Hur blir man smart? Kan man ens bli det?
Alla är så smarta, begåvade, roliga och kreativa och jag är raka motsatsen. Känner mig så jävla värdelös.
Hur blir man smart?
Alla är så smarta, begåvade, roliga och kreativa och jag är raka motsatsen. Känner mig så jävla värdelös.
Hur blir man smart?
Vad är smart enligt dig?
Övar på det man vill bli bättre på. Så vad är det du tycker att du vill utveckla hos dig?
värde och smart är ju inte relaterat på nåt vis. vill du bli värdefull eller vill du ses som smart?
Ett sätt kan ju vara att börja läsa böcker om något ämne som intresserar dig.
Det finns ingen som blivit "smart" av sig själv, om du nu inte menar intelligens men det i sig är ju ingen merit.
Att spela quiz, lösa korsord osv kan vara ett sätt att snappa upp saker om man tycker det är tråkigt att bara läsa,
att se dokumentärer är ett annat ganska lätt sätt att plocka upp en grundkunskap om många ämnen.
Men jag tror det viktigaste är att du hittar viljan att bli och inte önskan att vara.
Är du blond så färga håret... nä jag vet faktiskt inte men jag har läst att om man gör IQ tester flera gånger så blir man bättre på att göra det, vet inte om det stämmer eller inte.
Du är nog inte så värdelös. En del har talets gåva och upplevs kanske som mer smart och begåvad än andra. Det behöver inte vara så. Du har säkert nåt du är bättre på än den du upplever smart. Jag känner mig inte heller speciellt smart ibland. Mer som normalt begåvad men med en bra social kompetens. Det kan vara nog så bra. Och jag vet att min man driver med mig ibland :) Skrattar och ler åt nåt tokigt jag säger. Men vet att han älskar mig för den jag är. Jag bjuder hellre på mig själv än är supersmart. För honom är jag den vackraste kvinnan i världen. Det är viktigare för mig än att vara nån smart Einstein. Men det är jag :). Kram