• Mithi

Har du en regnjacka som du använder när det regnar?

Anledningen till att jag frågar är för att jag själv inte ägt någon sedan mellanstadiet och aldrig ser vuxna med regnjacka.. Är det bara barn som använder regnjacka? Jag funderar på att köpa en regnjacka, men är tveksam då det inte regnar så ofta här och vet inte om den skulle förbli oanvänd.. Dock känns det väldigt praktiskt IFALL det skulle regna nån gång. 

Har du en regnjacka som du använder när det regnar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du en regnjacka som du använder när det regnar?
  • Stårschan

Har helt regnställ, som är så lätt och tunt att man kan knöla ner det i handväskan. Jag använder det väl inte så ofta i vardagslivet (hemma blir det mer paraply), men när man är ute på semestern och vädret inte är riktigt torrt.

• Duckan

Nix pix. Ogillar verkligen regnet så jag undviker det så gott det går. De dagar det öser ner när jag ska till jobbet tar jag paraply och helst t-banan.

• sextiotalist

Jag har jackor som är regntäta och en regnponcho, nödvändigt när man cyklar till/från arbetet.
    På landet har vi flera regnkappor som används vid regn.

• La Lola

Javisst. Ett helt regnställ tom.
    Ser ingen anledning med att bli blöt i onödan och paraplyer funkar ju inte om det blåser.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • kaffeamanda

Ja, använder paraply om jag bara ska korta bitar. Men ska jag cykla eller ut i skogen när det regnar så är det enklast med regnställ

• tundra

Jag har ett regnställ i lättvikts funktionsmaterial. Smidigt att ha med sig.

Galonkläder hade jag nog senast på mellanstadiet jag med.

• Qaroliine

Jag har ett regnställ och har nog alltid haft, jobbat på fsk och har hund och barn. Kläder efter väder helt enkelt.

Tilde 101221
  • Klick

Ja jag använder regnjacka när det regnar eftersom jag inte tycker om att bli blöt och kall som man ofta blir när der regnar. Är friluftsmänniska så har alltid använt regnkläder...

Till vardags om det regnar eller är ruggigt har jag an längre regnjacka från didrikssons som är super! www.outnorth.se/didriksons/thelma-wns-coat.php

• Jemp

Ja klart jag har.

Är friluftsmänniska men ser det också inne i stan.

Svar på tråden Har du en regnjacka som du använder när det regnar?