• BigMami

Den stora MAKE-UP tråden!

Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m

• Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!
  • BigMami

Min favorit är paris berlins hd-foundation. Applicerar den med typ en dtipplingbrush för en "flawless" look.

Grunden är ju en bra bas alltså hudvården! Har du fel hudvårdsprodukter, går det inte att få en fin bas..

• ominte

Jag undrar om någon här vet ifall man kan köpa nagellackspennor i butik i stockholm?

• leam
    BigMami skrev 2015-06-20 21:13:55 följande:

Hur sminkar ni er nu till sommaren? smile1.gif

Är det bb-cc-dd-creams, mineralfoundation, vanlig foundation, fluider eller skintint?? Något annat?

Jag har fastnat för en foundatiin av Paris Berlin, en hd fluid som anpassar sig efter hudtonen. Toppen! smile1.gif Sedan ett solpuder från The Bosy shop då det fanns en ljus nyans och deras shimmer wawes för lite lyster. Ögonbryn (Anastasia dipbrow) och rouge (varierar för dagen) mascara & oftast nån ögonskugga med skimmer.

Jag använder Jane Iredals Dream tint, en färgad dagceme med spf 15, lite mascara och lite rouge
    shop.totalhalsa.se/sv/artiklar/jane-iredale-dream-tint-medium_light.html
  • nevermind

Nån som har tips på väldigt bra nagelförstärkare och nagelolja? Träffade ett nagelproffs som använder olja med mandelolja och jojoba, så gärna med de ingredienserna.

• Duckan

nevermind, du passade inte på att fråga proffset vilken sort hon använder då? Gå in på närmaste nagelsalong ska du se att du finner det du söker.
    Jag använder en från Depend, men den är med grape och avocado.
    Ren mandelolja finns på apoteket bl a.
    Ang nagelstärkare har jag provat diverse och den som funkar bäst på mig är Trind Nail Repair. Lite omskriven, men jag väljer att blunda för de gånger jag kör en kur då den hjälper.

• nevermind

Någon som har tips på bra ställen i Sthlm där man kan få behandlingar (manikyr, pedikyr, klippning etc) till elevpriser.

• Duckan

Kommer precis från Åhléns city med en sur min. Ställt mig in på att köpa Mac Pro Long Wear Concealer, men personalen där var under all kritik så det blev inget köp. Snopet.
    Nån som har tips på nån annan bra, flytande concealer kring 200 kr? Nyansen ska dra åt gult.

• Duckan

Elisabethskolan på söder har elevbehandlingar Nevermind. Gällande klippning är det väl nån frisörskola du får vända dig till?

Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!