Era bästa böcker!
Jag vill gärna ha lite tips på bra böcker. Så vad läste du senast? Vad tyckte du om den? Vilken är din favoritbok.
Ut med alla bra böcker (vuxenböcker).
Jag vill gärna ha lite tips på bra böcker. Så vad läste du senast? Vad tyckte du om den? Vilken är din favoritbok.
Ut med alla bra böcker (vuxenböcker).
Har läst mestadels ungdomsböcker och blir ofta så att jag gärna läser om dem eftersom att jag inte hittat någon bra "vuxenbok" därför efterlyser jag främst vuxenböcker nu. Men jag har älskat ungdomsböcker som alla böcker av Pia Hagmar, Fem-böckerna av Enid Blyton, Harry potter av J.K Rowling, Astrid Lindgren, Narnia, Twilight osv osv. Så det är därför jag vill ha tips i vuxendjungeln. :)
Ni får gärna skriva lite om böckerna/författarna också om ni vill.
Läser också mest ungdomsböcker, men här är några vuxenböcker jag har läst på sistone:
Sophie Kinsella: Bröllopsnatten, Nya kontakter och Mitt nya jag. Alla böcker som Kinsella har skrivit är bra. De är småroliga och ganska lättlästa.
Gillian Flynn: Gone Girl. Spännande med många vändningar.
S.J Watson: Innan jag somnar. Kuslig historia om en kvinna som tappar minnet varje natt.
Pernilla Alm: Alltid du. Om en kvinna som har barn och är lyckligt gift, men så börjar hon jobba på samma ställe som ett gammalt ex.
Shani Boianjiu: Det eviga folket är inte rädda. Om tre unga kvinnors vardag i den israeliska armén.
Jag läser mest deckare (Läckberg, Jungstedt, Minette Walters) men Khaled Hosseinis böcker Tusen strålande solar och Flyga Drake är nog de två bästa böckerna jag har läst. Gillar även sk chick-lit och plöjde Denise Rudbergs alla böcker med nöje.
Petar upp.
Knuff knuff..
Jag personligen älskar svenska deckare, och då kan jag rekommendera:
Carin Gerhardsen
Roslund&Hellström
Mons Kallentoft
Camilla Läckberg
Sofie Sarenbrant
Kristina Ohlsson
Karin Alfredsson
Åsa Larsson
Ann Rosman
Ninni Schulman
Camilla Grebe&Åsa Träff
Har du inte läst Jo Nesbo´s serie om Harry Hole så har du verkligen något att se framemot!
Lite fler boktips
Böckerna om Nancy av Elsie Johansson
Händelser vid vatten av Kerstin Ekman
En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie.
Flyga drake av Khaled Hosseini
To kill a mocking bird av Harper Lee
Författaren Naguib Mahfouz har t ex skrivit Kairotrilogin
Böckerna om Övärlden av Ursula LeGuin
Cirkeln, Eld och Nyckeln, men de är ju ungdomsböcker