• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

KidA
    Jag skall bada (ovanligt va?) och sen är det OC. Har varit så himla himla trött på sistone och det blir nog tidig läggdags även ikväll. Förhoppningsvis piggare snart .

Vilken dag kommer ni? Kan ni andra här i stan ses då oxå?

• bubele

Haha..."himla himla trött"...om nu någon tvivlade på att jag verkligen kommer från Göteborg

• hot fuss

fajga

kommer söndagen då. badat har jag redan gjort. oc kollar jag inte på. däremot kommer marcin hem fr jobbet runt 22 o då är det kebab o top model som gäller. barnen sover här. sååå lugnt o skönt.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • En helt vanlig mamma

haha, Fajga, vad hor jag med mitt norra ora??? har ni ocksa slarvat??

Mayasmamma, hrm, riktigt sa skengravid har jag aldrig blivit, men inte langt ifran

Jag traffas garna da nasta sondag...Var det mat och ol??

Iiiih, sa spannande...

Min kompis var inte hemma, men hennes foraldrar var dar sa vi lamnade blommor, presenter och vara halsningar...kanns bra att de vet att vi bryr oss om dem...

Vi skulle nu kopa vara biljetter till Israel, da hr det sedan i forrgar okat i pris med hundratals kronor, Hrmpfh...

• marcink

tjena, vad gör ni ikväll? förutom att råka skaffa barn, käka kebab och bada, menar jag? själv kollar jag på uppdrag granskning, de senaste reportagen om islam som jag missat. finns på svt's hemsida, gratis och smidigt.

• ellinorsmamma

Sitter här och tomglor på datorn. Är så trött så jag tror att ögonen trillar ut snart. Kan det vara dags att lägga sig, kan vara smart eftersom man ska upp 06.30 för att få upp barnen till skola och dagis.
    Men jag kan inte förmå mig att resa mig upp, borsta tänderna och hoppa i säng, helt otroligt.

Jag har planterat blommor på vår balkong i dag, både på fram och baksidan. Vi har loftgång (10 meter) som bara tillhör oss och vår lägenhet. På andra sidan har vi en balkong på 10 m2. Så nog har vi det rätt stort och ungarna var med och planterade så det var jord överallt. Men det spelar ingen roll för roligt var det för oss alla. Det är så roligt att göra i ordning inför sommaren, nu när den kalla mörka vintern äntligen är förbi!!!!

Undra om Chaia med familj har det bra i Israel. Hoppas och tror det.

Godnatt på er allihopa och sov så gott och dröm sött.

• marcink

ah, är hon där? vad trevligt! jag hänger inte riktigt med i tråden här, jag hinner liksom inte med :)

• hot fuss

ska fajga o nyb oxå skaffa barn här? spännande... nästan så man blir lite avis.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • marcink

kida: det kanske är dags för en till knodd här då va va va?

• tutim

Goaftons

sitter i tel aviv och ska ut pa flygplatsen om ca 2 timmar, borde forsoka sova en timme men vet inte om det ar lont..

Nu bar det av till svedala igen, jag hoppas verkligen det ar var hemma, mamma sa da att det knappt ar nagon sno kvar vilket ju for oss i norrland innebar hogsommar

Nu ska jag ata en milky och se om det kanske finns nat spannande pa insidan av ogonlocken.