• Anonym (???)

Bittra bonusmorsor!

Varför tar ni på er så mycket ansvar? Ni klagar över att ni får göra allt osv. Men varför GÖR ni det då? Sluta att tvätta bortskämda barns (och mäns) kläder! Sluta att laga mat till gnälliga kräsna barn. Sluta att ta huvudansvaret för hans barn för att han "måste" jobba. Sluta att slita ihjäl er med både bonusar och egna barn när ni är mamma"lediga". Missförstå mig inte, jag är inte ute efter att klanka ner på er. Bonuslivet är ett helvete men det blir ju tusen ggr värre när ni tar på er så mycket frivilligt. Varför överlåter ni inte "bonusen" till sina föräldrar?

• Svar på tråden Bittra bonusmorsor!
  • nymedlem
    Anonym (rädd) skrev 2014-04-01 10:31:50 följande:

Du anförtror dig inte för din man? Han blev som sagt psykisk nedtryckt och illa behandlad. Tror inte man tänker på sekretess då. Han har mått mycket dåligt och det är klart man pratar med den man lever med.
    Ja,  men du ska nog ta hans ord om henne med en nypa salt. Det är ju mer regel än undantag att män pratar ner sitt ex.
  • nymedlem
    Anonym (rädd) skrev 2014-04-01 10:46:05 följande:

Jag kopplas inte in i utredning. Inte gjort hittills. Det har varit första möte med vårdnadshavare och jag har inte behövts dras in då dom inte ansett sig vara orolig för hur hon har det här. Två anmälningar blev möten. Dom sista blev inte ens möte av. Men dom båda föräldrar har möte hos socialen ibland. För kommunikation, uppföljning m.m tror det är soc iaf,eller familjerätten?

Vid förstaträffen vid anmälningar har orosanmälan lästs upp. Inget med vad dottern säger att göra.
    Hur kan du inte kopplas in i utredningar där DU är den som är anmäld? Jag fattar verkligen inte det?! Det är ju inte hon och din sambo som är anmälda, det är ju DU som blivit det för allt möjligt flera gånger.
  • Anonym (Mia)
    nymedlem skrev 2014-04-01 10:47:57 följande:
    Ja,  men du ska nog ta hans ord om henne med en nypa salt. Det är ju mer regel än undantag att män pratar ner sitt ex.
  • Anonym (rädd)
    Anonym (Mia) skrev 2014-04-01 10:37:28 följande:
    Kanske för att det du skriver varken stämmer eller går ihop och på en del ställen motsäger varandra. Har du läst igenom dina inlägg öht?

Jag verkar ju inte vara direkt ensam om att enligt dig "missförstå" dina inlägg.

Tror snarare att allt jag säger om saker hon gör misstros för att jag är bonusmamman. Att jag beskrivs som överkänslig då hon står o skriker o bestämmer våra regler i hemmet känns för mig mer som att man bestämt sig för att jag har fel.
  • Anonym (Mia)
    nymedlem skrev 2014-04-01 10:50:20 följande:
    Hur kan du inte kopplas in i utredningar där DU är den som är anmäld? Jag fattar verkligen inte det?! Det är ju inte hon och din sambo som är anmälda, det är ju DU som blivit det för allt möjligt flera gånger.
    Förmodligen för att anonym (rädd) inte ser skillnad på samarbetsamtalen hos familjerätten och utredning mot sig själv.

Om vi ponerar att A-R skulle varit anmäld för misshandel och våldtakt och allt vad hon säger så självklart hålls mötena med A-R.
  • nymedlem
    Anonym (Mia) skrev 2014-04-01 10:58:07 följande:
    Förmodligen för att anonym (rädd) inte ser skillnad på samarbetsamtalen hos familjerätten och utredning mot sig själv.

Om vi ponerar att A-R skulle varit anmäld för misshandel och våldtakt och allt vad hon säger så självklart hålls mötena med A-R.
    Exakt, hon skulle vara prio ETT att ha möte med. Dessutom skulle hon ha gått på polisförhör både gällande misshandeln och våldtäkten.

Det måste vara samarbetssamtal hon pratar om och inga anmälningar emot henne, det har du troligen helt rätt i.
  • Anonym (rädd)
    nymedlem skrev 2014-04-01 10:47:57 följande:

Kanske det. Men jag tänker på det man såg också. Pratade iof aldrig med dom då kanske bara hej eller så. Men lämnade på samma dagis. Kom dom samtidigt och man gick bakom på vägen upp klagade hon fan vad ful du är när du går så osv. Var även vid ett tillfälle på samma tillställning och han sprang o gjorde vad hon sa åt honom men blev sur om det blev fel. Det vet jag ju iaf så något får det ju ligga i Det

Sedan pratades det en del men det är sant det kan jag ju inte veta säkert.
  • Anonym (rädd)
    nymedlem skrev 2014-04-01 11:01:52 följande:
    Exakt, hon skulle vara prio ETT att ha möte med. Dessutom skulle hon ha gått på polisförhör både gällande misshandeln och våldtäkten.

Det måste vara samarbetssamtal hon pratar om och inga anmälningar emot henne, det har du troligen helt rätt i.

Misshandel blev bara möte. Våldtäkt blev inte heller polis. Mamman tog tillbaka våldtäkten.
  • nymedlem
    Anonym (rädd) skrev 2014-04-01 11:07:23 följande:

Misshandel blev bara möte. Våldtäkt blev inte heller polis. Mamman tog tillbaka våldtäkten.
    Polisförhör måste det ha blivit, både med dig och barnet!
  • Anonym (rädd)
    nymedlem skrev 2014-04-01 11:11:15 följande:
    Polisförhör måste det ha blivit, både med dig och barnet!

Det blev det inte. Hon anmälde till soc. Hon är ju under någon utredning där. Men det blev inget med polisen. Så då måste det väll inte blivit det antar jag.
Svar på tråden Bittra bonusmorsor!