• Anonym (???)

Bittra bonusmorsor!

Varför tar ni på er så mycket ansvar? Ni klagar över att ni får göra allt osv. Men varför GÖR ni det då? Sluta att tvätta bortskämda barns (och mäns) kläder! Sluta att laga mat till gnälliga kräsna barn. Sluta att ta huvudansvaret för hans barn för att han "måste" jobba. Sluta att slita ihjäl er med både bonusar och egna barn när ni är mamma"lediga". Missförstå mig inte, jag är inte ute efter att klanka ner på er. Bonuslivet är ett helvete men det blir ju tusen ggr värre när ni tar på er så mycket frivilligt. Varför överlåter ni inte "bonusen" till sina föräldrar?

• Svar på tråden Bittra bonusmorsor!
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Mia) skrev 2014-04-01 09:08:57 följande:
    Du verkar vara besatt av henne, undrar om det inte är du som verkar vara mer labil.

Var du med på hennes läkarbesök eller är läkare själv kanske som vet precis hur hennes sjukdom fungerar och vilka symptom hos henne som beror på Borderline och vilka som beror på personlighet
    Såhär skrev du "Jag vill också göra dig uppmärksamm på att det är stor skillnad på inåtagerande och utåtagersnde bordeline. En inåtagerande vänder sig o sitt betende inåt sig själv mer än den utåtagerande som är mera anklagande och narcissistisk mot sin omgivning än den innåtagerande. Min mans ex är utåtagerande."

Du verkar inte veta vad du pratar om, och sen dra in Narcissism i det.

Man börjar fundera på om hon kanske inte är så toki ändå
  • Anonym (rädd)

Det känns som att många tar illa vid sig här. Jag ber om ursäkt. Jag talar inte om alla med borderline.

Tro det eller ej men jag har en vän som har det.

Jag talar om just denna mammans bordeline. När jag säger att det är skillnad på utåtagerande och inåtagerande menar jag mest att denna mamman har en mycket utåtagerande borderline. Det är inte min åsikt eller som jag anser utan det har framkommit i hennes utredning samt pappan som levde med henne fick erfara.

Jag talar alltså om hennes borderline inte andra med bordeline och jag ber om ursäkt om jag har trampat andra på tårna eller sårat någon.

• Anonym (Mia)
    Anonym (rädd) skrev 2014-04-01 09:14:45 följande:
    Det känns som att många tar illa vid sig här. Jag ber om ursäkt. Jag talar inte om alla med borderline.

Jag talar om just denna mammans bordeline. När jag säger att det är skillnad på utåtagerande och inåtagerande menar jag mest att denna mamman har en mycket utåtagerande borderline. Det är inte min åsikt eller som jag anser utan det har framkommit i hennes utredning samt pappan som levde med henne fick erfara.

Jag talar alltså om hennes borderline inte andra med bordeline och jag ber om ursäkt om jag har trampat andra på tårna eller sårat någon.
    Som sagt du verkar inte veta ett jota om Borderline, jag frågar igen sitter du med på hennes läkarbesök eller spekulerar du bara efter nåt du läst på nätet? Oavsett kan hon ju inte varit sämre än att din sambo valt att skaffa barn med henne.

Du verkar som sagt besatt av detta, förutom det så stal du tråden från TS.

• nymedlem
    Anonym (rädd) skrev 2014-04-01 09:14:45 följande:

Jag tycker du ska läsa på lite om borderline så kommer du snabbt inse hur otroligt fel du har i dina åsikter!
    Åsikter som du framställer som fakta, helt felaktigt.

Jag som själv har lidit av den diagnosen i många år är otroligt påläst, har även gått kurs gällande borderline diagnosen. Du behöver bara läsa på lite lite så kommer du förstå - förhoppningsvis.

• nymedlem
    Anonym (rädd) skrev 2014-04-01 05:49:59 följande:

Det skönt att någon förstår att det inte är så roligt med soc utredning fast man vet att man gjort rätt. Skönt för dig att det gick bra!

Min man har också varit i några möten med soc och det slutar alltid med att anmälan läggs ner och att socialsekreteraren nästan får förklara saker för mamman. En gång fick socialsekreteraren förklara hur omöjligt det var att barnet skulle gå först o ha andra specialregler. Men jag är rädd att nästa anmälan går till polisen. Då blir det ju förhör och familjen dras in på ett helt annat sätt.
    Hur kommer det sig att din man har varit på flera socmöten när det är DU som blivit anmäld av hans ex?
  • Anonym (Mia)
    nymedlem skrev 2014-04-01 09:18:23 följande:
    Jag tycker du ska läsa på lite om borderline så kommer du snabbt inse hur otroligt fel du har i dina åsikter!
    Åsikter som du framställer som fakta, helt felaktigt.

Jag som själv har lidit av den diagnosen i många år är otroligt påläst, har även gått kurs gällande borderline diagnosen. Du behöver bara läsa på lite lite så kommer du förstå - förhoppningsvis.

• Anonym (rädd)
    Anonym (Mia) skrev 2014-04-01 09:10:48 följande:
    Såhär skrev du "Jag vill också göra dig uppmärksamm på att det är stor skillnad på inåtagerande och utåtagersnde bordeline. En inåtagerande vänder sig o sitt betende inåt sig själv mer än den utåtagerande som är mera anklagande och narcissistisk mot sin omgivning än den innåtagerande. Min mans ex är utåtagerande."

Du verkar inte veta vad du pratar om, och sen dra in Narcissism i det.

Man börjar fundera på om hon kanske inte är så toki ändå

Men skrev jag att man inte kan ha drag av båda?

Om hon är tokig eller inte kan ju inte jag berömma..det är väll upp till var och en vad dom tycker. Men jag tycker det är obehagligt när barn får ta hand om sin mamma och när ett barn tycker det är läskigt när mamma får attacker hemma. Som några exempel.
  • ica
    Anonym (???) skrev 2014-03-29 15:28:30 följande:
    Varför tar ni på er så mycket ansvar? Ni klagar över att ni får göra allt osv. Men varför GÖR ni det då? Sluta att tvätta bortskämda barns (och mäns) kläder! Sluta att laga mat till gnälliga kräsna barn. Sluta att ta huvudansvaret för hans barn för att han "måste" jobba. Sluta att slita ihjäl er med både bonusar och egna barn när ni är mamma"lediga". Missförstå mig inte, jag är inte ute efter att klanka ner på er. Bonuslivet är ett helvete men det blir ju tusen ggr värre när ni tar på er så mycket frivilligt. Varför överlåter ni inte "bonusen" till sina föräldrar?

Ja, varför tar kvinnor på sig det som inte är deras ansvar. Det är en berättigad fråga du ställer.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (rädd) skrev 2014-04-01 09:20:22 följande:

Men skrev jag att man inte kan ha drag av båda?

Om hon är tokig eller inte kan ju inte jag berömma..det är väll upp till var och en vad dom tycker. Men jag tycker det är obehagligt när barn får ta hand om sin mamma och när ett barn tycker det är läskigt när mamma får attacker hemma. Som några exempel.
    Hade det varit så illa som du beskriver så hade hon nog inte fått ha barnet hos sig och skola,dagis mm hade reagerat.

Den enda som tycks reagera är ju du och uppenbarligen har ju hon synpunkter på ditt sätt att vara också eftersom hon enligt dig "anmäler dig till soc" fast du inte får gå på mötena
  • Anonym (rädd)

Nu känner jag att denna diskussion har utvecklat sig hurvida det är sant det jag säger och hur "illa" hon är.

Det blir nästan en form av pajkastning. Ni mot att försöka påvisa att jag överdriver och jag för att försöka bevisa att jag har rätt.

Mamman har säkert bra sidor förstår ni men dom ser ju inte jag när hon är så aggressiv mot just mig eller hur. Men jag påstår inte att det inte finns något bra.

Det känns onödigt att på fl sitta o argumentera hurvida dessa."symptom" och personlighetsdrag stämmer eller inte eller hur tokig eller inte hon är som någon skrev.

Jag ville bara förmedla hur jag efter mina upplever känner det med aggressiva utbrott på min tomt,anmälningar, hennes dotter som verkar orolig för hur mamman är hemma och faktiskt så påverkas jag av konflikter henne o min man imellan även om jag inte deltar. Jag påverkas också eftersom det handlar om hur jag skall vara. När jag skall laga middag och att jag skall låta bonusen behov gå först. Jag förespråkar att alla skall ha lika värde. Mina barn är bonus till min man hennes barn är min bonus. Alla räknas. Ja,ja nu svävar jag bort.

Jag förstår på flera utav er att ni misstror mig i min beskrivning. Det är ok. Ni har rätt till det. Men mina upplevelser är mina. Jag är mitt i situationen. Jag lever i det.

Vad vill ni? Att jag skall säga att jag är känslig som någon skrev? Det kan jag inte.

Svar på tråden Bittra bonusmorsor!