• Anonym (pigan)

Förmåner på jobbet!

Tänkte att det här kunde bli en kul tråd. Inspirerad av en annan tråd om huruvida tågvärdar är värda att åka gratis tåg på fritiden...

Vad har ni för udda, skojiga eller helt onödiga förmåner på era arbetsplatser?

Jag börjar!
    Jag jobbar på en bondgård. Jag får, helt gratis, hämta precis så mycket mjölk jag vill ut tanken. Det hade varit väldigt trevligt om jag inte hade varit LAKTOSINTOLERANT... ;)

Jag får också vattengympa betald om jag vill. Jag har valt att avstå det då alla andra i gruppen är gubbar på minst 70 år.

Jag hyr bostad av min arbetsgivare och han uttalade tydligt att han inte förväntade sig att jag skaffade egen gräsklippare utan använde hans ÅKgräsklippare - till min lilla gräsplätt på 5m3 som dessutom ligger ovanför en trappa... Men jag antar att jag hade fått låna en lastmaskin till att lyfta upp gräsklipparen om jag hade frågat... ;)

Så! Vad får ni?

• Svar på tråden Förmåner på jobbet!
  • Sannami

Hah löneförmån! Som timvikarie är jag för nära att bli LASad och fick därför ett brev där de förklarade att de inte kommer boka mig något mer. Det är tacken för att man ställer upp i ur och skur och sliter arslet av sig. Dock var det ett ställe som tyckte så mycket om mig att de lyckades få in mig på ett månad-till-månad vikariat men även där utan några löneförmåner. Jag bor och jobbar i en snål kommun (vilket jag visste sedan innan) och skulle aldrig ha jobbat för dem om jag inte var tvungen.

• sharatec

Friskvårdsbidrag på 1500 kronor per år... Årsavgiften för det jag tränar är 1600 kronor, så det känns helt okej. Skrattande

• BlippBlopp

1500 i friskvårdsbidrag.

10-20% onlinerabatt i ca 100 olika affärer som sträcker sig från hemelektronik till mode.

10-20% rabatt på glasögon/ögonlaser/hälsocenter.

Tillgång till gratis kaffe, bullar, bastu och litet gym.

• muckel

Fri frukost, lunch, middag och tvättmedel.

• Michael 310

sjukförsäkring som täcker privat vård samt ett besök till naprapat/massage i månaden i förebyggande syfte. Frukost lunch och middag för 50:- /dag . 1500 i friskvårdsnidrag + ytterligare 2000 om vi tränar 30 pas på jobbet per år. Sen rabatt på massa affärer i norge och betalda resor till/från jobbet ink hotellnätter när det behövs.

• Anonym (nöjd)

Friskvårdsbidrag 1800 kr per år. Rikskuponger. Rabatter via Flexpay. Massagestol på jobbet. Möjlighet att köpa företagets produkter med riktigt grym rabatt. 6 veckors semester. 7, 5 timmes arbetsdag. Gratis kaffe, te, mineralvatten på jobbet. Fruktkorg på jobbet.

• elyse

Friskvårdskuponger för 1100:- per år. Gratis kaffe och mjölk. Fri (pedagogisk) lunch. 

• Limme

60 kr i månaden billigare på gym, kaffe, lunch varje tors!

• pLeNa84

Lunch/middag varje dag. 25%rabatt på alla ställen med samma logga i hela Europa.
    Billigare boende inom samma kedja i hela Europa. 1500:- friskvårdspeng.
    Gratis kaffe och tillgång till mat dygnet runt. Billigare Gymkort.

Svar på tråden Förmåner på jobbet!