• SpringHart

    Kan män bli kära?

    Det finns de som påstår att män kan det. (eventuellt har jag nån manlig släkting som lever i förhållande, men om de är av kärlek eller bara bekväma vet jag inte, jag hoppas på kärlek men att undantagen inte är bevis för regeln.) Jag vill ha bevis, men det vill män inte ge mig. Är så trött på att få höra att jag trodde för mycket om vårt dejtande. Så fort man visar kärlek så försvinner de. Varför vill män bara vara KK?
    Nej jag vill inte höra att "vi män är djur" det tycker jag är en jävligt lam ursäkt för att få bete sig som ett svin. Och, ja det finns kvinnor som beter sig som svin oxå, men nu dejtar jag inte tjejer så jag jag vill inte höra nån snyft historia från din synvinkel. Brudar kan vara jävligt elaka, men skyll dig själv! Ni är så jävla lättlurade, därför att ni typ bara tänker med kuken. Eller? Bevisa att jag har fel!!!!

    Varför är män rädda för fast förhållande?

    Mvh evigt ledsen lurad besviken singel 4 ever.

  • Svar på tråden Kan män bli kära?
  • Dannyboy
    Threezool skrev 2014-03-24 22:50:35 följande:

    Dummaste jag har hört, till att börja medäe kännslor i huvud taget komplext och individuellt, jag är kär nu och även förlovad så själ klart finns de män som föredrar förhållanden framför tillfälliga kontakter som mig. Har själ dejtat på nätet och vet hur djävliga tjejer kan vara också med att luras, bara vill ha bekräftelse.
  • SpringHart
    mr me skrev 2014-03-24 23:05:56 följande:
    Fast det kan väl inte vara så svårt att få uppleva det? Och vad menar du med sönder-porrade, du menar att alla män du träffar bara vill ha sex och inget mer? Får jag fråga hur gammal du är?
    Jag 'är hela trettiosex år gammal, och nej jag har aldrig firat jul med någon som är "min". Män vill inte dela sådant med mig, tydligen.
  • Threezool
    SpringHart skrev 2014-03-24 23:09:30 följande:
    ...bra gener? fel håll? Som jag trodde. Du är nog inte kär, bara sexuellt fixerad vid en som du tycker är snygg, som du kan visa upp för dina kompisar.

    Min sambo bara skrattade när hon läste vad du skrev, hon tycker inte alls att det stämmer.=P
  • SpringHart
    Threezool skrev 2014-03-24 23:16:57 följande:

    Min sambo bara skrattade när hon läste vad du skrev, hon tycker inte alls att det stämmer.=P
    Trevligt att hon blev glad, men frågan löd: hur vet du att du är kär på riktigt?
  • Mentat

    Jag hade kunnat skriva i princip samma inlägg som din trådstart, men där man byter ut "kvinnor" mot "män" och vice versa. Också evig singel för den delen...

  • Dannyboy

    Hur vet DU ts att du är verkligt kär?

    Jag känner saknad när min kvinna är borta, jag känner flugor i magen när vi varit borta från varandra länge och ska träffas igen. Jag vill leva med henne resten av livet även om det inte innebär sex, så länge närhet av andra former förekommer (hårda kramar, ryggkliande, massage, smekningar osv). Hennes utseende är orelevant i sammanhanget, hon är inte min kvinna på grund av sitt utseende. Vi har left ihop i många år.
    Är detta kärlek? Ja för mig är det de, men är det samma känslor som du eller en annan människa skulle kalla kärlek?

    Att den grupp karlar du jagat och skrämt bort inte varit tillräkligt kära för att stanna hos dig behöver inte betyda att män är oförmögna att känna något annat än lust.
    Skulle män enbart bry sig om sex i val av partner så skulle det ju bara vara för er kvinnor att sära på benen.

  • sextiotalist

    Jag har flera manliga vänner och jag är sambo själv. Min sambo hävdar att han är kär i mig, att jag är kvinnan han vill åldras med, att han älskar mig (fast emellanåt kan han sälja mig gratis också ;) )

    De manliga vännerna jag har, kan prata om sin fruar / sambos så man blir tårögd. Åh, vad jag önskar att jag kunde spela in dessa ord de säger och deras ögon, vad lyckliga kvinnorna skulle bli om de visste hur deras respektive visade att de älskar sina kvinnor.

    Så ja, jag är säker på att alla kan bli kära, män som kvinnor, en del har svårare att bli det, andra har lättare.

  • Clara098

    Det anser jag mig ha övertygande bevis för att de kan. Det svåra är väl snarare att hålla kärleken vid liv, genom småbarnsår och andra påfrestningar.

  • sch32

    Intressant trådstart. Det kan dom säkert. Men alldeles för ofta har jag sett kärlekskranka män pga två olika orsaker.

    Antingen om kvinnan är väldigt svårfångad och knepig, eller ifall hon är väldigt vacker och ett bra ansikte att visa upp utåt. Nu drar jag inte alla över en och samma kam, men en liten reflektion när man ändå vidrör ämnet.

  • Dannyboy
    sch32 skrev 2014-03-25 11:33:39 följande:
    Intressant trådstart. Det kan dom säkert. Men alldeles för ofta har jag sett kärlekskranka män pga två olika orsaker.

    Antingen om kvinnan är väldigt svårfångad och knepig, eller ifall hon är väldigt vacker och ett bra ansikte att visa upp utåt. Nu drar jag inte alla över en och samma kam, men en liten reflektion när man ändå vidrör ämnet.

    "Många kvinnor jagar efter män med makt eller pengar eller allra helst både och." Generaliseringar som inte leder någon vart.
Svar på tråden Kan män bli kära?