• Aniiee

Är hennes proportioner normala?

JAG VET! Att det är en TV-spelskaraktär! Närmare bestämt Samus Aran, ikonisk karaktär hela vägen från 80-talet. Återigen har hon fått en liten uppdatering, utseendemässigt och det har blivit diskussion om huruvida hon ser normal ut eller inte, om hon har gigantiska jättesillisar och fet rumpa. Så... ta en titt och säg vad ni tycker. Bårtse för ett ögonblick att det är ett gäng polygoner och låtsas att hon hade varit en riktig människa. Klädd i någon forma av rymd-dräkts-spandex eller nåt..... Ignorera den helskumma posen i första bilden.....

Skulle en riktig kvinna kunna se ut så? Jag valde ett enkelt Ja/Nej-svar i omröstningen, men utveckla gärna om ni känner för det.

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-16 17:16
    Vi snackar alltså om hennes bröst, midja och rumpa. Skit i att benen är långa, alla i TV-spel, särskillt japanska, har extremlånga ben....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-16 17:25
    Ok, uppdaterar igen: Frågan lyder (egentligen): Har Samus, enligt dig, jättepattar och ballongrumpa, i förhållande till sin midja? (Det är nämligen det som disskuteras i den andra tråden...)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är hennes proportioner normala?
  • Schna

Nu röstade jag nej - jag tycker inte att det ser konstigt ut med hennes bröst och rumpa. Om hennes proportioner är normala svarar jag nej, hennes ben ser väldigt långa ut men om jag struntar i det, svarar jag JA.

It takes a fool to remain sane
  • Solrosens
    Arbetsvegan skrev 2014-05-16 20:15:47 följande:
    Jag röstade nej innan jag läst hela trådstarten. Nej enbart pga benen men efter ha läst skulle jag ha röstat ja. Sorry. Men ju mer jag betraktar så tycker jag att huvudet är för litet. Helst skulle jag vilja se bilder var 45°

Många har rösta fel då frågeställningen ändrades helt från ett nej till ett ja (för oss som tycker den här figuren ser konstig ut i proportionerna).
  • Arbetsvegan
    Solrosens skrev 2014-05-16 20:19:50 följande:

Oj då ser du konstig ut. Visa gärna upp en bild på dig där din för korta, för smala midja och för långa ben och din ballong runda röv syns!
    Bildgoogla på människokroppar så kommer du att se att det där är en rätt ordinär kropp.

• Solrosens
    Arbetsvegan skrev 2014-05-16 20:23:16 följande:
    Bildgoogla på människokroppar så kommer du att se att det där är en rätt ordinär kropp.

Inte i mina ögon. Undrar vilken beninnerlängd figuren kan tänkas ha! Specialsydda byxor kanske!
  • Arbetsvegan
    Solrosens skrev 2014-05-16 20:27:34 följande:

Inte i mina ögon. Undrar vilken beninnerlängd figuren kan tänkas ha! Specialsydda byxor kanske!
    Nu säger TS att man ska bortse från benen, vilket jag gör och därför pratar om kroppen.
    Annars då, brukar du ofta prata om elefanter när andra diskuterar sina husdjur?

Som sagt, bildgoogla...
  • Solrosens
    Arbetsvegan skrev 2014-05-16 20:31:09 följande:
    Nu säger TS att man ska bortse från benen, vilket jag gör och därför pratar om kroppen. Annars då, brukar du ofta prata om elefanter när andra diskuterar sina husdjur? Som sagt, bildgoogla...

Varför pratar du om djur? Varför ska jag bildgoogla? Det räcker ju att jag går utanför dörren och ser på vanligt folk. Opererade och fejkade är en sak.
  • Arbetsvegan
    Solrosens skrev 2014-05-16 20:35:14 följande:

Varför pratar du om djur? Varför ska jag bildgoogla? Det räcker ju att jag går utanför dörren och ser på vanligt folk. Opererade och fejkade är en sak.
    Förstår du sammanhang av det du läser eller förstår du bara de enskilda orden?

Att se på människor med kläder skiljer sig mycket från människor utan kläder men du kanske bor i ett nudistläger?
  • Solrosens
    Arbetsvegan skrev 2014-05-16 20:40:03 följande:
    Förstår du sammanhang av det du läser eller förstår du bara de enskilda orden? Att se på människor med kläder skiljer sig mycket från människor utan kläder men du kanske bor i ett nudistläger?

Jag förstår inte varför du är arg? Du skrev ju själv att huvudet var för litet och att du ville se figuren i 45 grader. Jag tycker att hela figuren är väldigt oproportionerlig enligt de inlagda bilderna och har svårt för att tro att någon på riktigt kan se ut så där med de aslånga benen, den korta och smala midjan (till de benen), ja en kort kan ha den midjan, men i mina ögon är midjan för kort för den långa kroppen med de långa benen. Förstår inte ens varför vi ska debattera om det. Du har sett folk ha dessa kroppar och jag har aldrig gjort det. Så enkelt är det Trevlig helg!
Svar på tråden Är hennes proportioner normala?