• Mithi

Har du en regnjacka som du använder när det regnar?

Anledningen till att jag frågar är för att jag själv inte ägt någon sedan mellanstadiet och aldrig ser vuxna med regnjacka.. Är det bara barn som använder regnjacka? Jag funderar på att köpa en regnjacka, men är tveksam då det inte regnar så ofta här och vet inte om den skulle förbli oanvänd.. Dock känns det väldigt praktiskt IFALL det skulle regna nån gång. 

Har du en regnjacka som du använder när det regnar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du en regnjacka som du använder när det regnar?
  • Bjäbb

Införskaffade vind/vattentät jacka och stövlar förra året. Fattar inte hur jag klarat mig utan tidigare. Som boende i Göteborg där det alltid blåser funkar paraply inte alls.

• Stårschan

En av de stora fördelarna med att bli vuxen är ju faktiskt att man törs klä sig efter väder, och inte bara för att se snygg ut. Det är så underbart att stå vid busshållplatsen i ordentliga kläder och vara varm och torr istället för att stå och huttra som tonårstjejerna gör i sina blöta Converse och öppna jackor.

• Åttiotalist
    Stårschan skrev 2014-05-20 15:07:12 följande:
    En av de stora fördelarna med att bli vuxen är ju faktiskt att man törs klä sig efter väder, och inte bara för att se snygg ut. Det är så underbart att stå vid busshållplatsen i ordentliga kläder och vara varm och torr istället för att stå och huttra som tonårstjejerna gör i sina blöta Converse och öppna jackor.

En annan fördel med att vara vuxen är att man slipper åka buss om man inte av någon outgrundlig anledning vill det.
  • Sticka
    Jag har alltid klätt mig efter väder även när jag själv var tonåring (ja, jag var/är udda) och minns när vi skulle ha nån slags tipspromenad/friluftsdag och de andra tjejerna hade just sådana sladdriga tygskor, korta skinnjackor och inga vantar fast det var snö ute. 
    Själv hade jag ull-underställ, goretexkängor och annat praktiskt, vi skulle ju vara ute en hel dag :P

I gymnasiet använde jag morfars gamla militärregnrock när det regnade. Den var jättestor så den räckte nästan till fötterna. Okej att jag antagligen såg ut som en mystisk blottare eller nåt, men jag var torr och det var inte de andra som inte ens ville använda paraply. Såg jobbigt ut att gå i blöta kläder och vara blöt i håret i en hel dag?
  • LaFontaine
    Åh, jag minns den vintern då jag trippade omkring i skyhöga stövlar och tunn rock. Halsduk hade jag i alla fall, även om mössa var bannlyst.

Det var karaktärsdanande om inte annat! 
  • Stårschan
    LaFontaine skrev 2014-05-20 15:49:19 följande:
    Åh, jag minns den vintern då jag trippade omkring i skyhöga stövlar och tunn rock. Halsduk hade jag i alla fall, även om mössa var bannlyst.

Det var karaktärsdanande om inte annat! 

Mössa kunde jag till nöds tänka mig på högstadiet, men jag skulle hellre ha skurat toaletten med tandborste än visa mig ute med HALSDUK! Halsduk var nästan lika illa som gummistövlar.
  • LaFontaine
    Stårschan skrev 2014-05-20 15:51:07 följande:

Mössa kunde jag till nöds tänka mig på högstadiet, men jag skulle hellre ha skurat toaletten med tandborste än visa mig ute med HALSDUK! Halsduk var nästan lika illa som gummistövlar.
    Låt oss konstatera att det är rätt skönt att tiderna förändras (även om jag fortfarande inte äger någon funktionell jacka. Den kommer i veckan )
  • fluu

Klart jag har en regnjacka. Dock har jag samma fördom om gummistövlar och går runt i mina converse när det regnar.... Inte bra så jag borde skärpa mig. Problemet är väl bara att gummistövlar tillhör en av de få sorters plagg alltid(utom i barnmodell, varför finns inte de i strl 38?) är fula.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Åttiotalist
    fluu skrev 2014-05-20 16:03:10 följande:
    Klart jag har en regnjacka. Dock har jag samma fördom om gummistövlar och går runt i mina converse när det regnar.... Inte bra så jag borde skärpa mig. Problemet är väl bara att gummistövlar tillhör en av de få sorters plagg alltid(utom i barnmodell, varför finns inte de i strl 38?) är fula.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

Jag har ett par från Barbour som är så snygga regnstövlar kan bli.
Svar på tråden Har du en regnjacka som du använder när det regnar?