• 999

Följas åt till plusset (första barnet)?

Min man och jag längtar efter ett barn och har gjort ett halvdant första försök, nästa (riktiga) försök blir i maj. Det vore kul att samla ihop ett gäng som vill följas åt till det efterlängtade plusset.

Välkomna att hänga på! 

• Svar på tråden Följas åt till plusset (första barnet)?
  • Ananass
    MiaIa90 skrev 2014-04-30 10:41:57 följande:
    Hej hoppar gärna in här.

Har försökt få plus i tre pr inget hänt.

Men gått ber i vikt och fått regelbunden mens fick denna cykel så var äl 4 dagar sen så Bim lika sen hade Bim i går.

Ingen mens en.

Vad kul! Hoppas att det är er tur nu då!

Jag är lite bekymrad över min sambos vikt, han är rätt stor! Vet inte exakt vad han väger, men skulle gissa på 150kg iallafall! Vet inte om det är något som kan påverka, men det är klart man blir nojig!
  • MiaIa90

Tack jo får hopppas mensen inte kommer men är jobbigt att bara gå och vänta.
    De kan ju på värka men han kan ju kolla upp sina simmare om han vill de.

• Monii

Hej! Får man vara med här? Ny på fl och verkstaden har startat denna månad! Äl den 5 ( beräknad) och bim 22 maj. Skulle vara roligt att vara led i en mindre grupp!

• NILE90
    Ananass skrev 2014-04-30 11:46:43 följande:

Bim samma dag som mig ;) spännande!
    Har läst att mensen kan variera med upp till fyra dagar innan cykeln räknas som oregelbunden, så vi får hålla tummarna!
    Åh, det har jag inte läst om. Hoppet steg något nu då. Har annars varit helt säker på att min mens bara kommer skjutas upp mer och mer så att jag tillslut har totalt oregelbunden. Jag snittar i alla fall på 29 dagar enligt LC. Men nu hoppas vi såklart att den inte kommer alls. Skrattande
  • NILE90

Är så himla nojig över att jag funderar för mycket över om det tar sig nu/om jag kommer få mens så att det inte alls tar sig. Kan ju tycka att vi har alla chanser i världen att det ska ta sig: Jag 23 år, han 26, inga piller sen december, regelbunden mens och ÄL, inga andra mediciner eller besvär/sjukdomar. 
    Det värsta som finns är ju ändå om det visar sig att jag inte kan bli med barn...

• Ananass
    NILE90 skrev 2014-04-30 12:50:39 följande:
    Är så himla nojig över att jag funderar för mycket över om det tar sig nu/om jag kommer få mens så att det inte alls tar sig. Kan ju tycka att vi har alla chanser i världen att det ska ta sig: Jag 23 år, han 26, inga piller sen december, regelbunden mens och ÄL, inga andra mediciner eller besvär/sjukdomar. 

Det värsta som finns är ju ändå om det visar sig att jag inte kan bli med barn...

Jag håller med sig, det går inte en dag utan att man tänker: fan tänk om jag aldrig blir gravid!

Men det kan ju ta tid säger dem. Men ändå tänker man på så dumma grejer :)

Jag gjorde en abort när jag var 14, och är rädd förr att det kan göra det svårt idag.

Och sen blir man rädd för att all denna inre stressen kring allt detta barnaskapande ska göra att det blir ännu svårare!

Vi får ha tålamod ;)
  • NILE90
    Ananass skrev 2014-04-30 13:35:04 följande:
    Jag håller med sig, det går inte en dag utan att man tänker: fan tänk om jag aldrig blir gravid! Men det kan ju ta tid säger dem. Men ändå tänker man på så dumma grejer :) Jag gjorde en abort när jag var 14, och är rädd förr att det kan göra det svårt idag. Och sen blir man rädd för att all denna inre stressen kring allt detta barnaskapande ska göra att det blir ännu svårare! Vi får ha tålamod ;)

Tålamod när det gäller barnaskapande är och kommer inte vara min starka förmåga, haha. Ska försöka sysselsätta mig med en massa fram till BIM så jag inte har tid att tänka på det. :)
  • Bella 89

Hänger gärna på här!

25 år gammal och har försökt att få barn i 1,5 år nu. Vi fick ett plus i Augusti förra året men graviditeten blev smärtsam och kort, slutade i missfall i mitten av vecka 7. 

Den här månaden har vi testat en ny sak, conceive plus som ska vara ett spermiefrämjande glidmedel, hoppas att det kommer leda till något roligare än det månatliga minuset på stickan. 

Hade ägglossning den 23e och känner mig idag otroligt trött med en matchande huvudvärk, kan så klart bero på vad som helst. 

• Ananass
    NILE90 skrev 2014-04-30 13:45:51 följande:
    Tålamod när det gäller barnaskapande är och kommer inte vara min starka förmåga, haha. Ska försöka sysselsätta mig med en massa fram till BIM så jag inte har tid att tänka på det. :)

Haha samma här! Låt tiden gå fort och låt mensen inte komma! Haha
Svar på tråden Följas åt till plusset (första barnet)?