• Nelliesson

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Som rubriken lyder: Några fler som längtar efter att få föda? 
    Längtar otroligt efter vår lille skrutt!! Det är två månader kvar, orkar inte vänta längre!! Vad gör man för att fördriva tiden??

• Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!
  • nica
    Towandaa skrev 2014-06-19 21:39:04 följande:
    Värkarna avstannade igen...

Men usch vad trist när jag väntade min första lille grabb höll de på till och frpn i 5 dagar. Hoppad de kommer igång igen för dig

.
    mmjansson85 skrev 2014-06-19 21:53:17 följande:
    Ja jag har inga större förhoppningar att det kommer dra igång närmsta dagarna men man kan ju alltid hoppas ;) alla tecken känns bra just nu.

Man lever på hoppet
  • DevilsDaughter

jansson: Min slempropp har gått i omgångar i 3 veckor och då varit blodig ibland. Under en av mina andra graviditeter gick slemproppen i omgångar under en dag och dagen efter satte förlossningen igång så det kan verkligen gå hur som helst. Det är väl så att när proppen går så gör den det för att man börjat öppna sig lite/mogna och sen kan det stanna av och dröja till förlossningen eller så fortsätter livmoderhalsen att mogna och öppna sig och då sätter förlossningen igång på riktigt. Så det är bara att hoppas på det sista alternativet!

Towandaa: Hoppas det drar igång igen!

Funderar på en färdknäpp ikväll.. hade ju det igårkväll och då fick jag ju halvonda PIN/förvärkar halva natten. Inte för att jag vill ligga vaken med det igen och hoppas i onödan, men man hoppas ju på att det ska sätta igång av det.. Det borde det väl kunna göra.... Känner mig lite sådär lagom desperat... 

• nica

Devils- hoppad de kommer igång om du ger dig på såna fysiska aktiviteter :-P själv orkar jag inte något sånt alls hihi

• Guapa

Nu är jag på bf+9 och jag tror att slemproppen började komma ut igår. Det var liksom en geleartad, tjock genomskinlig flytning och senare en betydligt tunnare lätt rosa vätska som sipprat ut i små mängder. Idag har jag börjat känna som mensvärk som kommer och går mest hela tiden + ont i ländryggen (sitter just nu med värmekudde). Tror ni att det kan vara nära förlossning? Eftersom jag är förstagångsföderska gissar jag att det kommer ta rätt lång tid så jag skickade iväg gubben till jobbet nyss (han jobbar natt) även fast det känns lite läskigt att vara själv om det hela skulle komma igång på allvar nu.. 

• DevilsDaughter

guapa: låter som att det är på gång! Men som du säger kan det ta tid, särskilt eftersom du är förstagångsföderska. Är din man anträffbar i natt och inte har alltför lång väg hem så är det nog lugnt! Den rosa vätskan som rinner ur, är den väldigt vattnig/rinnig så borde du nog ringa förlossningen och rådfråga, kan vara vatten du läcker.. Men det låter absolut som att det är på gång!

nica: hehe.. Egentligen orkar inte jag heller, och jag gör inte så mkt heller. Kör snabbis bakifrån bara=mannen gör allt jobb.. Sperman ska ju göra att tappen mognar/öppnas samt att det stimulerar lite där inne.. Dock hade väl det ultimata varit en riktig genomkörare där man får orgasm osv, men det orkar jag inte längre med haha..Nånstans får man dra gränsen;) 

• Guapa

Åh vad spännande! Än så länge gör det ju inte särskilt ont så jag går nog och lägger mig nu och ringer förlossningen i morgon om mer vätska runnit. Jag hoppas bara att vi inte behöver åka in på morgonen, min man lär vara skapligt trött då :) 

• Jessica08

Ni som är omföderskor, är det vanligt att ett värkarbete stannar av?
    Har klockat värkar sen 04.30 och då var dem 10 min emellan och nu är det 7-8 min emellan. Barnvakten bor en bit bort så blir lite osäker på om jag ska ringa eller om det faktiskt kan stanna av helt..

• Kia82
    Jessica08 skrev 2014-06-20 06:04:41 följande:

Ni som är omföderskor, är det vanligt att ett värkarbete stannar av?

Har klockat värkar sen 04.30 och då var dem 10 min emellan och nu är det 7-8 min emellan. Barnvakten bor en bit bort så blir lite osäker på om jag ska ringa eller om det faktiskt kan stanna av helt..

Ja, det är tyvärr ganska så vanligt.

Med min trea hade jag regelbundna värkar i 6 har ned 20 min mellanrum som sen bara la av. Snopet.
  • Jessica08

Kia82: okej än har det inte lagt av iaf, nere på 4-5 min mellan värkarna nu.. Så hoppas hoppas

• mmjansson85
    Jessica08 skrev 2014-06-20 07:56:55 följande:
    Kia82: okej än har det inte lagt av iaf, nere på 4-5 min mellan värkarna nu.. Så hoppas hoppas

Spännande! :) hoppas på en midsommar bebis då ;)
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!