• Anonym (ledsen)

    Har jag inte rätt till att kalla honom för mitt barn?

    Jag fick föda ut en liten pojke i v 19 pga att han dog i magen med missbildningar. Jag sörjer enormt mycket. Vi ska begrava honom kyrkligt. Men nu fick jag veta att det var manipulerande och psykiskt sjukt att kalla honom för barn. Det heter icke levnadsdugligt Foster-missfall! Är jag sjuk för att jag kallar honom för mitt barn?

  • Svar på tråden Har jag inte rätt till att kalla honom för mitt barn?
  • Anonym (GM)
    Jag tänker på vår dotter som vår trea trots att de två första graviditeterna slutade i missfall. När ni dessutom begraver barnet så tycker jag absolut att du ska kalla det ditt barn i alla lägen!
  • The Fugly

    Vem säger sådana hemska saker till dig TS?

    Självklart är han ditt barn! Jag beklagar innerligt sorgen :(

  • Anonym (Dumma människor)

    Klart att han var ditt barn , vilken idiot säger att det inte var ditt barn är ju inte helt normal då. Beklagar verkligen sorgen och jag hoppas du kan se att det blir bättre men ta en dag i taget. Jag har förlorat ett barn i vecka 24 och vet hur du mår jag önskar verkligen att inga mammor borde känna den smärtan. Kram

  • Anonym (???)
    UCharlotte skrev 2014-05-12 14:56:21 följande:
    Jag födde ut min i vecka 20. MA. Jag vet inte vad jag ska kalla den, tyckte det såg ut som en alien.

    Självklart bestämmer ni själva vad ni kallar ert "barn" och hur ni sörjer och allt det där.
    Jag valde att göra ingenting, det var mitt val. Tycker det är fint att ni tar det hela vägen med begravning.
    Ingenting? Du spolade ner det i toan? Tittade du på fortret brydde du dig om kön? Sörjer du?
  • UCharlotte
    Anonym (???) skrev 2014-05-12 15:49:38 följande:
    Ingenting? Du spolade ner det i toan? Tittade du på fortret brydde du dig om kön? Sörjer du?
    Nej jag fick föda ut det på sjukhus.
    Jag grät. 
    Skulle ju ha ett syskon, inte en död bebis.
    Jag menade att jag valde att inte begrava det eller sprida det i en lund med utsatt datum.
    Jag tog farväl, sen fick det vara bra.
  • flambards
    Anonym (???) skrev 2014-05-12 15:49:38 följande:
    Ingenting? Du spolade ner det i toan? Tittade du på fortret brydde du dig om kön? Sörjer du?
    Vad är det där för ett vidrigt påhopp mot någon som har varit med om en sådan jobbig och sorglig sak. USCH för dig, usch och skäms!

    Alla hanterar vi traumatiska händelser på olika sätt. Hon kanske inte orkade bry sig om en begravning, och för att utöka din mycket snava förståelse så kan jag berätta att sjukvården hanterar foster efter vecka 12 (om inte föräldrarna vill begrava förstås). Dessa kremeras och läggs sedan i en minneslund under en ceremoni. Sådär, har du lärt dig något nu?
  • Anonym (ledsen)

    snälla. Jag tror säkert du mår skit men kalla inte ett icke livsdugligt foster för ett barn. D e jävligt stötande i mina ögon. Skriv vad du vill på din manipulativ.blogg men nu räcker d för mig att få d här plingandes i mobilen. Sörj. Skriv för all del men var ärlig i d du skriver då. Det var första kommentaren.

  • yodi
    Anonym (Y) skrev 2014-05-12 14:58:59 följande:
    VEM!? i helvetet har sagt så till dig!?
    DEN personen är fan psykiskt störd! 
    att säga något så vidrigt i eran sorg av erat BARN är bara så jävla känslokallt och elakt, och FEL
    det är erat lilla hjärta ni mist, erat barn, era hopp och drömmar, klart som fan att ni har all rätt som helst att kalla hen för vad ni vill

    era känslor, upplevelse och liv är separat från sjukvården och det medicinska, så vad dom kallar saker och ting spelar ingen roll alls, ni har rätt att sätta ord på era känslor och hjärta som ni vill, och det är inte ett dugg konstigt eller sjukt, utan helt normalt och förståeligt! 

    personen som sa det där till er, förtjänar inget mindre än en käftsmäll (eller iaf en rejäl utskällning!)
  • Anonym (???)
    UCharlotte skrev 2014-05-12 15:53:56 följande:
    Nej jag fick föda ut det på sjukhus.
    Jag grät. 
    Skulle ju ha ett syskon, inte en död bebis.
    Jag menade att jag valde att inte begrava det eller sprida det i en lund med utsatt datum.
    Jag tog farväl, sen fick det vara bra.
    Då förstår jag. ber om ursälkt. Men på ditt första inlägg lät det som du var helt känslokall. Men jag beklagar=(
Svar på tråden Har jag inte rätt till att kalla honom för mitt barn?