• Anonym (Kvävd..)

Jag blir kvävd..varför?

Jag har för en tid sedan träffat en helt underbar kille, han är verkligen perfekt på alla sätt..ja nästan..Men jag klarar inte av att vara med han för mycket för jag känner mig genast kvävd. som om luften går ur mig och på grund av detta så bad jag han att flytta i dagarna och jag kände mig nästan euforiskt lycklig,lättad mm...
    varför har jag så svårt med att binda upp mig ?, han är ju underbar och jag älskar honom..
    Vi planerade giftemål och så fort dom planerna sattes i verket så mådde jag jättedåligt, fick ångest, blev sömnlös mm. Han älskar mig till döds...Men nu har han flyttat och han väntar på att jag ska ändra mig, vilket inte kommer att hända.
    denna känsla av att bli kvävd gör också att jag tappar all sexlust samt attraktion, vi har ju ett bra sexliv så vad är det som händer med mig? Vi är fortfarande ett par..men jag känner mig så lättad att vakna ensam i min säng, känner mig tillfreds, lugn och harmonisk..

Varför, jag älskar ju min partner??

• Svar på tråden Jag blir kvävd..varför?
  • Anonym (Kvävd..)
    Anonym (aa) skrev 2014-04-17 11:43:33 följande:
    Jag tycker absolut att åldersskillnaden spelar roll och du känner nog likadant, även om du inte vill erkänna det. Självfallet har en 36 årig kvinna en annan bakgrund ang mognad, erfarenhet, livssyn ect. än någon 22 åring. Du känner dig kvävd. Dags att dra sig tillbaka och fundera lite kring detta. Du mår inte bra med tanken på det planerade giftermål av någon anledning. 
    Jo du har rätt...klart det spelar in..något giftemål är det inte längre tal om för min del..och jag funderar starkt på att bryta med han helt...men är rädd för att såra honom...han säjer "den enda meningen med mitt liv är att få vara med dig" ...jag vill han inget illa för han är en fantastisk människa...
  • Anonym (Kvävd..)
    Anonym (aa) skrev 2014-04-17 11:43:33 följande:
    Jag tycker absolut att åldersskillnaden spelar roll och du känner nog likadant, även om du inte vill erkänna det. Självfallet har en 36 årig kvinna en annan bakgrund ang mognad, erfarenhet, livssyn ect. än någon 22 åring. Du känner dig kvävd. Dags att dra sig tillbaka och fundera lite kring detta. Du mår inte bra med tanken på det planerade giftermål av någon anledning. 
    Saken är denna att vi har en gemensam sorg som binder oss samman bla. + han är föräldralös och det är jag med fast inte på sådant sätt som han. Han fick lära sig att överleva själv i utlandet som mycket liten, därav att han har en helt annan mognad. Så det är inte bara att bryta upp så att säja.
  • Anonym (aa)
    Anonym (Kvävd..) skrev 2014-04-17 11:48:49 följande:
    Jo du har rätt...klart det spelar in..något giftemål är det inte längre tal om för min del..och jag funderar starkt på att bryta med han helt...men är rädd för att såra honom...han säjer "den enda meningen med mitt liv är att få vara med dig" ...jag vill han inget illa för han är en fantastisk människa...
    Varför vill du bryta med honom? Det kan ju fungera, bara ni hittar samma våglängd. Jag är inte någon som oroar sig för någons ålder. Jag bara reagera när du känner dig kvävd. 
  • Anonym (Kvävd..)
    Anonym (aa) skrev 2014-04-17 11:57:48 följande:
    Varför vill du bryta med honom? Det kan ju fungera, bara ni hittar samma våglängd. Jag är inte någon som oroar sig för någons ålder. Jag bara reagera när du känner dig kvävd. 
    Tack så mycket för din ödmjukhet...ja jag kände väl mest att det kanske ligger något i det att det inte kan funka med tanke på skillnaden..jag älskar honom det gör jag..
  • Anonym (k)

Det svänger fort, får jag säga. 

• Anonym (... 2)

Jag tycker det låter som att han är väldigt rädd för att bli lämnad, vilket ju inte är konstigt med tanke på hans barndom. Men han kanske behöver prata med någon psykolog (?) om detta och försöka lära sig att hantera det. Tror att risken blir att du alltid känner dig kvävd och han alltid avvisad om ni bara fortsätter.

• Anonym (...)
    Anonym (k) skrev 2014-04-17 12:04:51 följande:
    Vilket?
  • Chastity
    Anonym (k) skrev 2014-04-17 12:04:51 följande:
    Vadå?
  • Anonym (Kvävd..)
    Anonym (... 2) skrev 2014-04-17 12:09:43 följande:
    Jag tycker det låter som att han är väldigt rädd för att bli lämnad, vilket ju inte är konstigt med tanke på hans barndom. Men han kanske behöver prata med någon psykolog (?) om detta och försöka lära sig att hantera det. Tror att risken blir att du alltid känner dig kvävd och han alltid avvisad om ni bara fortsätter.
    Jo han är rädd för att bli lämnad, hans föräldrar dog i en olycka när han var 5 år..Jag har påpekat att han behöver någon att prata med men han anser själv inte att han har varken svårighet eller annat..du har nog dessvärre rätt, han klamrar sig stenhårt fast vid mig och jag kvävs av det.
  • Muppet

Varför spelar åldern roll egentligen?
    Min man är 10 år yngre. Vi är helt och hållet på samma plan. Vi har en dotter och gifte oss i höstas.
    Det är endast trångsynta människor som bara kan tänka sig någon i samma ålder.
    Ts: Känn efter själv och särbos kan ju vara en bra lösning om du har ett stort behov av att vara själv. :)

Svar på tråden Jag blir kvävd..varför?