• BigMami

Den stora MAKE-UP tråden!

Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m

• Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!
  • nevermind
    Duckan skrev 2015-08-26 12:32:35 följande:

Elisabethskolan på söder har elevbehandlingar Nevermind. Gällande klippning är det väl nån frisörskola du får vända dig till?

Har spanat in Elisabethskolan, vet du om det är bra?

Åhlens City är inte jag heller så imponerad av...
  • Duckan

Jag har varit där en gång på ansiktsbehandling, men det är några år sen nu. Var mycket nöjd då.
    Sen var vi på en annan sån Beautyskola, men minns inte vad den heter dock. Lästmakargatan, nära Balance var det.
    Måste ha varit här vi var: http://www.yhhs.se/
    Ansiktbehandling den gången också, men en i sällskapet gorde mani- och pedikyr mer än en gång där.

• nevermind

Tjejer, vakna! Jag behöver hjälp med contouring. Funkar det med solpuder eller behöver man en speciell produkt? Grejen är att det bara finns produkter med 4-6 olika färger. Jag orkar bara bemöda mig med en färg...
    Det känns som produkten borde vara lite gråare än ett vanligt solpuder..?

• Duckan

Utan glitter ska det vara. The Balm, Bahama mama bronzer är ett tips nevermind.

• nevermind
    Duckan skrev 2016-02-12 17:13:10 följande:

Utan glitter ska det vara. The Balm, Bahama mama bronzer är ett tips nevermind.

Tack! Då kanske jag ska testa Tikeis bronspuder, å andra sidan så är det så vansinnigt pigmenterat.
    Jag har använt H&M's bronspuder men börjar äntligen erkänna för mig själv att det blir fult efter några timmar. Skrikandes 
  • nevermind

Någon som testat denna? Den har fått bra betyg på flera ställen
    http://www.thebodyshop.se/makeup/bronzing/honey-bronze-bronzing-powder.aspx#

• BigMami

Å den bronzer från Body shop har jag!! Den enda jag hittade som passade min bleka hy.. Haha.. supernöjd

• Duckan

Nix, den där är så ljus att jag inte skulle klassa den som bronzer

• nevermind

Make Up Stores ögonskugga i nyansen Smog ska tydligen vara bra för contouring. Vågar man köpa den på internet utan att testa först..?
    Någon som vet om det finns på Åhléns? Då kan jag gå förbi på väg till jobbet. Är aldrig annars på stan, avskyr att shoppa.

• Duckan

Kollar på en bild hos Linda Hallberg där hon har Smog på ögonen och jag finner den dra lite för mycket åt rött på nåt sätt, men förmodligen en synvilla.
    Ett annat tips många bloggare slängt ut att Nyx rouge Taupe som shader.

Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!