Vi har visserligen haft det mysigt, men
    jag vet vad jag gör i kväll/natt....

(jag arbetar 55%, men är bara på jobbet två dagar i veckan så det blir en del hemarbete).

Gräddvaniljte - nytt för mig! Som har bott i England och Skottland och tycker te bör drickas som svart te med mjölk i för det mesta. Men kanske man borde prova! Var har ni inhandlat detta? Påste eller lösvikt?

Fajga - såg dig allt i andanom rusa ut med muskedundret i högsta hugg och hota med repressalier om inte diskbänken blev kattfri snabbt som sjutton...

Fiskgryta till middag här.

Elims - Och receptet på fiskbiffarna kommer senare i afton,delar gärna med mig.

Solen skiner i Götborg och mina snödroppar blommar i trädgården.
    Ingen Ragnarök i år heller