• Anonym (Kvävd..)

Jag blir kvävd..varför?

Jag har för en tid sedan träffat en helt underbar kille, han är verkligen perfekt på alla sätt..ja nästan..Men jag klarar inte av att vara med han för mycket för jag känner mig genast kvävd. som om luften går ur mig och på grund av detta så bad jag han att flytta i dagarna och jag kände mig nästan euforiskt lycklig,lättad mm...
    varför har jag så svårt med att binda upp mig ?, han är ju underbar och jag älskar honom..
    Vi planerade giftemål och så fort dom planerna sattes i verket så mådde jag jättedåligt, fick ångest, blev sömnlös mm. Han älskar mig till döds...Men nu har han flyttat och han väntar på att jag ska ändra mig, vilket inte kommer att hända.
    denna känsla av att bli kvävd gör också att jag tappar all sexlust samt attraktion, vi har ju ett bra sexliv så vad är det som händer med mig? Vi är fortfarande ett par..men jag känner mig så lättad att vakna ensam i min säng, känner mig tillfreds, lugn och harmonisk..

Varför, jag älskar ju min partner??

• Svar på tråden Jag blir kvävd..varför?
  • Anonym (k)
    Anonym (Kvävd..) skrev 2014-04-17 10:13:10 följande:
    Du kan ju inte vara riktigt som du ska, Du vet ju inget om vår bakgrund osv. men det finns alltid människor som du som ska döma. Han älskar mig mer än något annat och jag älskar honom, så jag ser inte varför du ska ha åsikter om ålderskillnaden. det var inte det jag frågade om heller.
    Vad menar du att man ska veta om er bakgrund som skulle tillföra någon vettig substans då? 
  • Anonym (Kvävd..)
    Anonym (k) skrev 2014-04-17 10:17:23 följande:
    Vad menar du att man ska veta om er bakgrund som skulle tillföra någon vettig substans då? 
    Jag behöver inte förklara det för dig heller för det är helt OT. Å det är inte vad tråden handlar om.
  • Anonym (k)
    Anonym (Kvävd..) skrev 2014-04-17 10:20:19 följande:
    Jag behöver inte förklara det för dig heller för det är helt OT. Å det är inte vad tråden handlar om.
    Dra inte upp det då. Oavsett hur eländig dig eller hans eller er bådas bakgrund nu än är så tycker jag att du fattade rätt beslut när du bad honom flytta. Jag tycker att du ska göra slut också. Du slipper känna sig kvävd av en yngling du inte längre är attraherad av och inte vill ha sex med och han kan finna sig en flickvän istället för en äldre kvinna. Vinst för er båda (och helt on topic).
  • SupersurasunkSara
    Anonym (k) skrev 2014-04-17 10:23:08 följande:
    Dra inte upp det då. Oavsett hur eländig dig eller hans eller er bådas bakgrund nu än är så tycker jag att du fattade rätt beslut när du bad honom flytta. Jag tycker att du ska göra slut också. Du slipper känna sig kvävd av en yngling du inte längre är attraherad av och inte vill ha sex med och han kan finna sig en flickvän istället för en äldre kvinna. Vinst för er båda (och helt on topic).

Hon blev ju tillfrågad hur gamla de var och svarade på det. Men hon vill ha funderingar på varför hon känner sig kvävd. Har du en sådan så delge henne den så kanske du kan hjälpa henne istället för att förfasa dig över åldersskillnaden.
  • Anonym (k)
    SupersurasunkSara skrev 2014-04-17 10:25:32 följande:

Hon blev ju tillfrågad hur gamla de var och svarade på det. Men hon vill ha funderingar på varför hon känner sig kvävd. Har du en sådan så delge henne den så kanske du kan hjälpa henne istället för att förfasa dig över åldersskillnaden.
    Det gjorde jag. Jag skrev, eller höll i alla fall med om, att hon kanske känner sig kvävd av de själv som du själv var inne på, att hon fungerar som hans mamma och faktiskt också i princip skulle kunna vara det. 
  • Anonym (k)
    Anonym (k) skrev 2014-04-17 10:27:23 följande:
    Det gjorde jag. Jag skrev, eller höll i alla fall med om, att hon kanske känner sig kvävd av de själv som du själv var inne på, att hon fungerar som hans mamma och faktiskt också i princip skulle kunna vara det. 
    skäl, inte själv
  • Maja02

Mannen jag älskar har en tydlig modell i livet som handlar om närhet och distans. För att kunna älska och vara nära behöver vi även distans. För det är bara i distans till andra som vi kan komma oss själva riktigt nära, o det behöver vi för att sen igen kunna komma andra nära. Så det du känner är inget konstigt, kanske bara mer klarsynt än hos de flesta. Sen gäller det ju att hitta ett sätt att få den distansen utan att den andra känner sig oälskad eller utestängd utan också kan se att det är till gagn för relationen.

• SupersurasunkSara

Sorry det missade jag!
  • Anonym (...)
    Anonym (Kvävd..) skrev 2014-04-17 10:13:10 följande:
    Du kan ju inte vara riktigt som du ska, Du vet ju inget om vår bakgrund osv. men det finns alltid människor som du som ska döma. Han älskar mig mer än något annat och jag älskar honom, så jag ser inte varför du ska ha åsikter om ålderskillnaden. det var inte det jag frågade om heller.
    Jag hatar sådana ts. Inte första gången att du skriver här. Vad är det du vill egentligen? Höra någon annans syn på dina ts eller blir av med din frustration?
  • Nöjd man
    ...och du tycker att de lilla tillägget, och faktiskt också i princip skulle kunna vara det, är konstruktivt ?

Nä, det säger mer om dina fördomar än att de ger TS något av vikt. 
Svar på tråden Jag blir kvävd..varför?