• Acire94

ömma bröst!

Hej!
    Jag slutade med p-piller för ca 2 veckor sedan och mensen har alltså inte hunnit komma än. Jag har läst om folk som blivit gravida innan mensen kommit så därför undrar jag nu, mina bröst är jätteömma och jag har blivit extremt trött de senaste dagarna. Både grav-test och äl-testen var negativa. Vad kan vara på gång? Finns det någon chans att jag kanske är gravid ändå?

Tack på förhand för svar!:)

• Svar på tråden ömma bröst!
  • Acire94

Förlåt men..det luktar inte mens, är inte det lite weird? Det brukar lukta typ järn, låter skitäckligt men, haha:)

• dahlia92

Jaa ta ett digitalt :D Själv gjorde jag precis ett test, även fast jag vaknade av att det gör ont i benen så mensen är väl på gång :( får inte ens en antydan till spökstreck. Asså det är ju löjligt, vad gör vi för fel? :s kommer få bryt snart haha, mår fan dåligt över detta, alla blir gravids utom jag :( Nästa cykel blir ju precis över midsommar. Vad säger man då om man inte dricker? "Ne jag kanske är gravid fast kanske inte?" Alltså blir så arg och ledsen. Ska nog inte hänga på fl denna månaden (kommer inte kunna hålla mig men). #livetärhopplöst

• Johannah01

Sålänge du är innan mens och inte fått plus på Stickan än så är det ingen fara att dricka. Moderkakan börjar inte fungera förren i v.6 så de e ingen fara :) festa på som vanligt tills plusset dyker upp. Ingen stress tillslut när man minst anar det blir det ett plus :)

• dahlia92

Jaså är det okej att ta något glas då? Brukar inte festa o dricka så mycket i vanliga fall utan det blir mest på olika tillställningar som midsommar. Men i den här gravidappen står det att man ska avstå alkohol typ direkt om man planerar att bli gravid. Vi får se hur jag gör, ett friskt barn är viktigare än alkohol. :) Egentligen vill jag inte ha mars-barn men jag blir glad bara det tar sig just nu.. Tror allt blir lättare så fort vi flyttat in i vårt hus och all stress släpper. :)

• Johannah01

Känner jätte många som druckit i början på graviditeten och fått ett friskt barn :) men så fort mensen uteblir och de blir ett plus ska man ju inte dricka . Men gula säcken tar inte upp nån alkohol å de e ju den som ger barnet näring i början :)

• Acire94

Ursäkta för sent svar, har varit på Ullared hela dagen!

Testar nog digitalt imorgonbitti men har inga förhoppningar! Idag har det blödigt sparsamt och rosa fram tills typ nu då jag såg några mörka klumpar så det måste vara mens!

• dahlia92

Okej tack för infon johanna :) känner att jag har lagom bra koll, inte :p Kul med ullared, var det mycket folk? Ska dit på söndag nämligen :) tråkigt om det är mens :/ dina cyklar blir bara kortare och kortare eller? :o ingen mens här än, men kommer nog imorn.. brukar vara punktlig^^ Ursäkta om det inte blir styckeindelningar nu, fattar inte varför det inte går från mobil/platta..

• Acire94

Vad ska jag tro?? Missfall? Vill vara glad men får nog vänta lite med det :P

Förövrigt så var det väl ganska mycket folk men det är nog mer på söndag eftersom att det är lönevecka nu :)
Svar på tråden ömma bröst!