• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • En helt vanlig mamma

jag vet inte hur de ska orka...Hur gar man vidare i en sadan situation? Och hur kan man varje dag vakna och se sitt barn lida sa mkt och all kroppskontakt gor honom sa sjuk, sa sjuk...

• bubele

Nyb
    Usch vad jobbigt. Är det precis samma variant som Tille hade eller finns det något hopp? *stor kram*

• En helt vanlig mamma

Njae, de vet inte annu om det ar den mest allvarliga varianten, men det lutar at det da han foddes med mkt sar...De far bara vanta och se vad alla provresultat sager...

Hur ar det med dig?

• ellinorsmamma

Mayasmama

Förstår fortfarande inte varför det inte funkar, jag har tagit emot flera i min gästbol i dag och de senaste dagarna.

Försök igen.

• mayasmama

nyb... fy va tråkigt med din väns barn....det e ju verkligen en fruktansvärd sjukdom!!!! va läskigt att det föds ytterligare ett barn med det , de säger ju att ung ett barn per år och vad jag har förstått finns det redan två förutom tille. hur länge behöver de vänta innan de vet ? även om det inte e samma variant som tille e det ju ändå en fruktansvärd sjukdom, tänk att inte kunna bli kramad....och inte få krama sitt barn......

jag tänkre på henne.....och dig!!

kram!!!!!!!!!!!!!!

• Kiralves

ja vad fruktansvärt att inte kunna krama sina barn, det måste göra ont i hjärtat. jag är så tacksam att jag fått två friska barn.
    nu försöker vi mevetet med syskon, känns lite konstigt både romantiskt och lite oromantiskt, svårt att förklara...att pricka in ÄL och försöka just då känns så planerat...och jag gillar inte att planera

• hot fuss

ny brud

fy tusan vad hemskt. *kramar om*

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • ellinorsmamma

Att bära ett barn, känna det växa inom sig. Alla längtan efter att få hålla om den lilla bebisen. All förväntan som bara går i kras när man får reda på att det inte är som det ska. Att få veta att ens älskade barn är sjukt, har svåra smärtor och inte kommer att överleva särskillt länge. Det måste vara otroligt frustreande och kraftansträngande. Allt fokus läggs på det sjuka och vad som kan göra för att hjälpa det. Men samtidigt står föräldrarna där oroliga, chockade och allt snurrar runt i huvudet. Hur kunde allt som skulle bli så bra bara gå så fel???

Men glöm inte att de ändå har blivit föräldrar och att man mitt i allt elände kan gratulera dem just för att de har blivit föräldrar. Det kan låta helt sjukt men i efterhand så ska de aldrig glömma de personer som vågade komma fram och göra det.

• mayasmama

go eftermiddag allihopa......det e ett underbart väder idag solen strålar.....åhhh va skönt.....ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!