• Anonym (pigan)

Förmåner på jobbet!

Tänkte att det här kunde bli en kul tråd. Inspirerad av en annan tråd om huruvida tågvärdar är värda att åka gratis tåg på fritiden...

Vad har ni för udda, skojiga eller helt onödiga förmåner på era arbetsplatser?

Jag börjar!
    Jag jobbar på en bondgård. Jag får, helt gratis, hämta precis så mycket mjölk jag vill ut tanken. Det hade varit väldigt trevligt om jag inte hade varit LAKTOSINTOLERANT... ;)

Jag får också vattengympa betald om jag vill. Jag har valt att avstå det då alla andra i gruppen är gubbar på minst 70 år.

Jag hyr bostad av min arbetsgivare och han uttalade tydligt att han inte förväntade sig att jag skaffade egen gräsklippare utan använde hans ÅKgräsklippare - till min lilla gräsplätt på 5m3 som dessutom ligger ovanför en trappa... Men jag antar att jag hade fått låna en lastmaskin till att lyfta upp gräsklipparen om jag hade frågat... ;)

Så! Vad får ni?

• Svar på tråden Förmåner på jobbet!
  • Anonym (.)

Jobbar som forskare och får gratis resor + hotell. Kan i princip åka var jag vill på konferenser.
    Dock är det inget som lockar mig längre, eftersom jag är småbarnsmorsa, så det känns lite bortkastat.

• Fjärilslarv
    Anonym (Lene) skrev 2014-03-08 14:39:55 följande:
    Pulverkaffe och te... o mjölk, men bara till kaffet. Det har gått ut memo till alla anställda att det får absolut INTE användas till flingor eller gröt. 

Thats it.... får inte ens en julklapp.
    ja varför ska din arbetsgivare betala din frukost?
  • Anonym (5543)

Vi får inte använda mobiltelefon och slipper jobba hemifrån. Vi får alltså inga mail som ska besvaras på alla tider om dygnet. Bästa förmånen helt klart.

• Fjärilslarv
    yllass skrev 2014-03-10 00:17:04 följande:
    Räknar man gratis kaffe som en förmån? Det har väl alla?
    nej det har inte alla.
  • Anonym (M 2)

Gratis privatbensin till tjänstebilen (som är förmånsbeskattad), gratis lunch/fika. 50% på våra produkter, bonus.

• Fjärilslarv