• Anonym (???)

Bittra bonusmorsor!

Varför tar ni på er så mycket ansvar? Ni klagar över att ni får göra allt osv. Men varför GÖR ni det då? Sluta att tvätta bortskämda barns (och mäns) kläder! Sluta att laga mat till gnälliga kräsna barn. Sluta att ta huvudansvaret för hans barn för att han "måste" jobba. Sluta att slita ihjäl er med både bonusar och egna barn när ni är mamma"lediga". Missförstå mig inte, jag är inte ute efter att klanka ner på er. Bonuslivet är ett helvete men det blir ju tusen ggr värre när ni tar på er så mycket frivilligt. Varför överlåter ni inte "bonusen" till sina föräldrar?

• Svar på tråden Bittra bonusmorsor!
  • Anonym (isis det)

För att när man gör det så är det inte heller bra . Nå jag är en sån som inte tar något ansvar för sambons barn, jo jag fixar mat och tvättar kläder men inget övrigt. Och enligt sambons ex så är inte vårat förhållande normalt för att jag inte "leker" mamma åt barnet.

• Mamma7603

Är bonusförälder och det fungerar hur bra som helst. Vi tar lika mycket ansvar och vi är en familj. Ingen särbehandling av några barn.
    Ger man sig in i ett förhållande där det redan finns barn så får man acceptera det. Ta "hela paketet" så att säga. ð???

• Anonym (isis det)
    Mamma7603 skrev 2014-03-29 16:04:46 följande:
    Är bonusförälder och det fungerar hur bra som helst. Vi tar lika mycket ansvar och vi är en familj. Ingen särbehandling av några barn. Ger man sig in i ett förhållande där det redan finns barn så får man acceptera det. Ta "hela paketet" så att säga. ð???

Nepp det behöver man inte, köpa hela paketet alltså
  • Katlan

Jag har varit bonusmamma.
    Har varit!
    Kommer inte bli igen.

Förresten finns det inget som är bonus i att ta hand om andras ungar, en bonus är en fördel

• Satfläsk

Jag har levt så ja. Skyller på att jag var ung och väldigt osäker. Ville göra alla nöjda hela tiden. Tyvärr hann jag skaffa barn med denna man också.

Nu lever jag med en man som också har barn men han är raka motsatsen till mitt ex. Eftersom att vi båda har barn sedan innan så är det givetvis annorlunda men han förväntar sig inte att jag ska "ta hand om allt" utan här delar vi och jag får väl erkänna att han tom gör lite mer än jag ;) Han är en underbar sambo, pappa och bonuspappa :)

• Ess

Precis det jag aldrig gjort, och får skit för på forumet.
    Det är ju sååå synd om de stackars barnen att få leva med någon som inte ser till deras bästa (passar upp dem) oavbrutet. Trots att dom var stora nog att leva ensamma och dessutom var här vh. 

• Monchichier
    Mamma7603 skrev 2014-03-29 16:04:46 följande:
    Är bonusförälder och det fungerar hur bra som helst. Vi tar lika mycket ansvar och vi är en familj. Ingen särbehandling av några barn.
    Ger man sig in i ett förhållande där det redan finns barn så får man acceptera det. Ta "hela paketet" så att säga. 😃
    När bonusföräldern får vara med på utvecklingssamtal, skriva på viktiga papper och ta beslut i bonusbarnens liv. Först då kan man börja prata om att vara tvungen att "ta hela paketet" anser jag.

Det finns ingen som helst anledning egentligen att som bonusförälder ta lika mycket ansvar över bonusbarnen som vårdnadshavare är tvungen till. Det är en av de bästa grejerna med att vara bonusförälder, man kan plocka russinen ur kakan och både ha och äta den Cool
  • FIame

Haha ska man inte dela på sysslorna i en familj??? .. haha. Jag hade sparkat ut dig omedelbums om du endast tvättat dina egna kläder.

• Ess
    FIame skrev 2014-03-29 18:50:48 följande:
    Haha ska man inte dela på sysslorna i en familj??? .. haha. Jag hade sparkat ut dig omedelbums om du endast tvättat dina egna kläder.
    HaHa, det brukar finnas en bruksanvisning med tvätt maskinen, läs den!
  • Anonym (Mia)
    Monchichier skrev 2014-03-29 17:04:12 följande:
    När bonusföräldern får vara med på utvecklingssamtal, skriva på viktiga papper och ta beslut i bonusbarnens liv. Först då kan man börja prata om att vara tvungen att "ta hela paketet" anser jag.

Det finns ingen som helst anledning egentligen att som bonusförälder ta lika mycket ansvar över bonusbarnen som vårdnadshavare är tvungen till. Det är en av de bästa grejerna med att vara bonusförälder, man kan plocka russinen ur kakan och både ha och äta den Cool
    Änså gnälls det ju en hel del att "här tvättar och städar jag men när det kommer till utvecklingsamtal och beslut får man minsann inte vara med".
Svar på tråden Bittra bonusmorsor!