• Anonym (pigan)

Förmåner på jobbet!

Tänkte att det här kunde bli en kul tråd. Inspirerad av en annan tråd om huruvida tågvärdar är värda att åka gratis tåg på fritiden...

Vad har ni för udda, skojiga eller helt onödiga förmåner på era arbetsplatser?

Jag börjar!
    Jag jobbar på en bondgård. Jag får, helt gratis, hämta precis så mycket mjölk jag vill ut tanken. Det hade varit väldigt trevligt om jag inte hade varit LAKTOSINTOLERANT... ;)

Jag får också vattengympa betald om jag vill. Jag har valt att avstå det då alla andra i gruppen är gubbar på minst 70 år.

Jag hyr bostad av min arbetsgivare och han uttalade tydligt att han inte förväntade sig att jag skaffade egen gräsklippare utan använde hans ÅKgräsklippare - till min lilla gräsplätt på 5m3 som dessutom ligger ovanför en trappa... Men jag antar att jag hade fått låna en lastmaskin till att lyfta upp gräsklipparen om jag hade frågat... ;)

Så! Vad får ni?

• Svar på tråden Förmåner på jobbet!
  • Anonym (Bank)
    Anonym (Bästa arbetsgivaren!!!) skrev 2014-03-10 12:14:04 följande:
    Jag är ingenjör/utvecklare på ett mindre företag.

Jag är oxå utvecklare så jag undrar var? :)
  • Gladhannapanna

500:- i friskvårdsbidrag
    gratis kaffe/te
    smörgås till morgonfikat
    frukt
    semla, lussebulle etc
    påkostad vår och julfest
    julklapp
    lediga klämdagar utan att behöva jobba in tiden

• Rainbow gg

10% personalrabatt på allt i butiken.
    För de som jobbat längre så får de rabatt på gymkort. Vet inte hur mycket dock.

• Anonym (5543)
    Fjärilslarv skrev 2014-03-10 14:55:06 följande:
    ok det skulle jag inte gå med på. har man jour så ska man också ha betalt för det.

Nej man behöver inte gå med på det men då är du inte med på listan vid nästa lönepåslag...
  • Anonym (J)

Gratis kaffe.

Tvätta bilen gratis, låna släp gratis.

Rabatt på drivmedel.

• JennieLind

Förresten får inte alla gratis kaffe och julklappar?

Känner ingen som inte får det på jobbet.

• Fjärilslarv
    Anonym (5543) skrev 2014-03-10 15:10:44 följande:

Nej man behöver inte gå med på det men då är du inte med på listan vid nästa lönepåslag...
    då hade jag gått till facket.
  • Anonym (iui)

Perkeringshus 1500 i träningsbidrag 30 dagars betald semester gratis frut kaffe o så kan jag SOVA på arbetstid om jag är trött. Helt fria tider.

• Gladhannapanna
    JennieLind skrev 2014-03-10 15:17:02 följande:
    Förresten får inte alla gratis kaffe och julklappar?
    Känner ingen som inte får det på jobbet.
    Då känner du inte så många som jobbar kommunalt!
  • Ellaria

Frukostbuffén hos oss varje morgon är ganska uppskattad. Jag tycker det bästa är att vi inte har några skor på oss inomhus, men det är väl kanske ingen fördel... Flextiden kanske. Att jobbet anordnar AW med mat och dryck då och då är rätt kul.

You know nothing, Jon Snow
Svar på tråden Förmåner på jobbet!