• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • elims

mayasmamma

Hur mår du idag?! bara 8 dagar kvar nu eller hur...

• Chaia

Har du hört något mer från Maya, mayasmama? Regnar det fortfarande där nere?

• bubele

Monsa
    Kul att se dig här igen!

Mayasmama
    Hur är det med dig?

I dag har jag varit på jobbet 4 tim. Min mamma tyckte naturligtvis att jag skulle stanna hemma en dag till men som den 31-åriga "kansjälv"-dotter jag är så var jag ju tvungen att gå till jobbet. Fast jag ringde henne inte förrän jag var på väg och då var det första hon sa "varför ringer du från din mobil när du skall vara hemma?"
    Tyvärr hade hon rätt...usch vad jag är matt och illamående. Fick gå och lägga mig och sova en stund i vårt ena besöksrum (tur att en av "mina" tjejer inte kom så att jag fick möjlighet till det). Hmmm...vad mamman kommer bli överlycklig över att hon hade rätt när jag ringer sen .

Nu till något annat: Sambons mamma har fyllt år och önskar sig bara olika theer i lösvikt. Vi tänkte att vi kunde köpa lite olika i fina burkar. Det gröna, buddha, är givet. Men alla ni theexperter här får gärna ge lite tips oxå

• mayasmama

hej på er....

jag har inte pratat med maya idag ännu men iggår var allt bara bra och det ösregnade....

jag e lite utråkad faktiskt hade önskat att det var finare väder och att jag hade haft lite mer pengar för då hade jag gått en sväng på stan idag också men det ösregnar här i göteborg....men jag har köpt med mig en 14-bitars sushi hem idag ...det var smaskens...skulle ju också kunna städa lite hemma men det har jag verkligen ingen lust med, men kanske tar jag fram min pyssellåda och gör lite smycken...det var evigheter sen....

.....eller oxå hänger jag här med er.....

• elims

fajga

Det är Chaia som är teexpterten här...men, har NK i göteborg en kaffe- och teavdelning så rekommenderar jag dig att gå dit, Chaia och jag inhandlade igår våra tesorter på NK nämligen. Jag köpte rooibos jordgubbsdröm och bailys (svart te) och båda är jättegoda!

Vad tycker hon om för smaker?!

• bubele

Elims
    Han vet inte vad hon gillar . Men vi har en jättebra the- kaffe- och chokladhandel precis i närheten, så vi går nog dit. Var hade de lösviktstheerna på NK? På delikatessavdelningen?

Skall ägna helgen åt födelsedagsinköp till sambon som fyller 33 på måndag. Har ju lite idéer men inte hunnit kolla upp något direkt eftersom jag legat under täcket

Mayasmama
    Jag har oxå en pyssellåda

• mayasmama

major dilemma!!!!!!!! den enda av mina ansökningar som verkade vettig har fått ett annat jobb.....jag antar att jag får skylla mig själv som e så sent ute....ja ja får ringa arbetsförmedlingen i morgon och uppdatera min annons helt enkelt....

• elims

fajga

på NK i sthlm har de en egen liten hörna som heter "NK kaffe och te" (eller var det bara te de sålde där, Chaia?!).

• Chaia

fajga:

Teexpert vet jag väl inte om jag är, men jag gillar te Mitt tips är att fråga personalen om råd. Jag frågade tjejen på NK och hon rabblade genast upp sina favoriter.

mayasmama:

Åh, nej!! Hoppas att du får tag på någon ny snart! Att det ska vara så svårt att hitta vettig personal??!!

• hot fuss

mayasmama

jag behöver jobb! jag tar det!

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206