• Mithi

Har du en regnjacka som du använder när det regnar?

Anledningen till att jag frågar är för att jag själv inte ägt någon sedan mellanstadiet och aldrig ser vuxna med regnjacka.. Är det bara barn som använder regnjacka? Jag funderar på att köpa en regnjacka, men är tveksam då det inte regnar så ofta här och vet inte om den skulle förbli oanvänd.. Dock känns det väldigt praktiskt IFALL det skulle regna nån gång. 

Har du en regnjacka som du använder när det regnar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du en regnjacka som du använder när det regnar?
  • Stårschan
    LaFontaine skrev 2014-05-20 13:31:46 följande:
    Nej, jag äger ingen sådan. Nu ska jag dock bege mig norröver till en liten ort där alla känner alla. I min garderob finns kappor, kavajer och en tuff men ack så opraktisk skinnjacka. Eftersom jag redan "stulit" bygdens ungkarl känner jag att jag inte behöver utmärka mig mer än så och ämnar nu införskaffa nåt mer praktiskt plagg. Någon som har ett förslag på typ av plagg?

Om du föredrar "praktisk" över "tjusig", så kan jag rekommendera ITAB:s lättviktsregnställ Packaway (jacka och byxa säljs separat). Särskilt bra om man ska vara ute en längre stund i väder som är lite oförutsägbart, i och med att de väger lite och tra liten plats. I och med att kläderna är så lätta så är de väldigt bekväma att ha på sig också.

www.idefixteko.se
  • Lindir

Jag äger inga privata regnkläder men har genom jobbet. Ibland använder jag dem också.

Rude and not ginger
  • Ragnar

Jag har både regnjacka och regnbyxor och de används regelbundet. Förra sommaren hade vi 12 dagar utan regn i juni och juli och då användes regnkläderna flitigt. Går och cyklar mycket och skulle inte vilja vara utan mina regnkläder. Har även ett par snygga röda gummistövlar som jag använder en hel del och inte bara i trädgården.

• LaFontaine
    Stårschan skrev 2014-05-20 13:42:47 följande:

Om du föredrar "praktisk" över "tjusig", så kan jag rekommendera ITAB:s lättviktsregnställ Packaway (jacka och byxa säljs separat). Särskilt bra om man ska vara ute en längre stund i väder som är lite oförutsägbart, i och med att de väger lite och tra liten plats. I och med att kläderna är så lätta så är de väldigt bekväma att ha på sig också.

www.idefixteko.se
    Åh, tack! Jag var inne på nån form av skaljacka, typ den här. Jag kommer varken vandra eller frivilligt ge mig ut i vräkregn, men det vore ju praktiskt att ha nåt mer funktionellt plagg också. Kan den vara nåt tro?
  • Stårschan
    LaFontaine skrev 2014-05-20 13:51:19 följande:
    Åh, tack! Jag var inne på nån form av skaljacka, typ den här. Jag kommer varken vandra eller frivilligt ge mig ut i vräkregn, men det vore ju praktiskt att ha nåt mer funktionellt plagg också. Kan den vara nåt tro?

Den såg bra ut!
  • LaFontaine
    Stårschan skrev 2014-05-20 14:04:49 följande:

Den såg bra ut!
    Fantastiskt, då får det bli en sån! För den kan man väl ha på sommaren också? 
    (Nej, jag är inte så dum som jag låter. Jag har bara aldrig haft behov av den här typen av plagg...)
  • Stårschan
    LaFontaine skrev 2014-05-20 14:06:59 följande:
    Fantastiskt, då får det bli en sån! För den kan man väl ha på sommaren också? 
    (Nej, jag är inte så dum som jag låter. Jag har bara aldrig haft behov av den här typen av plagg...)

Dumma jag tänker "men det är väl bara på sommaren man behöver regnjacka". På vintern har man ju vinterjacka, för då regnar det ju inte. Tror vi är uppvuxna i olika delar av landet! Flört
  • LaFontaine
    Stårschan skrev 2014-05-20 14:50:52 följande:

Dumma jag tänker "men det är väl bara på sommaren man behöver regnjacka". På vintern har man ju vinterjacka, för då regnar det ju inte. Tror vi är uppvuxna i olika delar av landet! Flört
    Hahahaha, helt uppenbart så
  • Åttiotalist

Nej. Har inte haft något direkt behov av regnkläder och därför inte köpt några. Funktionella kläder över huvud taget är tämligen ointressant i mina ögon, jag föredrar att vara snyggt och propert klädd. Skidkläder är undantaget och det har jag lagt mycket pengar på genom åren.

Svar på tråden Har du en regnjacka som du använder när det regnar?