Stårschan skrev 2014-05-20 15:07:12 följande:
En av de stora fördelarna med att bli vuxen är ju faktiskt att man törs klä sig efter väder, och inte bara för att se snygg ut. Det är så underbart att stå vid busshållplatsen i ordentliga kläder och vara varm och torr istället för att stå och huttra som tonårstjejerna gör i sina blöta Converse och öppna jackor.
Jag har alltid klätt mig efter väder även när jag själv var tonåring (ja, jag var/är udda) och minns när vi skulle ha nån slags tipspromenad/friluftsdag och de andra tjejerna hade just sådana sladdriga tygskor, korta skinnjackor och inga vantar fast det var snö ute.
Själv hade jag ull-underställ, goretexkängor och annat praktiskt, vi skulle ju vara ute en hel dag :P
I gymnasiet använde jag morfars gamla militärregnrock när det regnade. Den var jättestor så den räckte nästan till fötterna. Okej att jag antagligen såg ut som en mystisk blottare eller nåt, men jag var torr och det var inte de andra som inte ens ville använda paraply. Såg jobbigt ut att gå i blöta kläder och vara blöt i håret i en hel dag?