• Anonym (pigan)

Förmåner på jobbet!

Tänkte att det här kunde bli en kul tråd. Inspirerad av en annan tråd om huruvida tågvärdar är värda att åka gratis tåg på fritiden...

Vad har ni för udda, skojiga eller helt onödiga förmåner på era arbetsplatser?

Jag börjar!
    Jag jobbar på en bondgård. Jag får, helt gratis, hämta precis så mycket mjölk jag vill ut tanken. Det hade varit väldigt trevligt om jag inte hade varit LAKTOSINTOLERANT... ;)

Jag får också vattengympa betald om jag vill. Jag har valt att avstå det då alla andra i gruppen är gubbar på minst 70 år.

Jag hyr bostad av min arbetsgivare och han uttalade tydligt att han inte förväntade sig att jag skaffade egen gräsklippare utan använde hans ÅKgräsklippare - till min lilla gräsplätt på 5m3 som dessutom ligger ovanför en trappa... Men jag antar att jag hade fått låna en lastmaskin till att lyfta upp gräsklipparen om jag hade frågat... ;)

Så! Vad får ni?

• Svar på tråden Förmåner på jobbet!
  • IsDimma

Sen får vi även "rabaterat" busskort. Vi får köpa busskortet för ett år och betala varje månad istället för att betala en engångssumma en gång varje år. Inte billigare för hela året men billigare än att betala månadskort för dom som inte kan spara ihop pengar själva.

• sextiotalist

En sjukförsäkring som ger oss en "gräddfil", denna sjukförsäkring tar saker som man hade fått vänta på år för att få. fri läkarvård och medicin. Arbetsgivaren betalar alla avgifter för olika lopp.

• sextiotalist

Och så glömde jag, frukost varje dag

• Mellanmjölkens land

Gratis kaffe och te, träna gratis på jobbets gym, anmälningsavgiften på lopp som jobbet bestämmer (brukar vara blodomloppet, ett år var det även vårruset men det togs bort eftersom det bara var för tjejer). Tidigare hade vi 500 i friskvårdspeng men jag vet inte om det tagits bort. Jobbet kompenserar även med 10% av lönen under de första 120 dagarna av föräldrapenning

• Anonym (Gillar mitt jobb)

Onödiga förmåner har vi inte
    Sjukförsäkring, friskvårdsbidrag 2000kr/år, en friskvårdstimme per vecka och bonus beståendes av en viss procent av företagets vinst per år (brukar bli en månadslön extra). Vartannat år är det företagsutvecklingsdagar och studiebesök utomlands.

Sen har jag väl i övrigt ett väldigt roligt och fritt jobb, hittills har jag mer eller mindre själv fått bestämma vilka typer av arbetsuppgifter jag vill ha och företaget är väldigt frikostiga när det kommer till utbildningar och kurser. Så det ser jag väl också som en bonus .

• Fosfor

Friskvårdsbidrag, företagshälsovård (fast de är rätt dåliga), frukost på fredagar, massage och fritt kaffe ur automaten.

Semlor, lussekatter och kanelbullar på respektive dag. Liten julklapp.

• Lady Gaga

friskvårdstimme varje vecka, friskvårdsbidrag på 2000kr/år, receptbelagd medicin gratis (ej preventivmedel), betalar under 100-lappen för läkarbesök.

Silence! I KEEL you!
  • Lady Gaga
    Lady Gaga skrev 2014-03-08 23:18:08 följande:
    friskvårdstimme varje vecka, friskvårdsbidrag på 2000kr/år, receptbelagd medicin gratis (ej preventivmedel), betalar under 100-lappen för läkarbesök.
    och så får vi inte glömma 10% av lönen när man är f-ledig :)
    Silence! I KEEL you!
Svar på tråden Förmåner på jobbet!