Lön sjuksköterska vs undersköterska
Liten enkät för att få ett hum om hur lönen skiljer sig mellan usk och ssk här på FL!
I tråden skriver du din lön och hur lång erfarenhet du har av yrket.
Det här är grundlön på heltid som räknas!
Liten enkät för att få ett hum om hur lönen skiljer sig mellan usk och ssk här på FL!
I tråden skriver du din lön och hur lång erfarenhet du har av yrket.
Det här är grundlön på heltid som räknas!
Anonym (???): På ett boende, ex äldreboende, är det ssk som gör alla bedömningar (med hjälp av uskans dokumentationer), journalför allt, har kontakt med anhöriga, läkarronder, bodprover, byte/insättning av permanent kateter, läkemedelshantering, delegering till usk av läkemedel, sårstell, nutrintion/trycksår/fall prevention och mycket mycket mera. Det är de allt som oftast ensamma med att göra. Och det är inget uskan gör, eller någonsin har gjort.
Uska 23.000. För lågt ! Då jag även har akademisk examen och jobbar på gruppboende för ungdomar med sociala problem. Har beteendevetenskaplig utbildning.
Betalar privat sektor bättre?
Sjuksköterska i kommunen, kategori 5 (dock en bra bit över 27000) jobbat i snart 2.5 år.
Åh herregud, vilken verklighet lever du i?
Jag har jobbat på akutavdelning, infektionsavdelning, medicinavdelning, ortopedavdelning och nu demensboende. Ensam ssk med ansvar för 32 dementa brukare (jour-ssk tar över på jourtid). Och ALDRIG har jag haft så mycket ansvar eller arbetsuppgifter som nu!
Men där ser man va folk har för förutfattade meningar. Men jag skulle lätt gå ner i stressnivå å börja jobba på akuten igen, när jag vill varva ner som pensionär...
Jobbat i 8 år och har 26000 kr i lön