• Anonym (???)

Bittra bonusmorsor!

Varför tar ni på er så mycket ansvar? Ni klagar över att ni får göra allt osv. Men varför GÖR ni det då? Sluta att tvätta bortskämda barns (och mäns) kläder! Sluta att laga mat till gnälliga kräsna barn. Sluta att ta huvudansvaret för hans barn för att han "måste" jobba. Sluta att slita ihjäl er med både bonusar och egna barn när ni är mamma"lediga". Missförstå mig inte, jag är inte ute efter att klanka ner på er. Bonuslivet är ett helvete men det blir ju tusen ggr värre när ni tar på er så mycket frivilligt. Varför överlåter ni inte "bonusen" till sina föräldrar?

• Svar på tråden Bittra bonusmorsor!
  • Anonym (rädd)
    Anonym (???) skrev 2014-03-30 10:52:22 följande:
    Exakt!

Läs Mona svar så kanske du förstår mer.
  • Anonym (???)
    Anonym (rädd) skrev 2014-03-30 10:54:12 följande:
    Läs Mona svar så kanske du förstår mer.

Jag har gjort det och nu förstår jag ännu mindre varför du har med människan(hon verkar ju inte riktigt frisk) att göra öht! Skulle min mans ex bete sig så mot mig och mina barn skulle han få sköta sina barns överlämningar osv utan min inblandning. Hur han jobbar osv är oxå deras(föräldrarnas) problem som jag skrev i TS. Förstår du inte att du tar en massa skit i onödan?!
  • Anonym (Vendetta)

Alla studier visar att kvinnor tar betydligt mer ansvar för hem och barn än män. Jag utgår ifrån att de flesta bonusmorsor är kvinnor...?

• Anonym (rädd)
    Anonym (???) skrev 2014-03-30 11:08:02 följande:
    Jag har gjort det och nu förstår jag ännu mindre varför du har med människan(hon verkar ju inte riktigt frisk) att göra öht! Skulle min mans ex bete sig så mot mig och mina barn skulle han få sköta sina barns överlämningar osv utan min inblandning. Hur han jobbar osv är oxå deras(föräldrarnas) problem som jag skrev i TS. Förstår du inte att du tar en massa skit i onödan?!

Jag försöker ha så lite som möjligt med henne att göra.

Men framförallt så är det inte mig det är oroväckande för. Det är alla barn. Mina barn om det blir utredning och min mans och hennes. Om hon är kapabel till att göra sådant här vet ju inte hur frisk hon är i relationen till sitt barn. Vi måste ju ge oss in båda snart. För att försöka få pappan till boendeförälder. Men det är svårt när det hör sjukdomsbilden att lägga till en yta och bra fasad.
  • Ess
    Anonym (rädd) skrev 2014-03-30 11:47:22 följande:

Jag försöker ha så lite som möjligt med henne att göra.
    Men framförallt så är det inte mig det är oroväckande för. Det är alla barn. Mina barn om det blir utredning och min mans och hennes. Om hon är kapabel till att göra sådant här vet ju inte hur frisk hon är i relationen till sitt barn. Vi måste ju ge oss in båda snart. För att försöka få pappan till boendeförälder. Men det är svårt när det hör sjukdomsbilden att lägga till en yta och bra fasad.
    Tror ni det blir bättre med ändrat boende?
    Hur gammal är tjejen och vad säger hon själv?
    Är hon fast rotad i skolan där och själv vill bo kvar hos mamman, så kan det nog bli svårt. Det är egentligen inte förrän hon blir myndig som ni helt kan avsluta och bryta med mamman.
  • Anonym (rädd)
    Ess skrev 2014-03-30 12:07:28 följande:
    Tror ni det blir bättre med ändrat boende?

Hur gammal är tjejen och vad säger hon själv?

Är hon fast rotad i skolan där och själv vill bo kvar hos mamman, så kan det nog bli svårt. Det är egentligen inte förrän hon blir myndig som ni helt kan avsluta och bryta med mamman.

Hon är 6 år och vi börjar märka lite oroväckande betende. Vill inte lämna ut dom uppgifterna här.

Men visst har du rätt i det att vi måste tänka både en och flera gånger innan man gör något sådant
  • Ess
    Anonym (rädd) skrev 2014-03-30 12:12:19 följande:

Hon är 6 år och vi börjar märka lite oroväckande betende. Vill inte lämna ut dom uppgifterna här.
    Men visst har du rätt i det att vi måste tänka både en och flera gånger innan man gör något sådant
    Då är det bättre att ta ta i det direkt, det är lättare ju yngre hon är. 

Men det kan nog bli riktigt jävligt ett bra tag framöver. Bara så att ni pratar ihop er innan hur mamman ska bemötas, och ta gärna hjälp utifrån ang den biten också. 
    En psykolog kan komma med tips och råd hur ni ska agera och bemöta, så att ni agerar som en helhet (du och mannen) så att hon aldrig får en chans att slå in kilar emellan er. 
    Iom att du också har barn som kommer att hamna mitt i skottlossningen, så är det ingen dum ide att ta hjälp i förebyggande syfte.

Är dina barn gemensamma eller har en annan pappa?
    Om dom har en annan pappa så är det kanske en bra ide att berätta för honom också, så att han vet vad det gäller om han får reda på att du är under utredning för det eller detta. Sen kanske barnen behöver honom mer under en period.
  • Monchichier
    Anonym (Mia) skrev 2014-03-29 19:00:59 följande:
    Änså gnälls det ju en hel del att "här tvättar och städar jag men när det kommer till utvecklingsamtal och beslut får man minsann inte vara med".
    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Till exempel papper som bara vårdnadshavare får skriva under får man ju inte skriva på som bonusförälder om man inte juridiskt adopterar barnet. Och eftersom det oftast finns två fungerande vårdnadshavare brukar det vara liiite känsligt för antingen den ena eller båda att det kommer in en tredje.
  • Anonym (???)
    Ess skrev 2014-03-30 13:00:40 följande:
    Då är det bättre att ta ta i det direkt, det är lättare ju yngre hon är.  Men det kan nog bli riktigt jävligt ett bra tag framöver. Bara så att ni pratar ihop er innan hur mamman ska bemötas, och ta gärna hjälp utifrån ang den biten också.  En psykolog kan komma med tips och råd hur ni ska agera och bemöta, så att ni agerar som en helhet (du och mannen) så att hon aldrig får en chans att slå in kilar emellan er.  Iom att du också har barn som kommer att hamna mitt i skottlossningen, så är det ingen dum ide att ta hjälp i förebyggande syfte. Är dina barn gemensamma eller har en annan pappa? Om dom har en annan pappa så är det kanske en bra ide att berätta för honom också, så att han vet vad det gäller om han får reda på att du är under utredning för det eller detta. Sen kanske barnen behöver honom mer under en period.

Men varför göra en sån stor grej av allt? Det är just sånt här som ger psykopater en sån stor makt över andra. Tig ihjäl dom! Svara inte på otrevliga sms. Låt pappan sköta all kontakt så slipper du ha med eländet att göra.
  • Anonym (rädd)
    Anonym (???) skrev 2014-03-30 13:32:21 följande:
    Men varför göra en sån stor grej av allt? Det är just sånt här som ger psykopater en sån stor makt över andra. Tig ihjäl dom! Svara inte på otrevliga sms. Låt pappan sköta all kontakt så slipper du ha med eländet att göra.

Absolut låter jag pappan sköta kontakten. Jag säger inte att jag har kontakt. Men jag är drabbad. Det är jag som anmäls tex. Så jag känner att jag har med eländet att göra.
Svar på tråden Bittra bonusmorsor!