HJÄLP! Tvigad att ta ut semester på lediga dagar!
Hej!
Jag är nyanställd på en resturang. Jag har inte betald semester (Började i April) men jag har samma rätt som alla andra att få 25 dagar (obetald) semester. Jag har oregelbundet schema. Där jag jobbar många helger och ledig i veckorna, ibland har jag tre dagar ledigt i rad. Ibland bara en dag ledigt mitt i veckan och en i helgen.
Jag har ansökt om semester. Jag har en period från sista en månad till den 17. Det betyder att jag vill ta ledigt DEM DAGAR JAG JOBBAR. Det är alltså 12 dagar. Nu kom min chef och sa att jag måste ansöka om ALLA dagar sammanhängande (inte söka för dem jag jobbar). Det betyder att jag MÅSTE ta ut semesterdagar ÄVEN mina schemalagda lediga dagar. Det blir alltså då 19 av mina semesterdagar jag MÅSTE ta ut då.. 19!!!!??? Det är ju en heeeeel vecka som jag förlorar för att jag måste söka semester mina lediga dagar.
Så här kan dem väll inte göra? Förklaringen är att jag kan inte söka 3 dagar ledigt en vecka, det blir automatiskt fem. oavsett om jag jobbar eller inte den dagen. VAFAN?