• Mithi

Har du en regnjacka som du använder när det regnar?

Anledningen till att jag frågar är för att jag själv inte ägt någon sedan mellanstadiet och aldrig ser vuxna med regnjacka.. Är det bara barn som använder regnjacka? Jag funderar på att köpa en regnjacka, men är tveksam då det inte regnar så ofta här och vet inte om den skulle förbli oanvänd.. Dock känns det väldigt praktiskt IFALL det skulle regna nån gång. 

Har du en regnjacka som du använder när det regnar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du en regnjacka som du använder när det regnar?
  • Stårschan
    fluu skrev 2014-05-20 16:03:10 följande:
    Klart jag har en regnjacka. Dock har jag samma fördom om gummistövlar och går runt i mina converse när det regnar.... Inte bra så jag borde skärpa mig. Problemet är väl bara att gummistövlar tillhör en av de få sorters plagg alltid(utom i barnmodell, varför finns inte de i strl 38?) är fula.
    Allvarligt? Nu finns det ju stövlar i alla möjliga mönster och färger, även för vuxna. Det är inte som förr, när man bara kunde välja på militärgrönt och marinblått.
  • hundtok

Har regnställ och stövlar men använder oftast mina Gore Tex gympaskor när jag är ute. Betydligt mycket bekvämare än stövlar.

• fluu
    Stårschan skrev 2014-05-20 16:07:41 följande:
    Allvarligt? Nu finns det ju stövlar i alla möjliga mönster och färger, även för vuxna. Det är inte som förr, när man bara kunde

välja på militärgrönt och marinblått.
    Färger och mönster ja, men inte så genuint glada och snygga som barnstövlar tyvärr. Det är en annan sak för mig. Hur det var förr vet jag inte ;)
    Åttiotalist skrev 2014-05-20 16:07:16 följande:

Jag har ett par från Barbour som är så snygga regnstövlar kan bli.
    Fick googla. I dem hade jag känt mig som något ur solsidan. Inte bra ;)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Boothwalker

Jag har en som jag inte använder. Jag har inte använt någon jacka av något slag på flera år. Inte ens när det spöregnar eller är -10. (Har ylletröja när det är kallt. Väldigt sällan paraply)

♪♫♪ Ajm bjutifull in maj vej, kås gad mejks nou mistejk, ajm on di rajt träck bejbi, aj am bårn dis vej! ϗ
  • myskmalva

Jag bor i Göteborg och cyklar dagligen. Att lägga pengar på en jacka som inte är regntät känns väldigt onödigt... Så jag vet inte vad jag ska rösta. Någon speciell jacka för regnväder har jag ju inte.

• Minniemousemommy

Ja absolut. Jag älskar att ha mycket olika kläder för olika tillfällen. Regnjackan åker på alla om det ska vara regnigt någon dag då vi ska vara ute mycket. Tycker det är så praktiskt att klä sig efter väder, förstår inte varför alla inte gör det... :)

• Minniemousemommy
    fluu skrev 2014-05-20 16:03:10 följande:
    Klart jag har en regnjacka. Dock har jag samma fördom om gummistövlar och går runt i mina converse när det regnar.... Inte bra så jag borde skärpa mig. Problemet är väl bara att gummistövlar tillhör en av de få sorters plagg alltid(utom i barnmodell, varför finns inte de i strl 38?) är fula.

Tycker det finns extremt snygga regnstövlar för vuxna nu? Förr var dom klumpiga och tråkiga men nu finns det ju färgglada och fina skor med bra passform. Själv har jag sådana här:

Och till det ljusblått paraply och en mörkblå regnkappa. Tycker det gör regndagar roligare att ha färgstarka kläder, och jag gillar blått :)

• Ric
    Minniemousemommy skrev 2014-05-21 02:53:45 följande:

Tycker det finns extremt snygga regnstövlar för vuxna nu? Förr var dom klumpiga och tråkiga men nu finns det ju färgglada och fina skor med bra passform. Själv har jag sådana här:

Och till det ljusblått paraply och en mörkblå regnkappa. Tycker det gör regndagar roligare att ha färgstarka kläder, och jag gillar blått :)

Så fina gummistövlar! Kan man få veta vart du köpt dom?
  • MinnaQ

Ja på jobbet har jag en regnjacka. Fick en tjänst som innebar att cykla runt oavsett väder och efter nån vecka i en billig regnponcho började jag rota i garderoben.
    Hitta en jättegammal men fullt funktionsduglig regnjacka,full som stryk (röd,blå,vit) men den höll mig torr.
    Fick sedan en tjänst där jag bara cyklar ibland så kändes inte värt att köpa ny.
    Hemma har jag ett par jackor som står emot regn någorlunda eller åtminstone inte släpper igenom vätan helt.

• Minniemousemommy
    Ric skrev 2014-05-21 03:00:55 följande:
    Så fina gummistövlar! Kan man få veta vart du köpt dom?
    Dom är himla svåra att hitta, slutsålda nästan överallt. Sedan är det hunter också så dom är sviiindyra. Men jag kände att jag kunde unna mig något en dag och klickade hem dom, det är ju bra kvalite och mina fötter växer ju aldrig igen så. Jag köpte mina på en resa till England för några år sedan. Då kostade dom 1500 tror jag. Minns inte riktigt. Hittade i alla fall et par på ebay, www.ebay.com/itm/Tiffany-Blue-Mint-Hunter-Boots-Size-8M-9F-RARE-/151307606840&hash=item233aa2db38  men dom var ju extremt dyra. Dom heter i alla fall hunter original high gloss i färgen tiffany blue. Men annars finns det ju rätt lika modeller, sök bara på baby blue, tiffany blue eller mint rain boots så ska du se att du hittat något. :)
Svar på tråden Har du en regnjacka som du använder när det regnar?