• Aniiee

Är hennes proportioner normala?

JAG VET! Att det är en TV-spelskaraktär! Närmare bestämt Samus Aran, ikonisk karaktär hela vägen från 80-talet. Återigen har hon fått en liten uppdatering, utseendemässigt och det har blivit diskussion om huruvida hon ser normal ut eller inte, om hon har gigantiska jättesillisar och fet rumpa. Så... ta en titt och säg vad ni tycker. Bårtse för ett ögonblick att det är ett gäng polygoner och låtsas att hon hade varit en riktig människa. Klädd i någon forma av rymd-dräkts-spandex eller nåt..... Ignorera den helskumma posen i första bilden.....

Skulle en riktig kvinna kunna se ut så? Jag valde ett enkelt Ja/Nej-svar i omröstningen, men utveckla gärna om ni känner för det.

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-16 17:16
    Vi snackar alltså om hennes bröst, midja och rumpa. Skit i att benen är långa, alla i TV-spel, särskillt japanska, har extremlånga ben....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-16 17:25
    Ok, uppdaterar igen: Frågan lyder (egentligen): Har Samus, enligt dig, jättepattar och ballongrumpa, i förhållande till sin midja? (Det är nämligen det som disskuteras i den andra tråden...)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är hennes proportioner normala?
  • vfja
    youarefools skrev 2014-05-16 18:30:15 följande:
    Och varför putar inte de flestas rumpor? Jo för att de sitter på sitt ärsle hela dagarna och äter helt fel mat. =onaturlig mat. Jag tycker att hennes rumpa är mycket normal. Det är en annan sak om vi kollar på Nicki Minaj...

Alltså, platta arslen är bara feta, det håller jag med dig om. Smalfeta.

Samus rumpa är rund pga underliggande muskler, men den skulle aldrig vara så där stor om den inte hade väldigt mycket fett ovanpå musklerna.

Alltså: Jättestora, runda rumpor, utan synlig musklerdefinition, har underliggande muskler (de är alltså inte slappa), MEN väldigt mycket ovanliggande fett.

Vilket är fallet med Samus rumpa. Den är inte fast, den är mullig.
  • Pathfinder

Brösten och rumpan kan definitivt finnas på en vanlig människa.

Benen däremot är oproportionerligt långa.

• Currykoalan

Det är lite svårt med tanke på hur kort avstånd det är mellan bröst och ända och att det är så långt mellan fotvalven och rumpan att svara ja eller nej på frågan om proportioner.

I sig tycker jag inte att varken brösten eller rumpan verkar abnorma, snarast lite så där lagom. Längd/omkrets relationen är det inget fel på vad jag kan se. Men proportionerna blir ju helt konstiga.

• youarefools

Jag äter inte fett... Ska ta kort då jag posar som henne så kan du säga om jag ser omänsklig ut.. Jag har inte sett henne "in action" men på bilderna ser det varjefall inte ut som fett... Tycker inte jag i varjefall.

vfja skrev 2014-05-16 18:34:26 följande:
    Alltså, platta arslen är bara feta, det håller jag med dig om. Smalfeta.

Samus rumpa är rund pga underliggande muskler, men den skulle aldrig vara så där stor om den inte hade väldigt mycket fett ovanpå musklerna.

Alltså: Jättestora, runda rumpor, utan synlig musklerdefinition, har underliggande muskler (de är alltså inte slappa), MEN väldigt mycket ovanliggande fett.

Vilket är fallet med Samus rumpa. Den är inte fast, den är mullig.

• vfja
    youarefools skrev 2014-05-16 19:16:50 följande:
    Jag äter inte fett... Ska ta kort då jag posar som henne så kan du säga om jag ser omänsklig ut.. Jag har inte sett henne "in action" men på bilderna ser det varjefall inte ut som fett... Tycker inte jag i varjefall.

Och denna då? Ser detta ut som fett eller muskler?

Alltså, om en rumpa är stor så har den antingen mycket fett eller mycket muskler. Har den mycket muskler så ser man muskeldefinitionerna i rumpan - och det gör man inte på Samus. Jag repeterar, hon har muskler som håller upp formen, men det som fyller ut den rätt rejäla volymen är fett.

Sedan vill jag också säga att denna tråd är förvriden. Ursprungsfrågan borde varit om kroppen såg trovärdig ut för att tillhöra en supertränad prisjägare. Nu blev frågan om kroppen ens var möjlig.

• Aniiee
    vfja skrev 2014-05-16 19:32:26 följande:

Alltså, om en rumpa är stor så har den antingen mycket fett eller mycket muskler. Har den mycket muskler så ser man muskeldefinitionerna i rumpan - och det gör man inte på Samus. Jag repeterar, hon har muskler som håller upp formen, men det som fyller ut den rätt rejäla volymen är fett.

Sedan vill jag också säga att denna tråd är förvriden. Ursprungsfrågan borde varit om kroppen såg trovärdig ut för att tillhöra en supertränad prisjägare. Nu blev frågan om kroppen ens var möjlig.

Du missar en sak i ditt svammel om muskeldefinitioner..... Det här är inte en människa som är avbildad, och dessutom är det ju just... avbildningar.....  Om du tar en bild på en riktig, välsvarvad (inte biffig) kvinna och målar om bilden i akryl eller vattenfärg eller gör en skulptur i blender så kommer du INTE se lika mycket muskeldeffinition...... Helt enkelt därför att det inte blir lika viktigt.....
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • vfja
    Aniiee skrev 2014-05-16 19:54:31 följande:
    Du missar en sak i ditt svammel om muskeldefinitioner..... Det här är inte en människa som är avbildad, och dessutom är det ju just... avbildningar.....  Om du tar en bild på en riktig, välsvarvad (inte biffig) kvinna och målar om bilden i akryl eller vattenfärg eller gör en skulptur i blender så kommer du INTE se lika mycket muskeldeffinition...... Helt enkelt därför att det inte blir lika viktigt.....
    Förklara då detta:

Det handlar om val av olika färger och streck som gör att man ser musklerna. Det handlar alltså om ett VAL. Om man VILL rita dit det eller inte.

• youarefools

Det ser lite mer ut som fett och som att hon har för små stringtrosor på sig :P...

vfja skrev 2014-05-16 19:32:26 följande:

• Arbetsvegan

Jag röstade nej innan jag läst hela trådstarten. Nej enbart pga benen men efter ha läst skulle jag ha röstat ja.
    Sorry. Skäms

Men ju mer jag betraktar så tycker jag att huvudet är för litet. Helst skulle jag vilja se bilder var 45°

• Solrosens
    youarefools skrev 2014-05-16 18:32:16 följande:
    Min midja ser ut sådär, och jag är ingen marsian....

Oj då ser du konstig ut. Visa gärna upp en bild på dig där din för korta, för smala midja och för långa ben och din ballong runda röv syns!
Svar på tråden Är hennes proportioner normala?