• Julligulli

    Pappan till barnet vägrar byta blöjor, du..?

    När jag plockat upp hakan från golvet efter att ha läst i en tråd om en pappa som vägrar byta blöjor bestämde jag mig för att starta en omröstning. Det får helt enkelt inte vara så illa att det är normalt för en pappa att ringa sin morsa när barnet bajsat och barnets egen mamma inte är hemma! 

    Snälla, hjälp mig nu och bevisa att det fortfarande finns hopp för mänskligheten. 

    Hur gör DU?! 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pappan till barnet vägrar byta blöjor, du..?
  • Lena

    Jag hade aldrig skaffat barn med en sådan idiot. Jag och min man byter hälften av blöjorna och idag har han torkat spya när ena barnet har varit magsjukt.

  • Julligulli
    Lena skrev 2014-05-03 23:14:41 följande:
    Jag hade aldrig skaffat barn med en sådan idiot. Jag och min man byter hälften av blöjorna och idag har han torkat spya när ena barnet har varit magsjukt.
    Jag håller med, och hoppas att de flesta gör det också., men tycker ändå att det skulle vara intressant att veta hur man tänker när man lever med en sån typ.
  • grind
    Julligulli skrev 2014-05-03 23:37:29 följande:
    Jag håller med, och hoppas att de flesta gör det också., men tycker ändå att det skulle vara intressant att veta hur man tänker när man lever med en sån typ.
    Om man baserar sitt omdöme om en person på om han vill byta blöjor är man uppenbarligen riktigt illa ute.
  • Julligulli
    grind skrev 2014-05-03 23:39:59 följande:
    Om man baserar sitt omdöme om en person på om han vill byta blöjor är man uppenbarligen riktigt illa ute.
    Hur menar du? Tycker du verkligen att de som inte byter blöja på sitt barn är att betrakta som bra föräldrar eller ens bra människor över huvud taget? Klart man kan basera sitt omdöme om folk på hur bra eller dåligt de tar hand om sitt barn!

    Du skrev inte vad du själv röstat på, eller hur du ser på saken.  Vänligen gör det innan du kommer med meningslösa oneliners. 
  • grind
    Julligulli skrev 2014-05-03 23:46:25 följande:
    Hur menar du? Tycker du verkligen att de som inte byter blöja på sitt barn är att betrakta som bra föräldrar eller ens bra människor över huvud taget? 
    Du läste väl vad jag skrev. Att vägra byta blöjor är givetvis inget positivt beteende men att döma en person baserat på detta är enbart inskränkt.
  • Frontline

    Fanns inga bra alternativ..

    Jag byter aldrig en bajsblöja om frugan är hemma då jag spyr rätt ut.
    Byter dock då jag har varit ensam med barnen och det har 9 av 10 gånger resulterat i en spya.
    Jag kan byta en kissblöja när som det bekommer mig inget...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Julligulli
    grind skrev 2014-05-03 23:49:49 följande:
    Du läste väl vad jag skrev. Att vägra byta blöjor är givetvis inget positivt beteende men att döma en person baserat på detta är enbart inskränkt.
    Tycker du detsamma om mammor som vägrar byta blöjor? 
  • PrinsessanLeia

    Om jag träffade en man som hellre lät barnen ha bajsiga blöjor i timmar än att byta blöjorna skulle jag vara snäll om jag kallade honom idiot.

  • grind
    Julligulli skrev 2014-05-03 23:52:34 följande:
    Tycker du detsamma om mammor som vägrar byta blöjor? 
    Nej, givetvis inte.
Svar på tråden Pappan till barnet vägrar byta blöjor, du..?