• Aniiee

Är hennes proportioner normala?

JAG VET! Att det är en TV-spelskaraktär! Närmare bestämt Samus Aran, ikonisk karaktär hela vägen från 80-talet. Återigen har hon fått en liten uppdatering, utseendemässigt och det har blivit diskussion om huruvida hon ser normal ut eller inte, om hon har gigantiska jättesillisar och fet rumpa. Så... ta en titt och säg vad ni tycker. Bårtse för ett ögonblick att det är ett gäng polygoner och låtsas att hon hade varit en riktig människa. Klädd i någon forma av rymd-dräkts-spandex eller nåt..... Ignorera den helskumma posen i första bilden.....

Skulle en riktig kvinna kunna se ut så? Jag valde ett enkelt Ja/Nej-svar i omröstningen, men utveckla gärna om ni känner för det.

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-16 17:16
    Vi snackar alltså om hennes bröst, midja och rumpa. Skit i att benen är långa, alla i TV-spel, särskillt japanska, har extremlånga ben....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-16 17:25
    Ok, uppdaterar igen: Frågan lyder (egentligen): Har Samus, enligt dig, jättepattar och ballongrumpa, i förhållande till sin midja? (Det är nämligen det som disskuteras i den andra tråden...)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är hennes proportioner normala?
  • Solrosens
    Solrosens skrev 2014-05-16 20:45:34 följande:
    Jag förstår inte varför du är arg? Du skrev ju själv att huvudet var för litet och att du ville se figuren i 45 grader. Jag tycker att hela figuren är väldigt oproportionerlig enligt de inlagda bilderna och har svårt för att tro att någon på riktigt kan se ut så där med de aslånga benen, den korta och smala midjan (till de benen), ja en kort kan ha den midjan, men i mina ögon är midjan för kort för den långa kroppen med de långa benen. Förstår inte ens varför vi ska debattera om det. Du har sett folk ha dessa kroppar och jag har aldrig gjort det. Så enkelt är det Trevlig helg!

Jo i Avatar filmerna har jag sett kroppen
  • Arbetsvegan
    Solrosens skrev 2014-05-16 20:45:34 följande:

Jag förstår inte varför du är arg? Du skrev ju själv att huvudet var för litet och att du ville se figuren i 45 grader. Jag tycker att hela figuren är väldigt oproportionerlig enligt de inlagda bilderna och har svårt för att tro att någon på riktigt kan se ut så där med de aslånga benen, den korta och smala midjan (till de benen), ja en kort kan ha den midjan, men i mina ögon är midjan för kort för den långa kroppen med de långa benen. Förstår inte ens varför vi ska debattera om det. Du har sett folk ha dessa kroppar och jag har aldrig gjort det. Så enkelt är det smile1.gif Trevlig helg!
    Och jag förstår inte varför du projicerar dina känslor på mig, läser du tankar?

Efter det skrev jag en del andra saker som du hoppar över, därav frågan hur du läser och förstår skriven text.

Jag har förstått att du inte förstår att människor kan se ut så, det var därför jag tipsade dig om att bildgoogla. Men allt för att få tjafsa eller?

Bildgoogla som sagt...
  • Arbetsvegan
    vfja skrev 2014-05-16 20:46:33 följande:
    Här finns nu en mer rättvisande tråd med en poll som inte är helt broken:

www.familjeliv.se/Forum-26-434/m73253834.html
    Enligt mitt tycke är de bilderna otroligt dåliga om man ska avgöra proportioner. Man kan inte använda sig av bilder med konstiga poser då...
  • youarefools

Jag kan göra det då jag orkar, men min överkropp är längre än hennes. Eller det kanske bara ser ut så för att hennes bröst är större...

Varjefall så syns ju inte midjan så bra i kläder. Får kolla om jag har någon tight överdel... Jag ser inte oproportionerlig ut alls, väldigt naturlig tycker jag... Som har sett ut såhär i över 10,000 dar :P fast mer i miniatyr, såhär har jag väl bara sett ut i år lol...

Solrosens skrev 2014-05-16 20:19:50 följande:
    Oj då ser du konstig ut. Visa gärna upp en bild på dig där din för korta, för smala midja och för långa ben och din ballong runda röv syns!

• Solrosens
    Arbetsvegan skrev 2014-05-16 20:49:05 följande:
    Och jag förstår inte varför du projicerar dina känslor på mig, läser du tankar? Efter det skrev jag en del andra saker som du hoppar över, därav frågan hur du läser och förstår skriven text. Jag har förstått att du inte förstår att människor kan se ut så, det var därför jag tipsade dig om att bildgoogla. Men allt för att få tjafsa eller? Bildgoogla som sagt...

Hehe nej jag orkar verkligen inte tjafsa. Kram på dig med
  • Solrosens
    youarefools skrev 2014-05-16 20:51:54 följande:
    Jag kan göra det då jag orkar, men min överkropp är längre än hennes. Eller det kanske bara ser ut så för att hennes bröst är större... Varjefall så syns ju inte midjan så bra i kläder. Får kolla om jag har någon tight överdel... Jag ser inte oproportionerlig ut alls, väldigt naturlig tycker jag... Som har sett ut såhär i över 10,000 dar :P fast mer i miniatyr, såhär har jag väl bara sett ut i år lol...

Hennes midja är extremt kort, speciellt på en bild! Ingen fara med bilden. Hur lång är du om man får fråga?
  • youarefools

181 cm :D och väger 65...

Solrosens skrev 2014-05-16 20:56:23 följande:
    Hennes midja är extremt kort, speciellt på en bild! Ingen fara med bilden. Hur lång är du om man får fråga?

• Solrosens
    youarefools skrev 2014-05-16 21:10:49 följande:
    181 cm :D och väger 65...

Vet du vad du har för beninnerlängd? 9 cm längre än mig. Tycker dock figuren ser ut att vara ganska lång med superlånga ben. Men spelar egentligen ingen roll. Tycker du att din kropp ser ut som på figuren så tar jag dig för ditt ord
  • flena

Du frågar om proportioner, sedan ber du oss bortse från just det som faktiskt är proportioner.

En stor del av proportioner handlar ju om just överkropp jämfört med underkropp.

Från huvudet till höftbenet/skrevet är ca. Halva kroppen.

Då är benen konstigt långa.

Om man ser på proportionerna mellan brösten och höfterna så är ju "en balanserad" kropp lika bredd på höft som axlar. Men alla former där är ju "normala" man kan ju ha många olika former där. "Päron" "äpple" "timglas" ja formerna är många.

Men det mest konstiga med kroppen på bilden är ju just de konstigt långa benen.

Så prata inte om proportioner om man inte får prata om det mest konstiga i bilden.

• flena

Och en sak till är att armbågen brukar alltid vara i midjans höjd. Testa själva. Det är nog också en stor del i att hon ser "konstig" ut.

Hela kroppen är ju obalanserad på många längder. Och det reagerar man alltid på, även om du just nu bara är intresserad av balansen för brösten.

Men eftersom brösten kan se väldigt olika ut. Och det fortfarande är normalt. Så är det längderna på de olika delarna som är just oproportionerliga.

För de här längderna på de olika delarna ser du aldrig på en riktig människa. Medan du kan se väldigt många olika storlekar på både bröst och höfter, utan att det är omänskligt.

Svar på tråden Är hennes proportioner normala?